Ανοιχτή επιστολή προς τον πρωτοπρεσβύτερο κυρ Ευθύμιον Κερμελή, Αρχιερατικό επίτροπο ΙΕ΄Περιφερείας Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Αιδεσιμολογιώτατε αδελφέ και πατέρα, ευλογείτε και πάντοτε χαίρετε!

Πριν προχωρήσω στην αιτία της επιστολής μου αυτής, θέλω αφού Σας γνωρίσω την λύπη μου για όσα θα γράψω προς Εσάς, όντα πολυσέβαστο από εμέ κληρικό και άνθρωπο, να Σας υποβάλω κάποια ερωτήματα και να Σας ενημερώσω για την συνάντηση αδελφών συμπρεσβυτέρων το βράδυ της 14ης Νοεμβρίου 2018.

Τι άλλο, εκτός από απόπειρα εκφοβισμού των κληρικών εκ μέρους της εκκλησιαστικής διοίκησης, μπορεί να θεωρηθεί η κοινοποίηση σε αυτούς, απαντητικής επιστολής Σας ως Αρχιερατικού Επιτρόπου της ΙΕ΄ Αρχιεπισκοπικής περιφερείας προς την ελαχιστότατα μας, σχετικά με Ιερατική Σύναξη την οποία δημόσια αιτηθήκαμε;

Πως μπορεί να χαρακτηριστεί ότι κατά την ώρα της συναντήσεως, στην οποία μετείχαν κληρικοί από πέντε ναούς της Ηλιούπολης, ο νεωκόρος του ναού έλαβε τηλεφώνημα και «εντολή», από πρόσωπο που μπορεί να θεωρηθεί συνεργάτης της διοικήσεως, να κλείσει τον ναό και να μεταβεί στον χώρο της συναντήσεως ώστε να καταγράψει και ενημερώσει το εν λόγω πρόσωπο, για τους παρόντες;

Κατά την ως άνω συνάντηση, οι κληρικοί άκουσαν τις απόψεις του Ι.Σ.Κ.Ε όπως τις μετέφερε αδελφός που είχε επικοινωνία προς τούτο, μετείχαν σε τηλεφωνική συνδιάλεξη από ανοικτή ακρόαση με δύο πρόσωπα σχετιζόμενα με τα θέματα, αντήλλαξαν απόψεις και εκτός των άλλων, κατέληξαν στην ανάγκη να παρακολουθούν και μετέχουν στις όποιες πρωτοβουλίες του Ι.Σ.Κ.Ε.. Αποφάσισαν δε μετά τα παραπάνω, να μην δημοσιευθούν φωτογραφίες της συνάξεως και ονόματα των φυσικώς ή δι΄εξουσιοδοτήσεως παρόντων.

Σχετικά με το περιεχόμενο της επιστολής που αναφέρθηκε ήδη πιό πάνω, απαντητικά μπορούμε να καταγράψουμε τα παρακάτω:

Ειλικρινά εξεπλάγην από την έκπληξη Σας, αιδεσιμολογιώτατε και πολυαγαπητέ μοι πατέρα. Στις 14.11.2018 και τις προηγούμενες ημέρες, βρισκόσασταν για προσκύνημα στο Άγιον Όρος. Ακόμα και στο όρος Αραράτ να βρισκόσασταν, το γραφείο της ΙΕ΄ Περιφέρειας δεν μπορεί να μην λειτουργεί. Το internet - έχει όνομα και στα Ελληνικά, διαδίκτυο το λένε - εκτός από την χρήση της ενημέρωσης μέσω των δημοσιευμάτων έχει και ρόλο επικοινωνίας. Η έκπληξη Σας προέρχεται λοιπόν, από το ότι δεν λειτουργεί επαρκώς το γραφείο Σας. Αν λειτουργούσε, θα γνωρίζατε ότι από τις 10:30 το πρωί της Δευτέρας 12 Νοεμβρίου 2018, υπήρχε στον φάκελο εισερχομένων της ηλεκτρονικής διευθύνσεως της ΙΕ΄Περιφερείας, έγγραφο μου, με το οποίο αιτήθηκα την σύγκλιση εκτάκτου Ιερατικής Συνάξεως.

