Την αντίθεση της για την κατανομή των επιχορηγήσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού στα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2017-2018, εξέφρασε με επιστολή της στην υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λυδία Κονιόρδου, η ηθοποιός και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Άννα Βαγενά, κάνοντας λόγο για άνιση κατανομή των ποσών, αδικία εις βάρος των νέων προσώπων και δυνάμεων του θεάτρου και ανακύκλωσης πάλι των «ίδιων και των ίδιων».

Η ηθοποιός έκανε λόγο για τη διατήρηση μίας παλιάς φιλοσοφίας που χωρίζει τα επιχορηγούμενα σχήματα σε τρεις κατηγορίες, με την α' κατηγορία να έχει πάντα την εύνοια και να λαμβάνει τα τεράστια ποσά και των β' και γ' κατηγοριών που ήταν πάντα οι αδικημένες, λαμβάνοντας αισθητά μικρότερες επιχορηγήσεις.

«Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε σε αυτή την πρώτη προσπάθεια επαναλειτουργίας του θεσμού να δοθεί μεγαλύτερη στήριξη σε νέα πρόσωπα και νέες δυνάμεις του θεάτρου μας.

Κρίμα που χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία. Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι», καταλήγει η κ. Βαγενά.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Ανοιχτή επιστολή

Προς την Αξιότιμη Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

κ. Λυδία Κονιόρδου

Αγαπητή Λυδία,

Διάβασα την κατανομή των επιχορηγήσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού στα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2017-2018. Γνωρίζεις ότι υποστήριξα με θέρμη αυτή σου την πρωτοβουλία, γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική. Διαβάζοντας, όμως, την κατανομή των ποσών ανάμεσα στα επιλεχθέντα σχήματα, θα ήθελα να σου εκφράσω κάποιες σκέψεις μου.

Δυστυχώς, η φιλοσοφία της κατανομής των επιχορηγήσεων είναι ίδια με αυτή του παρελθόντος. Έχω τεράστια πείρα πάνω στο θέμα, διότι επί τριάντα και πλέον χρόνια, από τότε που ξεκίνησε ο θεσμός των επιχορηγήσεων, έχω κάνει αναρίθμητες αιτήσεις, στην αρχή για λογαριασμό του “Θεσσαλικού Θεάτρου” και αργότερα για το θέατρο “Μεταξουργείο” και γνωρίζω καλά τη λογική των εκάστοτε επιτροπών.

Κατέτασσαν πάντα τα επιχορηγούμενα σχήματα σε κατηγορίες, την α' κατηγορία με αυτούς που είχαν πάντα την εύνοια και έπαιρναν τεράστια ποσά και των άλλων, που ανήκαν στην β' ή γ' κατηγορία και ήταν πάντα αδικημένοι.

Το ίδιο, δυστυχώς, ισχύει και με τη φετινή απόφαση. Δεν μπορώ, για παράδειγμα, να καταλάβω γιατί το “Νέο Ελληνικό Θέατρο” του Γιώργου Αρμένη ή το θέατρο “Σφενδόνη” της Άννας Κοκκίνου κατατάσσονται στη β' ή γ' κατηγορία των επιχορηγούμενων. Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα που θα μπορούσα να αναφέρω.

Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε σε αυτή την πρώτη προσπάθεια επαναλειτουργίας του θεσμού να δοθεί μεγαλύτερη στήριξη σε νέα πρόσωπα και νέες δυνάμεις του θεάτρου μας. Κρίμα που χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία. Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι.

Με εκτίμηση,

Άννα Βαγενά»

Πηγή: Καθημερινή. 

Προβλήθηκε 1882 φορές

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ 2024.

Τον Νορβηγό θεατρικό συγγραφέα, Jon Fosse, βραβευμένο με το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2023, επέλεξε φέτος το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου για τη συγγραφή του μηνύματος.