Στο Δήμο υπάρχουν πέντε παιδικοί και ένας βρεφικός σταθμός για να καλυφθούν οι ανάγκες των εργαζόμενων γονέων. Δεκάδες παιδιά κάθε χρόνο αιτούνται και δεν καταφέρνουν να φοιτήσουν σε καμία δομή βρεφικού ή παιδικού σταθμού γιατί αυτές δε επαρκούν.

Οι σταθμοί δε αυτοί είναι ελλιπώς επανδρωμένοι, καθώς ορίζονται 2μηνες συμβάσεις για το απαραίτητο προσωπικό. Η συνεχής αυτή εναλλαγή που απαιτείται δυσχεραίνει την εύρυθμη λειτουργία τους. Επιπλέον για όσα παιδιά «δεν δικαιούνται» τα περιβόητα ΕΣΠΑ οι γονείς θα πρέπει να πληρώνουν τροφεία (εξαιρούνται μόνο όσοι έχουν εισόδημα μικρότερο από 5.000 ευρώ το χρόνο).

Τα δημόσια νηπιαγωγεία αριθμούνται στη Γλυφάδα στα 19 και από αυτά αρκετά έχουν σοβαρά κτιριακά ζητήματα (νοικιασμένα ισόγεια καταστήματα, συστέγαση μέσα σε Δημοτικά, παλαιότητα κτιρίων, ελλιπής συντήρηση κλπ) που χρονίζουν χωρίς να δίνεται κάποια λύση.

Στο Δήμο Γλυφάδας ούτε και για το επόμενο σχολικό έτος θα εφαρμοσθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση καθώς η δημοτική αρχή δεν έχει κινηθεί ώστε να βρεθεί λύση για τη στέγαση των επιπλέον τμημάτων νηπιαγωγείου που χρειάζεται να λειτουργήσουν για την εφαρμογή της.

Για το σοβαρότατο αυτό ζήτημα και ενώ έχει υπολογισθεί ότι χρειάζεται η δημιουργία 13ων νέων τμημάτων νηπιαγωγείου η μόνη κίνηση που ως τώρα έχει κάνει ο Δήμος είναι να αιτηθεί στο υπουργείο Παιδείας να του χορηγηθούν 6 προκατασκευασμένες αίθουσες για να τοποθετηθούν μέσα σε αύλειους χώρους νηπιαγωγείων-δημοτικών σχολείων!

Και κάπως έτσι καταλήγουμε ο Δήμος Γλυφάδας, δήμος με προνομιακές οικιστικές και οικονομικές δυνατότητες, να έχει απομείνει στους τελευταίους 27 δήμους της χώρας (σε σύνολο 325!) που δεν θα εφαρμοσθεί και το επόμενο έτος η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση.

Τονίζουμε ότι η εφαρμογή της πέραν του οφέλους της διετούς φοίτησης στο νηπιαγωγείο για τα ίδια τα νήπια, θα απελευθέρωνε και δεκάδες θέσεις για παιδιά μικρότερης ηλικίας (από μηνών έως 4 ετών) ώστε περισσότερα παιδιά να καλύπτονται από τους δημοτικούς παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς.

Ελλείψεις σε σχολικές υποδομές, συντήρηση σχολικών κτιρίων, προμήθεια αναλώσιμων υλικών, πιστοποίηση ασφάλειας εγκαταστάσεων είναι κάποια ακόμα από τα ζητήματα που καθημερινά απασχολούν τα σχολεία ενώ η μεγάλη ανάγκη για στελέχωση των σχολείων με μόνιμους και επαρκείς σε αριθμό σχολικούς φύλακες, τραπεζοκόμους, καθαρίστριες δε φαίνεται να έχει απασχολήσει ιδιαίτερα καμία δημοτική αρχή.

Μεγάλο ζήτημα υπάρχει και με τις σχολικές επιτροπές των οποίων η υπολειτουργία δυσχεραίνει την καθημερινότητα των σχολικών μονάδων.