Αν λοιπόν το έγγραφο αυτό, το οποίο κοινοποίησα με κρυφή αποστολή και στους ναούς και συναδέλφους κληρικούς της Ηλιουπόλεως και όσους άλλους έχετε στον κατάλογο παραληπτών της Περιφερείας μας, δεν έφτασε εγκαίρως στα χέρια Σας, η ευθύνη είναι εκείνου που παρακολουθεί σε ώρες γραφείου την διεύθυνση του ηλεκτρονικού Σας ταχυδρομείου και του οποίου την παραίτηση πρέπει να ζητήσετε άμεσα, αφού είναι ανεπαρκής στην εργασία του.

Επιπλέον, το περί ου ο λόγος έγγραφο αναρτήθηκε στην προσωπική μου σελίδα σε μέσω κοινωνικής δικτύωσης και από εκεί ήλθε σε γνώση του τύπου. Όμως η δημοσίευση του, έγινε πολλές ώρες μετά από την αποστολή του σε Εσάς, οπότε δεν θα πρέπει να Σας προβληματίζουν οι προθέσεις μου, που δεν υπάρχουν όπως τις υπαινίσσεστε, αλλά η ανεπάρκεια των συνεργατών Σας.

Η τρίτη παράγραφος της επιστολής Σας, οι λέξεις επιθετικότητας, αντικρίσματος και ανησυχίας δεν μπορεί να γίνουν κατανοητές από εμένα, εφόσον δεν τις στηρίξετε επί στοιχείων. Και για το «τώρα δε στην συγκεκριμένη περίπτωση, τι να πώ…» να πείτε την αλήθεια. Ότι Σας ζήτησα δηλαδή να συγκαλέσετε Ιερατική Σύναξη. Στην συνέχεια να αναγνωρίσετε, ότι με κατανόηση για την τυχόν δυσκολία Σας να δείτε ευμενώς το αίτημα μου, έδωσα διέξοδο στην αγωνία των πατέρων της Περιφερείας για επικοινωνία και ενημέρωση, προσκαλώντας τους να συναντηθούμε. Μάθετε δε, αν δεν Σας το έχουν ήδη πει ότι Ιερατική Σύναξη ζήτησα εγράφως και από την κεντρική διοίκηση μας.

Το περί «αυτοοργανώσεως των παπάδων» αναρωτιέμαι πως χρεώνεται στην υπόθεση; Αυτό είναι ένας δημοσιογραφικός τίτλος για τον οποίο δεν υπάρχει λόγος να Σας απολογηθώ, αφού δεν περιλαμβάνεται στην επιστολή μου. Νομίζω πως γνωρίζετε ότι η ηλεκτρονική δημοσιογραφία λειτουργεί με ελκυστικούς τίτλους.

Την επόμενη, τέταρτη παράγραφο, μάλλον θα έπρεπε να την απευθύνετε σε εκείνον που δημοσίευσε την φωτογραφία αυτή και όχι σε εμένα. Ως δημόσια φωτογραφία την προσέλαβα από εκεί, αφού δεν διαπίστωσα πως υπήρχε απαγόρευση ή ιδιοκτησία της και την ανέβασα στον χώρο κοινωνικής μου δικτύωσης. Αν το αντίθετο συμβαίνει; αναλαμβάνω την ευθύνη της αναδημοσίευσης της.

Τώρα το αν προβληματίζεστε για τον τρόπο με τον οποίο «κινούμε» δεν είναι κρυφό ότι κινούμε με OPEL CORSA του 2004 και οι εκτιμήσεις σας δεν αφορούν κανέναν.

Οι «κινήσεις» τις οποίες λοιπόν καταγγέλλετε πολυσέβαστε αδελφέ και πατέρα, θα έπρεπε να διακρίνετε ότι είναι απολύτως ανιδιοτελείς υπέρ της Εκκλησίας και επ΄ουδενί, εναντίον ουδενός. Αν Εσείς νομίζετε πως η αγάπη μου για την Εκκλησία, τα μέλη της, αλλά και τα πράγματα της, είναι ενέργειες εναντίον του αρνητή της Εκκλησίας Δημάρχου, παρακαλώ να το καταδείξετε δημόσια.

