Στο Δημοτικό Συμβούλιο, στις 16 Νοέμβρη 2015, συζητήθηκε και εγκρίθηκε ο Προϋπολογισμός του Δήμου όπως ο Νόμος απαιτεί.

 

Η συζήτηση και η ψήφιση του Προϋπολογισμού κάθε άλλο παρά με υπεύθυνη Δημοκρατική διαδικασία έμοιαζε, όπως απαιτούσε η σοβαρότητα αυτής της κορυφαίας λειτουργίας του Δήμου.

 

Όταν ο νομοθέτης όριζε ως αναγκαία την σύγκληση ειδικού Δημοτικού Συμβουλίου  για την ψήφιση του Προϋπολογισμού, ήθελε να δώσει την ανάλογη   σοβαρότητα  στον προϋπολογισμό ως εργαλείου, κυρίως όμως να επισημάνει τις ευθύνες του Δημοτικού Συμβουλίου στη χρηστή και προγραμματισμένη  διαχείριση των  Δήμων.

 

Προσδιόρισε λοιπόν ο νομοθέτης, έστω αυτός ο κατά πολλούς κακός νομοθέτης, την ανάγκη να διατίθεται επαρκής και ποιοτικά αποδοτικός  χρόνος για την συζήτηση του τόσου σημαντικού θέματος του Προϋπολογισμού.

 

Ερμηνεύοντας, παρά πέρα, τη λογική του νομοθέτη,  είναι προφανές πως για μια τόσο σημαντική διαδικασία είχε στο μυαλό του  και ανάλογη  αντιμετώπιση της συζήτησης στα Δημοτικά Συμβούλια.

 

Ακόμα και για τον Καλλικράτη, ο οποίος θεωρώ ότι χρήζει σημαντικών αναθεωρήσεων, η Τοπική Αυτοδιοίκηση προβλεπότανε να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό θεσμό. Κεντρική πολιτική επιλογή για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τόσο με τον «Καποδίστρια» όσο και με τον «Καλλικράτη», ήταν η ισχυροποίηση της και η προετοιμασία της  για την ανάληψη ιδιαίτερων ευθυνών στη διαχείριση αναπτυξιακών επιλογών στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

 

Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν όπως ο νομοθέτης σχεδίαζε και η Τοπική Αυτοδιοίκηση  προσδοκούσε και κυρίως η πολιτική ιστορία και κουλτούρα της Ελληνικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης είχε ανάγκη. 

 

Η βίαιη  αλλαγή του οικονομικού μοντέλου για τη  χώρα και η επιλογή του Νεοφιλελευθερισμού ως  βασικής πολιτικής επιλογής για την παραπέρα πορεία της χώρας  έθεσε σε διωγμό και την Τοπική  Αυτοδιοίκηση.

 

Ότι αποπειράθηκε να χτιστεί,  τόσο με τον Καποδίστρια όσο και τον Καλλικράτη, διακόπηκε επίσης βίαια και δυστυχώς με την απόλυτη συνεργασία  της πλειονότητας των κυρίαρχων Δημοτικών Παρατάξεων των Δήμων μεταξύ των οποίων  πρώτη και καλύτερη η Δημοτική παράταξη «Πρώτα η Ηλιούπολη» του κ. Βαλασόπουλου.

 

Η  Τοπική Αυτοδιοίκηση  αντιμετωπίστηκε ως άχρηστος και κυρίως αναχρονιστικός θεσμός, καθόλου απαραίτητος για   την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Μάλιστα επιλέχθηκε ως  τέτοιος γιατί η ίδια η ηγεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προσήλθε  εθελοντικά και φανατικά στις Νεοφιλελεύθερες επιλογές και εξ αυτού εκτιμήθηκε ως το ευκόλως χειραγωγούμενο  «ισοδύναμο». 

