Του Αντώνη Πανούτσου (http://www.liberal.gr)

Στο The French Lieutenant’s Woman του John Fowles, στο σημείο που ο τζέντλεμαν φυσιοδίφης Τσάρλς Σμίθσον μαζεύει απολιθώματα στα βράχια της Κορνουάλλης ο συγγραφέας αναφέρει ότι παρά την ζέστη φορούσε σακάκι από βαρύ τουΐντ. Αφού οι τζέντλεμεν φοράνε έτσι ντύνονται όταν μαζεύουν απολιθώματα.

Το απόσπασμα θυμήθηκα χθες όταν είδα τις φωτογραφίες του φωτορεπόρτερ Γιώργου Κονταρίνη στο Σύνταγμα. Με τον εύζωνα φρουρό να στέκεται προσοχή μέσα στον χιονιά έχοντας πίσω του την Βουλή.

Στην οποία αρκετοί βουλευτές δεν αντιλαμβάνονται ότι η προσοχή του φρουρού είναι μια κίνηση σεβασμού που έχουν την υποχρέωση να επιστρέψουν με το ντύσιμο και την συμπεριφορά τους.

Μέχρι την μεταπολίτευση τα μέλη των κυβερνήσεων ορκιζόντουσαν στον βασιλέα φορώντας φράκο. Στο πνεύμα της αλλαγής του ’74 το φράκο καταργήθηκε αλλά το κουστούμι για τους άνδρες βουλευτές ήταν υποχρεωτικό.

Όχι από κάποιο dress code αλλά εθιμικά. Πουθενά δεν το έγραφε αλλά κανένας βουλευτής αστικού κόμματος στην Βουλή δεν θα τολμούσε να εμφανιστεί χωρίς κοστούμι και γραβάτα.

Το ζιβάγκο – που μόνο στην Ελλάδα λέγεται έτσι - έγινε γνωστό επειδή το φόρεσε ο Ανδρέας. Κυρίως πριν πάρει την εξουσία. Το νόημα ήταν ότι το ΠΑΣΟΚ δεν είναι αστικό κόμμα αλλά κίνημα και τα μέλη του δεν δεσμεύονται από συμβάσεις. Στην ορκωμοσία όμως της κυβέρνησης του ’81 τιμώντας την διαδικασία ο Ανδρέας δεν φορούσε ζιβάγκο αλλά γραβάτα. Όπως γραβάτα φορούσαν και τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΚΕ.

Η επίθεση στο dress code ξεκινάει το 2007 με τον Γρηγόρη Ψαριανό τότε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να εμφανίζεται στην Βουλή με το γιλέκο. Κάτι ανάμεσα σε επιτυχημένο πολεμικό ανταποκριτή και αποτυχημένο κυνηγό ορτυκιών. Επειδή το γιλέκο του Ψαριανού ήταν κάτι σαν στολή η Βουλή μπορούσε να το αντέξει.

Η Βουλή δεν άντεξε το ντύσιμο και την συμπεριφορά των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ όταν έγιναν κυβέρνηση.

Η Αννα Βαγενά να κοιμάται στους πάγκους των διαδρόμων, ο Φίλης να πηγαίνει στα υπουργικά έδρανα κρατώντας πλαστική σακούλα με τυρόπιτες σαν μικρός συνεργείου που τον έστειλε ο μάστορας για το κολατσιό και της Γαϊτάνη να εκφράζει τις μετεφηβικές φαντασιώσεις της στο βήμα με t-shirt με μία πανκ που κρατούσε μολότοφ ήταν απ’ ευθείας επιθέσεις στον θεσμό.

Το «να καεί, να καεί το μπουρδέλο η Βουλή» που φώναζαν οι Αγανακτισμένοι της Άνω και Κάτω Πλατείας γινόταν πραγματικότητα. Και η Βουλή έπρεπε να γίνει μπουρδέλο ώστε αργότερα να καεί ευκολότερα.

Χθες με το θερμόμετρο να είναι κοντά στο μηδέν ο εύζωνας του Συντάγματος στεκόταν προσοχή.

Έξω από ένα χώρο που προσπάθησαν και προσπαθούν να κάνουν μπουρδέλο.

Γιατί η σύγκρουση δεν είναι μόνο ανάμεσα στους φιλοευρωπαϊστές και τους αντιευρωπαϊστές και τους κρατιστές και τους φιλελεύθερους.

Η πραγματική σύγκρουση είναι ανάμεσα στους θαυμαστές του Κάστρο και του Μαδούρο που μισούν την δυτική κουλτούρα και τον κοινοβουλευτισμό και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τον υποβιβάσουν και αυτούς που οφείλουν να τον υπερασπίσουν. 

Προβλήθηκε 776 φορές

ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ; (του Νίκου Καραβέλου)

«Στους περασμένους αιώνες, έλεγε κάποιος διανοητής, η βασική σκέψη του ανθρώπου ήταν αν υπάρχει ζωή μετά τον θάνατο. Στη σημερινή μας εποχή ο άνθρωπος αναρωτιέται αν υπάρχει ζωή πριν από τον θάνατο». (Ιάσων Ευαγγέλου, «Γλώσσα και Παιδεία)

Η μπόχα πίσω από τα σκουπίδια (Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης)

Εμείς ζούμε τα βουνά των σκουπιδιών που στοιβάζονται μπροστά στα σπίτια μας εδώ και μια βδομάδα, αλλά εσείς δεν ξέρετε ότι από τα 161 εκατ. ευρώ, που έχει διαθέσει η ΕΕ για τα έργα διαχείρισης των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Αττικής, έχουν εγκριθεί μόνο 4 εκατ.!

Με τις αναπροσαρμογές του ΕΝΦΙΑ μήπως τελικά μας θεωρούν κροίσους; (Κώστας Πουπάκης)

Μπορεί τα μάτια μας να είναι στραμμένα στην Εθνική ήττα για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μας με την εκχώρηση ονόματος, γλώσσας, ταυτότητας, αλλά δεν μπορούμε ταυτόχρονα να μην κοιτάμε και να μην ασχολούμαστε και με τα προβλήματα της καθημερινότητας, που δυστυχώς μας αγγίζουν όπως ο ΕΝΦΙΑ-που κάποιοι τάχα θα καταργούσαν-, με τις αναπροσαρμογές των αντικειμενικων αξιών και τις σοβαρές τους συνέπειες.