Όμως επειδή «οἱ θέλοντες εὐσεβῶς ζῆν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ διωχθήσονται· πονηροὶ δέ ἄνθρωποι καὶ γόητες προκόψουσιν ἐπὶ τὸ χεῖρον, πλανῶντες καὶ πλανώμενοι» (Τιμόθεον Β΄ γ΄12 -13), αναρωτιέμαι γιατί Εσείς, ο Πρωτοπαπάς της Ηλιουπόλεως δεν έχετε λάβει θέση για τα όσα παρατύπως, παρανόμως και εις βάρος της ισότητας εις την τοπική Εκκλησία ενεργεί η Δημοτική Αρχή; «Ἔλεγεν οὖν ὁ Ἰησοῦς …· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε (Ιω. 8,31).

Φυσικά ουδέποτε και επουδενί δεν εκπροσώπησα κανέναν από "τους Ιερείς της πόλεως μας", αλλά είδα και άκουσα τις γνώμες και τις προθέσεις πολλών και γνωρίζοντας το «Σὺ δὲ μένε ἐν οἷς ἔμαθες καὶ ἐπιστώθης, εἰδὼς παρὰ τίνος ἔμαθες, καὶ ὅτι ἀπὸ βρέφους τὰ ἱερὰ γράμματα οἶδας, τὰ δυνάμενά σε σοφίσαι εἰς σωτηρίαν διὰ πίστεως τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. Πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος καὶ ὠφέλιμος πρὸς διδασκαλίαν, πρὸς ἔλεγχον, πρὸς ἐπανόρθωσιν, πρὸς παιδείαν τὴν ἐν δικαιοσύνῃ, ἵνα ἄρτιος ᾖ ὁ τοῦ Θεοῦ ἄνθρωπος, πρὸς πᾶν ἔργον ἀγαθὸν ἐξηρτισμένος. (Τιμόθεον Β΄ γ΄14 -16) αγωνίζομαι εν αυτώ.

Μην λησμονείτε πολυαγαπημένε μου πατέρα, ότι ο λόγος της Εκκλησίας (γιατί Λόγος με κεφαλαίο είναι ο Χριστός, και η εκφορά του γίνεται μόνο μέσα στην Θεία Λειτουργία) είναι εκτός από λόγος "ενότητας και αγάπης", πρωτίστως και κυρίως λόγος αληθείας και απελευθερώσεως. «Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς» (Ιω. 8,32). Αναρωτιέμαι, από πού εξαγάγατε εκ της επιστολής μου το συμπέρασμα περί ειλικρινούς ενδιαφέροντος «για το πρόβλημα της μισθοδοσίας των κληρικών», γιατί για μένα, δεν είναι πρωτεύον αυτό. Δεν νομίζω ότι Σας αρνήθηκε κάποιος το δικαίωμα Σας, στο να δηλώνετε ότι "αρνούμαι σε αυτή την φάση να συμμετάσχω στην πρόταση".

Παρακαλώ να δείτε καλά, αν έχουν κάποια βάση τα όσα γράφετε στην προτελευταία παράγραφο και να μου τα δείξετε. Που έγινε «δημοσίευση της είδησης» περί της υποβαθμίσεως Σας; Και ας μας πει κάποιος από την κεντρική διοίκηση αν προσωπικώς με οποιονδήποτε τρόπο αναφέρθηκα στην υπόθεση σε οιονδήποτε άλλον, εκτός των αδελφών κληρικών της Ηλιουπόλεως;

Θα ήθελα καταλήγοντας να μου διευκρινίσετε πως ορίζετε τον όρο «πρόσωπο μου»; Πότε και που ασχολήθηκα με αυτό; Γιατί μου ζητάτε να κάνω κάτι που δεν τηρείτε Εσείς, δημοσιεύοντας την δική Σας επιστολή σε κάθε τυχόντα εν τοις γραφείοις των Ναών, αφού οι κοινοποιήσεις Σας προς τους συνεφημερίους μου, ήταν εκτός φακέλων; Τέλος αν επιθυμείτε ιδιωτικότητα, τότε πως μπορείτε να έχετε δημόσια θέση, με την ιδιότητα της οποίας και υπογράφετε την επιστολή Σας;

Μετά σεβασμού φιλώ το χέρι Σας και αιτώ συγχώρεση,

ελάχιστος εν πρεσβυτέροις
Σεραφείμ Δημητρίου

 

το διαβάσαμε εδώ

Προβλήθηκε 1254 φορές