''Η Τέχνη είναι μια αναζήτηση χρωμάτων, μη συμβατών πολλές φορές με την πραγματικότητα''

Επιχειρηματίας ή Καλλιτέχνης ;

Για τον Αθανάσιο Μπίρλη, δεν υπάρχει απολύτως κανένα υπάρχει δίλημμα…

Η δημιουργία δεν έχει περιορισμούς στην έκφραση.

Η σχέση μου με τη φωτογραφία είναι δεκαετιών, η μικρογλυπτική από ανακυκλωμένα γυαλιά οράσεως προέκυψε μέσα από την επιχειρηματική μου δραστηριότητα.

Το δύσκολο είναι να οργανώσω τον χρόνο μου ανάμεσα στα πινέλα, τα γυαλιά και το επιχειρείν. Η οργάνωση όμως είναι και θέμα μυαλού και στοχευόμενων δράσεων.

Έτσι ανταποκρίνομαι ικανοποιητικά.

Η Τέχνη στη ζωή μου υπήρχε πάντα.

Από τα μαθητικά μου χρόνια κυκλοφορούσα πάντα με μια φωτογραφική μηχανή και με γραφική ύλη στην τσάντα μου.

Σε ανύποπτο χρόνο το 2006 οργάνωσα την πρώτη ατομική μου έκθεση στην γκαλερί Μονόχωρο, και τα υπόλοιπα χρόνια ακολουθεί ένα μαγευτικό ταξίδι δημιουργίας με διάφορες εκθέσεις.

Η Τέχνη είναι μια εσωτερική ανάγκη…

Και μια ενδιαφέρουσα διέξοδος από το επιχειρείν, που ειδικά τα τελευταία χρόνια είναι άθλος για όποιον δραστηριοποιείται. Προσωπικά με ηρεμεί.

Η φωτογραφία.

Υπάρχει και σε πολλά θέματα ζωγραφικής μου, με μορφή κολάζ ή εικόνας είναι προσπάθεια να αποτυπώσω μια ιδιαίτερη ματιά.

Για παράδειγμα της ιχθυόσκαλας Κερατσινίου τα ξημερώματα ή της Βαρβάκειου αγοράς. Ο χρόνος και η φθορά που αφήνει με τα αποτυπώματα του είναι κάτι που με απασχολεί και φαίνεται σε πολλά ζωγραφικά μου.

Η Μικρογλυπτική προέκυψε από μια σύμπτωση ενός γυαλιού οράσεως φίλου που ήθελε να το επισκευάσουμε σαν ενθύμιο αγαπημένου του προσώπου, έτσι σκέφτηκα να βρω έναν άλλο ρόλο στο ίδιο το προϊόν ώστε να παραμείνει χρηστικό.

Υπάρχει δυσκολία στην κατασκευή, γιατί προσπαθώ να το εξελίξω. τα έντομα γίνονται είτε πιο μινιμαλιστικά είτε πιο περίπλοκα.

Πάντως το καθένα είναι μοναδικό και τα υλικά κατασκευής είναι μόνο τιτάνιο ή χειρουργικό ατσάλι, μέρη από σκελετούς γυαλιών ηλίου και οράσεως.

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΦΘΟΡΑ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΥ.

Νομίζω ότι μέσα από την Τέχνη διευρύνεται η σκέψη του Επιχειρηματία και με την ηρεμία που προσδίδει η έκφραση βοηθά στη παραγωγή καινοτόμων ιδεών και δράσεων στην επιχειρηματική ενασχόληση.

Θεωρώ ότι με την αυστηρή έννοια του όρου επιρροή δεν μπορώ να εντοπίσω κάποιον.

Ο Κλιντ. Από τους Έλληνες δημιουργούς μου αρέσει ο Αδαμάκης, η Εύα Μίταλα και πολλοί Έλληνες δημιουργοί.

Το ταξίδι μέσα από την Τέχνη.

Είναι μια αναζήτηση χρωμάτων, μη συμβατών πολλές φορές με την πραγματικότητα, και μια αγωνία να υλοποιηθούν σκέψεις και να αποτυπωθούν σκέψεις στον καμβά.

Με δυσκολεύει αφάνταστα η ψηφιακή εποχή.

Είμαι λάτρης του μολυβιού και της γραφικής ύλης.

Κάνω τα ικανά και αναγκαία για να μπορέσω να επικοινωνήσω με τον κόσμο (social media) και ποντάρω στη βοήθεια του Δημήτρη και του Σπύρου στα δύσκολα των ψηφιακών μέσων. Τα θετικά όμως της σημερινής ψηφιακής εποχής είναι πολλαπλά με κύρια την άμεση ενημέρωση και την γνωριμία με τους δημιουργούς και την προσέγγιση ενός παγκόσμιου κοινού.