 

Επιλέχθηκε, λοιπόν, η ταχύρυθμη συρρίκνωσή της και ο περιορισμός της σε ρόλο δήθεν επιτελικό, συμπληρωματικού του ρόλου της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που καλείται  να την αντικαταστήσει και να αναλάβει  παραδοσιακά Δημοτικά έργα.

 

Δυστυχώς το πολιτικό προσωπικό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν διείδε τις επερχόμενες αλλαγές από την άνωθεν αλλαγή του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πολιτικά μύωπες και ανιστόρητοι, στο όνομα ιδιοτελών  πρόσκαιρων πολιτικών  συμφερόντων συνεργάστηκαν με τα συμφέροντα που προωθούσαν τις τόσο καθοριστικές για το μέλλον της χώρας επιλογές του Νεοφιλελευθερισμού. Τώρα ήρθε η ώρα του Ταμείου!

 

Καρδιά του Ελληνισμού υπήρξε για χιλιάδες χρόνια ο Δήμος!  Η έννοια του Δήμου, όχι μόνο για τον Ελληνισμό αλλά και για όλο τον κόσμο αποτέλεσε το κύτταρο της ουσιαστικής Δημοκρατίας.  Αυτή η απλή διαπίστωση δεν βάρυνε καθόλου στις πολιτικές πλάτες των ηγετίσκων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σύρθηκαν στη πλειονότητά τους πίσω από τον κ. Φούχτελ και τον κάθε κ. Φούχτελ.

 

Ο Φετινός Προϋπολογισμός του Δήμου Ηλιούπολης είναι  σκιάχτρο - υποψία προϋπολογισμού όπως άλλωστε συμβαίνει με όλους τους Δήμους. Το επεσήμανε ο ίδιος ο Δήμαρχος σε μια στιγμή ειλικρίνειας, όταν ζήτησε από το Δημοτικό Συμβούλιο να δεχθεί να συζητηθεί την ίδια μέρα με τη συζήτηση του  τεχνικού  προγράμματος του Δήμου. 

 

Μια ολιγόλεπτη διακοπή, μαζί και με την διαφορετική, παράλληλη και με διαφορετικό αριθμό Πρωτοκόλλου πρόσκληση θα κάλυπτε την νομική επιταγή  μιας ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου για τον Προϋπολογισμό του Δήμου. Δωρεάν μαθήματα προηγμένης εξαπάτησης του Νόμου.  

 

Καμία ένδειξη ευθύνης για την πλήρη απαξίωση της έννοιας του Προϋπολογισμού. Ο τύπος έχει μόνο νόημα η ουσία πάει περίπατο για τη Διοίκηση του Δήμου!

 

Είναι όμως χαρακτηριστική η συνεργασιμότητα  όλων των παρατάξεων  για την «νομιμοφάνεια»  στη συζήτηση του Προϋπολογισμού. Σ αυτό συνετέλεσε και η αφοπλιστική τοποθέτηση του κ. Δημάρχου, πως αυτό που είχε μπροστά του το Δημοτικό Συμβούλιο ως προϋπολογισμό,  κυρίως όμως τα περιθώρια συζήτησης του είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ! 

 

Το 95% του Προϋπολογισμού καθορίζεται από  το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο. Τεχνικά προγράμματα των 8-10 εκατομμυρίων Ευρώ,  των προ πενταετίας προϋπολογισμών, συρρικνώθηκαν σε 700 ? 800 χιλιάδες Ευρώ που μόνο μέρος έκτακτων αναγκών καλύπτουν! Τι μένει να συζητηθεί σε μια τέτοια τραγική κατάσταση;     

   

Με άλλα λόγια το Δημοτικό Συμβούλιου καλείται να συμπεριφερθεί όπως η Κυβέρνηση  με το Κουαρτέτο των δανειστών. Απλά να ψηφίζει και να αναλαμβάνει την «ιδιοκτησία» του Προϋπολογισμού. Οι δρόμοι είναι καθορισμένοι από άλλους. Προς το παρόν  οι Δημότες κάνουν πως ψηφίζουν και οι αιρετοί άρχοντες κάνουν πως κυβερνούν το Δήμο!   

