Αφού πιάσαμε το θέμα με τα σχολικά βιβλία από χθες,  μετά το μπλέντερ και τον Μέγα Αλέξανδρο, ας πάμε και στο «τετράδιο εργασιών» του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα», Α? Γυμνασίου (σελ. 16).

 

Το βιβλίο (εδώ)  απευθύνεται σε παιδιά 12-13 ετών, που μόλις εγκατέλειψαν το δημοτικό σχολείο.

 

Τίτλος «Οσάκις».

 

Το παρακάτω κείμενο αποσκοπεί στην γλωσσική και πνευματική καλλιέργεια μαθητών Α? Γυμνασίου: 

 

«Ο καθηγητής της φιλολογίας έριχνε κάθε μέρα το μπαλάκι. Όλη η τάξη το έπιανε σαν ένα γαργαλιστικό μήνυμα. Το πετούσε ο ένας στον άλλον. Χαράς ευαγγέλια. 

 

 «Οσάκις?» άρχισε τη φράση του ο φιλόλογος. 

 

«Ναι. Ναι. Ο Σάκης! Ο Σάκης!» φώναζαν όλες μαζί οι μαθήτριες γελώντας. Κι ο καθηγητής τρελαινόταν. «Οσάκις?» επαναλάμβανε τονίζοντας τη λέξη σαν να έλεγε «σκάστε».«Ο Σάκης! Ο Σάκης!» ακουγόταν πάλι από κάτω και το γέλιο έδινε κι έπαιρνε.

 

Ο καθηγητής δεν μπορούσε να ξεχωρίσει ποιες από τις μαθήτριες ήταν οι δράστες. Η λέξη ? μπαλάκι κυλούσε ακαριαία σε κλάσμα δευτερολέπτου μέσα από τα χείλια τους που ήταν κρυμμένα στο κάτω μέρος του σκυμμένου τους κεφαλιού.

 

Νόμιζε πως απλώς επαναλάμβαναν τη λέξη. Πως τις ερέθιζε αυτή η λέξη.

 

Δεν ήταν όμως έτσι. Άλλο πράγμα το «Οσάκις» κι άλλος άνθρωπος «Ο Σάκης».

 

Ο Σάκης ήταν ηλεκτρολόγος με μαγαζί. Μεγαλύτερός τους, 20 με 25 ετών. Τα είχε φτιάξει με την Αλέκα. Μια από τις μαθήτριες της τάξης. Ψηλή κι αδύνατη, με κοντά ξανθά μαλλιά και μεγάλα καστανά μάτια, μακρύ λαιμό και μακριά χέρια και πόδια, κάπως ξερακιανή, αλλά ζόρικη.

 

Στα 15-16, όπως όλες τους. Η πρώτη που έβγαινε ραντεβού μήνες τώρα.

 

Ο Σάκης την περίμενε το μεσημέρι στην άλλη γωνία κι οι άλλες μαθήτριες έτρεχαν από πίσω της να τον δούνε. Τα σχόλια έδιναν κι έπαιρναν. Ήταν ο πρώτος έρωτας της τάξης. 

 

Ο καθηγητής φώναξε την πρώτη μαθήτρια, τη Μαρία, στο γραφείο του και τη ρώτησε. «Τι συμβαίνει με το «Οσάκις»; Γιατί αυτή η αντίδραση;» 

 

«Δεν ξέρω, κύριε. Στο δικό μου θρανίο δεν ξέρουμε τίποτα. Το πήραν έτσι φαίνεται και το διασκεδάζουν» του απάντησε. Ρώτησε κι άλλες μαθήτριες.

 

Μερικές δεν κρατήθηκαν και γελούσαν. Ο καθηγητής προσπάθησε να βγάλει από το λεξιλόγιό του τη λέξη «Οσάκις». Αυτή όμως αντιστεκόταν. Του έβγαινε αυθόρμητα, έστω και με κάποια καθυστέρηση.

 

Τότε, όμως, γινόταν πανζουρλισμός.

 

Σαν να την είχε στερηθεί η τάξη και ξεσπούσε «Ο Σάκης! Ο Σάκης!», φώναζαν ακόμα πιο δυνατά και γελούσαν με την καρδιά τους.

 

Γιατί ήταν υπόθεση καρδιάς και όχι γραμματικής». 

 

Γλώσσα Α Γυμνασίου -Τετράδιο Εργασιών σελ. 16

 

Τι θέλει να μας πει λοιπόν η "συγγραφέας"; Ότι είναι ωραίο το ότι  η κόρη μας ετών 15 ( το κείμενο να θυμίσουμε ότι  απευθύνεται σε παιδιά 12-13 ετών)  τα  έχει φτιάξει με τον Σάκη τον ηλεκτρολόγο, (δεν έχω πρόβλημα με το επάγγελμα) που είναι 20-25 (τώρα θα μου πεις 5 χρόνια πάνω 5 κάτω δεν πειράζει) και την περιμένει, την ανήλικη κόρη μας/σας, στη γωνία του σχολείου;   

 

Θα λέγατε ότι το κείμενο περιγράφει μία αποπλάνηση ανηλίκου; μία πρόωρη σεξουαλική καθοδήγηση;  Μάλλον...

 

Τώρα θα μου πείτε ψιλά γράμματα....

 

Καλό και εποικοδομητικό Σαββατοκύριακο.... Και μην ανησυχείτε.... 

Προβλήθηκε 1908 φορές