Ως επιχειρηματίας στον τομέα της Οπτικής…

Ο καταναλωτής βομβαρδίζεται με χιλιάδες προϊόντα ευτελούς αξίας ή ποιότητας με μόνο κριτήριο τις χαμηλές τιμές. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα της εποχής, που όμως βαθμιαία οδηγείται σε ποιοτικότερες και υψηλών προδιαγραφών λύσεις. Σε ότι αφορά την τέχνη υπάρχει η κρίση που υπάρχει σε όλους τους χώρους αλλά νομίζω και ένας εξωρθολογισμός τιμών.

Κυρίως δημιουργώ μετά από ένταση και αυτό φαίνεται πολλές φορές και μέσα από τα ζωγραφικά μου. Αντίθετα όταν ασχολούμαι με τα μικρογλυπτά είμαι πολύ πιο χαλαρός.

Τα γυαλιά ως υψηλή Τέχνη.

Στα καταστήματα Οφθαλμός, όπου είμαι ιδρυτής, από το 1984 προσπαθήσαμε να έχουμε τα ποιοτικότερα προϊόντα στις βιτρίνες μας από όλον το κόσμο. Οι πιο ιδιαίτεροι σχεδιαστές γυαλιών παρουσίασαν τις δουλείες τους μέσα από τις βιτρίνες μας, πράγμα το οποίο συνεχίζουμε ακόμα και σήμερα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο σχεδιασμό, την πρωτοπορία.

Πιστεύουμε ότι όπως κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, έτσι δικαιούται και ένα ξεχωριστό ζευγάρι γυαλιά, όπως λέει η Margo η σχεδιάστρια της εταιρίας L.A. Eyeworks.

Η Ελλάδα στην Τέχνη μου.

Τα έντομά μου συνοδεύονται από ένα guarantee γνησιότητας στο οποίο αποτυπώνεται εικαστικά η Ελληνική σημαία και ένα γραφιστικό έντομο που σηματοδοτεί την πρώτη γενιά εντόμων.

Στην τελευταία μου δουλειά, στη Μαρίνα Κέας Gallery, αλλά και στην επόμενη, ένα γραμματόσημο προσδιορίζει την Ελλάδα μέσα από την δημιουργία μου.

Αγαπημένοι προορισμοί. Η Τζιά και η Κούβα.

Ταξιδεύω.

Στο εξωτερικό πάντα δύο φορές το χρόνο λόγω δουλειάς (Παρίσι, Μιλάνο). Και όποτε έχω φωτογραφική πρόκληση δε διστάζω να ταξιδέψω.

Θέλω να κάνω μια έκθεση αφιερωμένη στην Κούβα.

Γιατί θαυμάζω την ευρηματικότητα ενός κόσμου ο οποίος έμεινε αποκλεισμένος από «τον πολιτισμό» και δημιούργησε έναν πολιτισμό δικό του με ευρεσιτεχνία, ανακύκλωση, έναν κόσμο χρωμάτων, αισιοδοξίας, αλλά και μεγάλων αντιθέσεων ταυτόχρονα.

TRIVIA:

Ο Θανάσης Μπίρλης είναι ο ιδιοκτήτης και δημιουργός των καταστημάτων Οφθαλμός. Η εταιρεία παραμένει υγιής και αναπτύσσεται ακόμα και σε καιρό κρίσης, ενώ ξεχωρίζει σταθερά για την υψηλή ποιότητα των γυαλιών της.

Έχει πραγματοποιήσει ήδη έξι ατομικές εκθέσεις, ενώ δίνει το επόμενο εικαστικό ραντεβού του στο Dulac στα Γιάννενα στα τέλη του Σεπτεμβρίου 2017, με έναν συνδυασμό ζωγραφικής και ποίησης Καββαδία και τα ευφάνταστα μικρογλυπτά από ανακυκλωμένα γυαλιά.

http://www.artharbour.gr 

Προβλήθηκε 341 φορές

«Εδώ είν΄ αλώνι για χορό!»: Γιορτή λήξης του φεστιβάλ Επιδαύρου

Το Φεστιβάλ Επιδαύρου τιμά την πλούσια και πολύμορφη μουσική και χορευτική παράδοση του Μοριά, ως διαχρονική κιβωτό της ταυτότητας και της ιστορικής μνήμης, με μια μεγάλη γιορτή με 300 λαϊκούς μουσικούς και χορευτές.