 

Αυτό ακριβώς φαινότανε  να το διασκεδάζει ιδιαίτερα ο κ. Δήμαρχος  χαρακτηρίζοντάς το ως ρεαλισμό και στροφή στη πραγματικότητα. Αιχμές που άφηνε και προς την Κα Τσατσούλη της «Λαϊκής Συσπείρωσης» αλλά και κυρίως προς τον κ. Κοκοτίνη της «Ηλίου Πόλις Ανθρώπινη Πόλη»! Με διαφορετική απόχρωση έντασης και υπονοούμενων  στη κάθε περίπτωση!

 

Μάλιστα σε επίρρωση των όσων, εισαγωγικά, περί προϋπολογισμού και Οικονομικού παρατηρητηρίου  είπε ο κ. Βαλασόπουλος, επικαλέσθηκε και την έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ την 1η Δεκέμβρη προκειμένου να γίνει συζήτηση και να ληφθούν αποφάσεις για την αντιμετώπιση της δύσκολης οικονομικής κατάστασης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.   

 

Η υποκρισία φτάνει στο τέλος. Η αποκάλυψη των πολιτικών επιλογών που στήριξαν μέχρι σήμερα οι Δημοτικοί άρχοντες ήρθε η ώρα να  γίνουν πλατειά γνωστές και να τις νοιώσουν στο πετσί τους και οι Δημότες. Αυτό που μένει στη ΚΕΔΕ είναι να λάβει οδηγίες για τα επόμενα βήματα που θέλει το Παρατηρητήριο!. Αν η ΚΕΔΕ είχε κάποια προοπτική να συζητήσει γιατί δεν θα είχε και ο Δήμος Ηλιούπολης για τον Προϋπολογισμό; Τα ίδια μυαλά δεν είναι;  Ένας ακόμη λόγος που πολλοί Δήμαρχοι είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι.

 

Στο δικό μας Δήμαρχο πρέπει να του αναγνωρίσομε την απόλυτη στήριξη  στις πολιτικές συρρίκνωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό προκύπτει από την διακαώς εκπεφρασμένη επιθυμία του κ. Δημάρχου, η Ηλιούπολη  να είναι ο Πρώτος Δήμος ή τουλάχιστον μεταξύ των πρώτων, που θα καταθέσουν, των δικής τους ιδιοκτησίας προϋπολογισμό σύμφωνα με τις επιταγές του Παρατηρητηρίου.

 

Μπορεί να δηλώνει κάτι διαφορετικό αυτή η σπουδή;

 

Γιώργος Μπαλτάς

17.11.2015  

Προβλήθηκε 1360 φορές

25 λόγοι για να ψηφιστεί ξανά ο Γ. Χατζηδάκης την Κυριακή 15 Οκτ 2023 (Άρθρο γνώμης του Θάνου Κατσώνη - Ειδικού Συνεργάτη του Δημάρχου, 2019-2022)

Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας, παραθέτω τους 25 σοβαρότερους από τους λόγους, για τους οποίους, κατά την άποψή μου, πρέπει να επανεκλεγεί στην αναμέτρηση της Κυριακής 15 Οκτωβρίου 2023, ο Γιώργος Χατζηδάκης, ως Δήμαρχος Ηλιούπολης...

''ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΘΕΣΜΙΚΑ ΙΣΧΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ'' - Ιωαννέτα (Ιωάννα) Δημουλή (Υποψήφια Περιφ. Σύμβουλος Κεντρικού Τομέα  Με τον Υποψήφιο Περιφερειάρχη Αττικής  Γιώργο Ιωακειμίδη)

Είναι πλέον πασιφανές ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που αφορά την Περιφέρεια, είναι ένα άκρως ασφυκτικό πλαίσιο και πλήρως στοχευμένο στην άμεση υποστήριξη και εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της κεντρικής κυβέρνησης, που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση.