Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Διοικητική Μεταρρύθμιση αλλά και το επικαιροποιημένο μνημόνιο σχεδιάζεται να απολύονται όσοι εργαζόμενοι εργάζονται σε δημόσιες υπηρεσίες οι οποίες θα δοθούν «εργολαβία» (outsourcing) σε ιδιωτικές εταιρείες από τα μέσα του 2015 και μετά.


Outsourcing είναι η ανάθεση υπηρεσιών και εργασιών μιας επιχείρησης σε εξωτερικό συνεργάτη, που μπορεί να είναι είτε μια εταιρία που εξειδικεύεται σ' ένα τομέα ή ένας μεμονωμένος ιδιώτης


Στο τέλος Δεκεμβρίου του 2014, προβλέπεται να αξιολογηθούν ποιες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα μπορούν να παρασχεθούν με χαμηλότερο κόστος από τον ιδιωτικό τομέα (outsource), και στην συνέχεια η κατάργηση των αντίστοιχων θέσεων προσωπικού από τις δημόσιες υπηρεσίες θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Ιουνίου του 2015


Σύμφωνα με την πρακτική outsourcing εργασίες όπως η καθαριότητα, οι λογιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις, η διανομή των προϊόντων, η μισθοδοσία, οι προσλήψεις, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. ανατίθενται σε εξωτερικούς συνεργάτες της επιχείρησης, μέσω "ελεύθερης" εργασιακής σχέσης - ελεύθερης, με την έννοια ότι ο επιχειρηματίας δεν απασχολεί προσωπικό με εξαρτημένη σχέση (μισθό), αλλά καταβάλλει κάποιο αντίτιμο που έχει συμφωνηθεί για τις υπηρεσίες που λαμβάνει.


Τα τελευταία χρόνια, στο "στόχαστρο" του outsourcing έχουν βρεθεί η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες. Η αλματώδης ανάπτυξη και εξάπλωση της ψηφιακής τεχνολογίας καθώς και οι αυξημένες ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου για νέες τεχνολογίες είχαν αποτέλεσμα τη δραστηριοποίηση πολλών εταιριών που παρέχουν σχετικές υπηρεσίες (προερχόμενες κυρίως από τον κλάδο της πληροφορικής). αποτελώντας μάλιστα ξεχωριστή κατηγορία το "ψηφιακό outsourcing".


Όμως όταν οι δήμοι αποφασίσουν να δώσουν διεργασίες με outsourcing κινδυνεύουν να εκφυλιστούν σε φορείς με συμβολικό χαρακτήρα που θα ασχολούνται με μεσιτεύσεις συμφερόντων αδυνατώντας να εκπληρώσουν την βασική τους αποστολή. (Εμείς θα λέγαμε ότι έχει ήδη ξεκινήσει...)

 

Οι Δήμοι που θα δώσουν υπηρεσίες outsourcing μπορούν να βρεθούν αντιμέτωποι με:


Αμφιβόλου κύρους ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών με αποτέλεσμα την αποσύνδεση της ποιότητας ζωής στην πόλη με την τοπική πολιτική
Αδυναμία να ελέγξουν το απόρρητο δεδομένων
Απώλεια εξειδικευμένου προσωπικού και τεχνογνωσίας με κίνδυνο να χαθεί για πάντα η αντίστοιχη ικανότητα και κατά συνέπεια η τοπική αυτοδιοίκηση να μεταμορφωθεί σε έναν θεσμό μειωμένων προσδοκιών
Αύξηση του κρυμμένου κόστους της υπηρεσίας που δεν είχε ανακαλυφθεί μέχρι την ανάθεση της δραστηριότητας σε τρίτους με συνεπακόλουθο την υπερβολική χρέωση των πολιτών και αύξηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων
Απώλεια επικοινωνίας με τους πολίτες η οποία συχνά οδηγεί σε δυσαρέσκεια και απογοήτευση και απομάκρυνση από συμμετοχικές διαδικασίες
Μείωση ευελιξίας στην ικανότητα ανταπόκρισης στις προσδοκίες των πολιτών , με αποτέλεσμα την αδιαφορία επιφυλακτικότητα ακόμη και απαξίωση της αυτοδιοίκησης


Α.Μ. (από ενημέρωση υπαλλήλων Ο.Τ.Α)

Προβλήθηκε 795 φορές

25 λόγοι για να ψηφιστεί ξανά ο Γ. Χατζηδάκης την Κυριακή 15 Οκτ 2023 (Άρθρο γνώμης του Θάνου Κατσώνη - Ειδικού Συνεργάτη του Δημάρχου, 2019-2022)

Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας, παραθέτω τους 25 σοβαρότερους από τους λόγους, για τους οποίους, κατά την άποψή μου, πρέπει να επανεκλεγεί στην αναμέτρηση της Κυριακής 15 Οκτωβρίου 2023, ο Γιώργος Χατζηδάκης, ως Δήμαρχος Ηλιούπολης...

''ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΘΕΣΜΙΚΑ ΙΣΧΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ'' - Ιωαννέτα (Ιωάννα) Δημουλή (Υποψήφια Περιφ. Σύμβουλος Κεντρικού Τομέα  Με τον Υποψήφιο Περιφερειάρχη Αττικής  Γιώργο Ιωακειμίδη)

Είναι πλέον πασιφανές ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που αφορά την Περιφέρεια, είναι ένα άκρως ασφυκτικό πλαίσιο και πλήρως στοχευμένο στην άμεση υποστήριξη και εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της κεντρικής κυβέρνησης, που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση.