Κάντε και εσείς μία εθελοντική κίνηση...

Αρθρογραφία 07 Νοεμβρίου 2014

Οι πρώτοι «εθελοντές» βρίσκονται ήδη στα σχολεία, κύριε υπουργέ!

 

του Δημήτρη Καρακάσογλου

 

Εγώ δεν ντρέπομαι να πω ότι θα προσφύγω στον εθελοντισμό?. Δεν ντρέπομαι να το πω, γιατί ξέρω οτι η χώρα μου είναι σε παρακμή, το πρωτεύον είναι τα παιδιά να έχουν δάσκαλο και όχι αν εμένα θα με βρίζουν.


Η ωμή παραδοχή ενός υπουργού ότι αδυνατεί να προσλάβει εκπαιδευτικό προσωπικό και ότι θα ζητήσει ?άγνωστο από ποιους- να υπηρετήσουν στο δημόσιο σχολείο άνευ μισθού, είναι από μόνη της ένα θέμα που αναδεικνύει τα αδιέξοδα στα οποία έφεραν οι μνημονιακές πολιτικές τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και τον κυνισμό με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι πολιτικοί ταγοί του τόπου τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς ?διορισμένους ή αδιόριστους-, τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Μια τέτοια δημόσια τοποθέτηση αποδεικνύει και το μέγεθος της εθελοδουλίας όσων αποφάσισαν να σταθούν απέναντι στους αδύναμους αυτού του τόπου: η χλεύη του λαού ποσώς τους ενδιαφέρει, η δουλειά (της τρόικας) να γίνεται και το «πόπολο» ας μας ξεφωνίζει.


Όμως, αφού θέσατε το ζήτημα του εθελοντισμού κύριε υπουργέ, να σας πληροφορήσω ότι οι πρώτοι «εθελοντές» βρίσκονται ήδη στα σχολεία, πριν καν ανακοινώσετε τους νέους, θλιβερούς σχεδιασμούς του υπουργείου σας. Αν δε γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι εθελοντές θα σας τους παρουσιάσουμε εμείς:

- Είναι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν υπερωριακή απασχόληση (με ωριαία αποζημίωση ανάξια λόγου και καταβαλλόμενη σε απροσδιόριστο μελλοντικό χρόνο) για να καλύψουν τα κενά που εσείς δημιουργείτε με την παρατεταμένη αδιοριστία τεσσάρων ετών και την απροθυμία να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενες πιστώσεις για την πρόσληψη ?έστω- επαρκούς αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών.


- Είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την πρόσληψη τους παραμένουν απλήρωτοι, μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, με τις οικονομικές υποχρεώσεις να «τρέχουν» και τους ίδιους να βρίσκονται σε απόγνωση, αφού αδυνατούν να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους.


- Είναι το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου που σε συνθήκες μισθολογικής και εργασιακής εξαθλίωσης, καταβαράθρωσης των θεσμικών τους δικαιωμάτων, συνεχίζουν να δίνουν τον αγώνα για τη μόρφωσης της επόμενης γενιάς αυτού του τόπου.

Αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να δίνουν τον καθημερινό αγώνα για την πνευματική καλλιέργεια των νέων ανθρώπων, αλλά και για μια δημόσια εκπαίδευση πολύ διαφορετική από τα «κάτεργα» που ορισμένοι «οικονομικοί εγκέφαλοι» σχεδιάζουν.


Και μια και μιλάτε για εθελοντισμό κύριε υπουργέ, κάντε κι εσείς μια εθελοντική κίνηση: χαρίστε μαζί με τους βουλευτές και υπουργούς της συγκυβέρνησης ένα σεβαστό ποσό από τις διάφορες παροχές σας, για να προσληφθεί προσωπικό στη δημόσια εκπαίδευση.

 

Αν ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός των 800 και 900 ευρώ μπορεί να ζει ενάμιση μήνα χωρίς αμοιβή, γιατί να μη μπορεί κι ένας βουλευτής ή ένας υπουργός των χιλιάδων ευρώ να ζήσει για ενάμιση μήνα χωρίς μισθό;


http://www.alfavita.gr

Προβλήθηκε 1179 φορές

Αλέκος Παναγούλης: 49 χρόνια από τον χαμό ενός αυθεντικού λαϊκού ήρωα

Ήταν η Πρωτομαγιά του 1976. Δύο χρόνια μετά την πτώση της δικτατορίας και το δράμα της Κύπρου. Οι Έλληνες έβλεπαν με αισιοδοξία το μέλλον, αλλά και με την καχυποψία ότι δεν έχουν εξαφανιστεί οι πιθανότητες μίας επιστροφής των χολερικών και των απομειναριών της χούντας.

Η άδεια Αθήνα και τα άδεια όνειρα των παιδιών μας (Ελένη Καλογεροπούλου)

Την ημέρα της γιορτής του Πάσχα βρέθηκα όπως οι περισσότεροι γύρω από ένα οικογενειακό τραπέζι. Εκεί που μετά τον οβελία, ανάμεσα στα γλυκά που έχουν μείνει και στο τελευταίο τσίπουρο, γίνονται οι πιο σημαντικές συζητήσεις.