Έχουμε επίγνωση ότι στα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση σαφώς ο κεντρικός πολιτικός σχεδιασμός και οι κεντρικές πολιτικές επιλογές παίζουν τον καθοριστικότερο ρόλο.

Αντιλαμβανόμαστε όμως ταυτόχρονα ότι η τοπική αυτοδιοίκηση στο κομμάτι που της αναλογεί έχει μεγάλη ευθύνη για την εξασφάλιση ποιοτικών, λειτουργικών και ασφαλών συνθηκών στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητας της. Διεκδικούμε επομένως στα πλαίσια κάλυψης των λαϊκών αναγκών και της υπεράσπισης του δημόσιου αγαθού της παιδείας για όλα τα παιδιά:

· Την δημιουργία επαρκών παιδικών και βρεφικών σταθμών για όλα τα παιδιά με μόνιμο και σταθερό προσωπικό.

· Την κατάργηση των τροφείων και την παροχή δωρεάν δημοτικών υπηρεσιών και δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών για τους εργαζόμενους γονείς.

· Άμεσα να γίνουν όλες οι κινήσεις που χρειάζονται για να λυθεί το ζήτημα των νηπιαγωγείων και της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και μάλιστα με ποιοτικούς όρους! Χώροι στο δήμο υπάρχουν αρκεί να υπάρχει η θεσμική βούληση και συντονισμένες ενέργειες για την εξασφάλιση τους.

Εύρεση οικοπέδων (τα ακίνητα που δίνονται στο υπερταμείο μπορούν άμεσα να διεκδικηθούν και να είναι κάποια από αυτά), αγορά οικοπέδων, αλλαγή χρήσης ακινήτων και οικοπέδων. Ενοικιάσεις ή αγορά αξιοπρεπών και κατάλληλων ακινήτων για το σκοπό αυτό.

· Αναδιοργάνωση και ουσιαστική και διαφανής λειτουργία των επιτροπών Παιδείας και των Σχολικών Επιτροπών.

· Ετήσιο Έλεγχο στατικότητας κτιρίων, ελέγχους ηλεκτρολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων και πυρασφάλειας και ετήσια πιστοποίηση ασφάλειας εγκαταστάσεων σε κάθε σχολική μονάδα.

· Διαγωνισμούς και προμήθεια αναλώσιμων υλικών για τις σχολικές μονάδες, για αγορά εποπτικού, αθλητικού και σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού για κάθε σχολική μονάδα.

· Δημοτικά λεωφορεία στη διάθεση των σχολείων ώστε να υπάρχει δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς των μαθητών σε εκπαιδευτικές επισκέψεις που οργανώνουν τα σχολεία.

· Στελέχωση όλων των σχολείων με σχολικούς φύλακες, τραπεζοκόμους, καθαρίστριες, σχολικούς τροχονόμους και πρόσληψή τους με μόνιμη σχέση εργασίας.

· Ενίσχυση των συλλόγων γονέων, διευκόλυνση του έργου τους και διάθεση προσωπικού, υλικών και χρηματοδότησης δράσεων τους προς όφελος των σχολείων και των μαθητών.

· Την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την ενισχυτική διδασκαλία στο δημόσιο σχολείο σε συνεννόηση με τους συλλόγους καθηγητών.
-
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
με την αριστερά της ρήξης και της ανατροπής
http://aristeriprwtovouliaglyfadas.blogspot.gr/
https://www.facebook.com/AristeriPrwtobouliaGlyfadas
[email protected] 

Προβλήθηκε 1118 φορές

Γλυφάδα: Είχε κακοποιήσει την 21χρονη και στο παρελθόν και είχε εμπλακεί σε τροχαίο με εγκατάλειψη μόλις την προηγούμενη ημέρα ο 29χρονος αυτόχειρας

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο 29χρονος από τη Γλυφάδα, που έδωσε τέλος στη ζωή του, αφότου αστυνομικοί τον έπιασαν επ’ αυτοφώρω σε περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας, ήταν σεσημασμένος για υποθέσεις κλοπών, ναρκωτικών αλλά και εμπλοκής σε τροχαίο με εγκατάλειψη.