του Σακκά Ιωάννη

Ο Ζακ Λακαριέρ είχε πει πως: «Ο πλούτος και η δύναμη των Ελλήνων βρίσκεται εκεί όπου βρισκόταν και στην εποχή του Οδυσσέα: Στη θάλασσα».

Η έξοδος της ελληνικής οικονομίας από τα δεσμά του χρέους και της ύφεσης εξαρτάται από το βαθμό που θα μπορέσει να γίνει περισσότερο εξωστρεφής και διεθνώς ανταγωνιστική. Αυτά όμως είναι δύο χαρακτηριστικά που, ήδη εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες, έχει καταφέρει να αποκτήσει με τις δικές της δυνάμεις η ελληνική εμπορική ναυτιλία.

Στις μέρες όμως, το ναυτιλιακό σύμπλεγμα δοκιμάζεται από την εσωτερική οικονομική κρίση, από την «λανθασμένη» πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων (από τη μεταπολίτευση και μετά) απέναντι στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, από τις μεθοδευμένες κινήσεις, τα κίνητρα και τις φοροελαφρύνσεις από ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κέντρα για την μετεγκατάσταση σ' αυτά των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Ωστόσο λύσεις υπάρχουν που σε πρώτη φάση θα αποτρέψουν την περαιτέρω συρρίκνωση του ελληνικού ναυτιλιακού συμπλέγματος και σε δεύτερη φάση θα οδηγήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξή του.

Η Ίδρυση Τράπεζας Ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας, ανταγωνιστική των υπεράκτιων δραστηριοτήτων για τα πλοία Ελληνικού νηολογίου αποτελεί μια από τις βασικές προτασεις.

Ακολουθούν η ύπαρξη συνεργείων που μπορούν να επιτευχθούν με την κάθετη οργάνωση της διοικητικής παρέμβασης σε κλαδικό επίπεδο, η σημαντική μείωση του κόστους συμμόρφωσης των εμπλεκόμενων εταίρων προς τους κανόνες που διέπουν τη ναυτιλιακή δραστηριότητα, η δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου προκειμένου να εξαλειφθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες και να απλουστευτούν οι εγγραφές πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, η αλλαγή στη φορολόγηση των πλοίων με παράλληλη θέσπιση ισχυρών κινήτρων που δεν θα θίγουν τις ναυτιλιακές εταιρείες, η ευλαβική τήρηση της σταθερότητας του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη ναυτιλία σε φορολογικά και οργανωτικά θέματα, η συμμετοχή των ελληνικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, η εντατικοποίηση των προσπαθειών του Κράτους και των Κοινωνικών Εταίρων για επίτευξη προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, οι ριζικές τομές και ο εκσυγχρονισμός στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, η αναβάθμιση και επικαιροποίηση προγραμμάτων σπουδών των Ανωτάτων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), η υποχρεωτική ετήσια μετεκπαίδευση του διδακτικού προσωπικού, η υποχρεωτική χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία , η θέσπιση φορολογικών κινήτρων για ύψωση της ελληνικής σημαίας στα σκάφη αναψυχής, η δημιουργία Παράλληλου Νηολογίου για πλοία που υψώνουν ελληνική σημαία, η αναδιάρθρωση των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών που επιχειρούν στα ελληνικά νησιά, η μείωση τιμών των εισιτηρίων για τους μόνιμους κατοίκους των νήσων, η ενίσχυση και ο ριζικός εκσυγχρονισμός της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΝΕΒ), ειδικά σε επίπεδο εξοπλισμού, οργάνωσης και εργασίας.

Λύσεις και προτάσεις υπάρχουν σε αφθονία, η δυσκολία ωστόσο βρίσκεται στην υλοποίηση τους από κυβερνήσεις που αποδεδειγμένα αδιαφορούν για την πρόοδο της Ελλάδας.

Χωρίς τους Έλληνες δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Η ναυτιλία, εάν συνδυαστεί με την ανάπτυξη στους τομείς της πρωτογενούς οικονομίας και του τουρισμού, μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην επανεκκίνηση της οικονομίας της Ελλάδας.

Σακκάς Ιωάννης

Πολιτευτής Β' Εκλογική Περιφέρεια Αθηνών με το κόμμα Ελληνική Λύση

e-mail: [email protected] 

Προβλήθηκε 637 φορές

25 λόγοι για να ψηφιστεί ξανά ο Γ. Χατζηδάκης την Κυριακή 15 Οκτ 2023 (Άρθρο γνώμης του Θάνου Κατσώνη - Ειδικού Συνεργάτη του Δημάρχου, 2019-2022)

Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας, παραθέτω τους 25 σοβαρότερους από τους λόγους, για τους οποίους, κατά την άποψή μου, πρέπει να επανεκλεγεί στην αναμέτρηση της Κυριακής 15 Οκτωβρίου 2023, ο Γιώργος Χατζηδάκης, ως Δήμαρχος Ηλιούπολης...