Η κατάσταση για πάνω από 50.000 πρόσφυγες που βρίσκονται στην Ελλάδα –ανάμεσά τους πάνω από 10.000 στην Ειδομένη στα χωράφια δίπλα στο φράκτη των συνόρων– κλιμακώνεται δραματικά αυτές τις μέρες σε τρία επίπεδα:

Πρώτον, γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αρκετές δυνατότητες διανυκτέρευσης και φιλοξενίας για πρόσφυγες και τα κέντρα μετεγκατάστασης στα νησιά μοιάζουν όλο και περισσότερο με φυλακές.

Δεύτερον, γιατί η Ελλάδα πιέζεται ασφυκτικά από την ΕΕ και ειδικά από την κυβέρνηση του Βερολίνου να αναγνωρίσει την Τουρκία ως «ασφαλή τρίτη χώρα», ώστε να αρχίσει τις μαζικές απελάσεις.

Τρίτον, γιατί η Τουρκία μέρα με τη μέρα αποδεικνύει ότι δεν είναι διατεθειμένη να σεβαστεί πλήρως τα ανθρώπινα δικαιώματα και στέλνει με τη σειρά της πρόσφυγες στα σύνορα, τους συλλαμβάνει στην ίδια τη χώρα και απελαύνει πολλούς άλλους – ακόμη και σε χώρες, όπου απειλούνται με θάνατο και βασανιστήρια.

Σε αυτή την κατάσταση καλούμε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αφήσει τους πρόσφυγες που έχουν καταφύγει στην Ελλάδα να ταξιδέψουν με τα τραίνα της ελπίδας στη Γερμανία.

Η Deutsche Bahn ΑΕ διαθέτει τουλάχιστον δυο ντουζίνες κλινάμαξες, οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται από το 2014 όταν σταμάτησαν να λειτουργούν οι αυτοκινητάμαξες. Είμαστε σίγουροι ότι τόσο στη Deutsche Bahn ΑΕ όσο και στη θυγατρική της DB European Railservice (DB ERS) που είναι υπεύθυνη για τα νυχτερινά τραίνα υπάρχουν συνάδελφοι και συναδέλφισσες που θα ήθελαν να συνοδεύσουν αυτά τα τραίνα της ελπίδας.

Το μεγαλύτερο μέρος των προσφύγων που βρίσκονται στην Ελλάδα πληροί ούτως ή άλλως τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία θα τους χορηγούταν άσυλο στη Γερμανία. Χιλιάδες από αυτούς τους πρόσφυγες έχουν άμεσα το δικαίωμα για μια ασφαλή διαμονή στη Γερμανία, καθώς στη χώρα μας ζουν ήδη συγγενείς τους.

Θυμίζουμε το καλοκαίρι του 2015 όταν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η Deutsche Bahn ΑΕ δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένες να χρησιμοποιήσουν παρόμοια τραίνα της ελπίδας για τους πρόσφυγες που βρίσκονταν τότε στη Βουδαπέστη. Αυτό που πριν λίγες μέρες είπε ο πρωθυπουργός της Θουριγγίας Bodo Ramelow αναφερόμενος στους πρόσφυγες στην Ειδομένη, το λέμε εμείς για τους πρόσφυγες σε όλη την Ελλάδα: «Θα τα καταφέρουμε!».

Υπογράφοντες (31 Μαρτίου 2016):

Joachim Holstein, Συμβούλιο Εργαζομένων DB European Railservice GmbH (DB ERS)
Peter Dreller, πρώην πρόεδρος Κεντρικού Συμβούλιου Εργαζομένων DB European Railservice GmbH
Barbara Huber, αναπληρωματικό μέλος Συμβούλιου Εργαζομένων European Railservice GmbH
Dorothee Vakalis, συνταξιούχος ιερέας, Θεσσαλονίκη
Marie-Dominique Vernhes, συντάκτρια του περιοδικού «Άμμος στο σασμάν», μέλος της ομάδας διεθνών υποθέσεων της Attac Γερμανίας και μέλος του Συμβουλίου της Attac
Για την ομάδα ειδημόνων των σιδηροδρόμων «Τραίνα για τους πολίτες και όχι για το χρηματιστήριο» – BsB:

Thilo Böhmer (μηχανοδηγός)
Johannes Hauber, πρόεδρος «Railway Equipment Manufacturing Committee industriAll», Μάνχαϊμ
Klaus Gietinger, σκηνοθέτης, Μίχενντορφ
Andreas Kleber, Σόρνντορφ
Andreas Kegreiß, μηχανικός (BA), Χέρενμπεργκ
Καθ. Jürgen Rochlitz, Μπούργκβαλντ-Έντερ
Δρ. Winfried Wolf, αρχισυντάκτης Lunapark21 και FaktenCheck:HELLAS, Βίλχελμσχορστ
Για την Πρωτοβουλία «Τραίνο της μνήμης»:

Hans-Rüdiger Minow (Εκπρόσωπος ΔΣ της Πρωτοβουλίας «Τραίνο της μνήμης»)
Tatjana Engel (μέλος ΔΣ της Πρωτοβουλίας «Τραίνο της μνήμης»)


Υπεύθυνοι πρωτοβουλίας και συντονισμού:

Dorothee Vakalis, Θεσσαλονίκη
Marie-Dominique Vernhes, Αμβούργο
Δρ. Winfried Wolf, Βίλχελμσχορστ


Ηλεκτρονική διεύθυνση επαφής: [email protected] – ή εδώ υπογράφω 

 

το διαβάσαμε στο: http://www.kessariani-vironas.gr/

Προβλήθηκε 1354 φορές

25 λόγοι για να ψηφιστεί ξανά ο Γ. Χατζηδάκης την Κυριακή 15 Οκτ 2023 (Άρθρο γνώμης του Θάνου Κατσώνη - Ειδικού Συνεργάτη του Δημάρχου, 2019-2022)

Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας, παραθέτω τους 25 σοβαρότερους από τους λόγους, για τους οποίους, κατά την άποψή μου, πρέπει να επανεκλεγεί στην αναμέτρηση της Κυριακής 15 Οκτωβρίου 2023, ο Γιώργος Χατζηδάκης, ως Δήμαρχος Ηλιούπολης...