Ηλιούπολη: ''Η απάντηση της διευθύντριας του 4ου Λυκείου για το σήριαλ με τις αίθουσες''

Εντός των τειχών 21 Σεπτεμβρίου 2025

Ενός κακού μύρια έπονται, για την ακρίβεια ενός κακού ή ανύπαρκτου χειρισμού ακολουθούν τραγελαφικές καταστάσεις και ατέρμονες συζητήσεις. Αν το θέμα είχε λυθεί στην ώρα του από αυτούς που έπρεπε να λυθεί δεν θα απασχολούσε την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς και μαθητές τόσες μέρες.

Μετά την κάπως θολή διαβεβαίωση της αντιδημάρχου Παιδείας Κυριακή Μαρή για την επίλυση του θέματος των δυο αιθουσών στο 4ο λύκειο, έρχεται τώρα η ανάρτηση της διευθύντριας του 4ου Λυκείου Κατερίνας Μπούνου να δώσει την δική της οπτική. Από την απάντησή της διακρίνουμε μια “άτεγκτη” στάση της διευθύντριας του 4ου γυμνασίου, η οποία σύμφωνα με το κείμενο αρνείται να παραδώσει δυο λυόμενες αίθουσες για τις ανάγκες του λυκείου,  γεγονός που δεν θα υπήρχε αν η παρέμβαση του Δήμου ήταν έγκαιρη και συντονισμένη. Σε όλο αυτό προσθέστε και την δυσφορία  αρκετών γονιών για τις συνθήκες διδασκαλίας μιας και θεωρούν αρνητικό να κάνουν τα παιδιά τους μάθημα σε ακατάλληλες λυόμενες αίθουσες.

Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση:

“Από το 2004 που υπηρετώ στη δημόσια εκπαίδευση έχω περάσει από πάρα πολλά λύκεια που συστεγάζονταν με γυμνάσια και έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς/ες διευθυντές/ντριες. Όλοι, μα όλοι, μηδενός εξαιρουμένου ήταν το λιγότερο αξιοπρεπέστατοι άνθρωποι που πρώτο τους μέλημα ήταν ο μαθητής. Κανένας από αυτούς δεν πίστευε ότι το σχολείο είναι το ιδιωτικό του τσιφλίκι όπου μπορεί να παίζει με τους μαθητές και την εκπαίδευσή τους.
Αυτά που ζούμε στο 4ο ΓΕΛ Ηλιούπολης θα μπορούσαν άνετα να γίνουν σενάριο ιλαροτραγωδίας.
Η διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Ηλιούπολης Όλγα Κατσαρού αφού πρώτα υπονόησε ότι θα έπρεπε να διώξουμε μαθητές, εξακολούθησε με πρόταση ενοικίασης ενός καταστήματος σε παρακείμενο δρόμο για να στεγάσουμε τα άστεγα τμήματα. Στη συνέχεια είπε ότι δεν μπορεί να μας δώσει λυόμενη αίθουσα γιατί είναι στο προαύλιο του γυμνασίου και δεν είναι το καλύτερο τα μεγάλα παιδιά της Γ λυκείου να προαυλίζονται μαζί με τα μικρά της Α γυμνασίου και επιπλέον κατ’ αυτό τον τρόπο διαταράσσονται και οι εφημερίες των δύο σχολείων. Και είχε απόλυτο δίκιο(!!!!) σε όσα είπε γι’ αυτή τη λύση. Ακολούθως και έπειτα από εντολή που έλαβε από την αντιδήμαρχο παιδείας κυρία Μαρή να μας παραχωρήσει μια από τις αίθουσες που έχουν είσοδο/έξοδο στο δικό μας προαύλιο, ζήτησε να της δώσουμε το εργαστήριό* μας, ένα εργαστήριο με εξοπλισμό μερικών χιλιάδων ευρώ (από πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ) που είναι χρεωμένο στο σχολείο μας. Τι έγινε στο τέλος; Ενημέρωσε τον δήμο Ηλιούπολης ότι μας παραχωρεί μια λυόμενη αίθουσα**.
Καταλάβατε;;;;
Εν τω μεταξύ εμείς χρειαζόμαστε 2 αίθουσες γιατί έχουμε 16 τμήματα που λειτουργούν ταυτόχρονα και 14 αίθουσες διδασκαλίας. Απλώς σκέφτηκα, αφελώς, ότι επείγει να λύσω το πολύ μεγάλο πρόβλημα του τμήματος υγείας της Γ λυκείου.
*Το εργαστήριο φυσικών επιστημών είναι ζωτικής σημασίας σε ένα λύκειο δεδομένου ότι στην τράπεζα θεμάτων των μαθημάτων των φυσικών επιστημών υπάρχουν θέματα που στηρίζονται σε εργαστηριακές δραστηριότητες.
**Προφανώς και δεχθήκαμε τη λυόμενη αίθουσα, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, αλλά χρειαζόμαστε μια ακόμα. Βέβαια σε λυόμενη αίθουσα, ακόμα και αν είναι πλήρως λειτουργική, δεν μπορούμε να εγκαταστήσουμε βιντεοπροβολέα (πολυτέλειες τώρα! Τι χρειάζεται ο βιντεοπροβολέας στα μαθήματα των θετικών επιστημών της κατεύθυνσής υγείας; Εμείς πως τα καταφέραμε χωρίς βιντεοπροβολέα;) γιατί το σχολείο δεν έχει νυχτερινή φύλαξη. Έχω ήδη ζητήσει από το δήμο να ελεγχθεί η αίθουσα ως προς την καταλληλότητά της. Ο σύλλογος γονέων, που σίγουρα ξέρει καλύτερα από εμένα, επιμένει ότι τα λυόμενα είναι πάρα πολύ παλιά και πλέον μη κατάλληλα.

ΥΓ1. Εννοείται ότι κάθε γυμνάσιο δικαιούται να έχει εργαστήριο μουσικής, εργαστήριο καλλιτεχνικών, εργαστήριο φυσικών επιστημών, αίθουσες 2ης ξένης γλώσσας και αίθουσα για το τμήμα ένταξης, που φέτος ιδρύθηκε τόσο στο 4ο γυμνάσιο όσο και στο 4ο ΓΕΛ Ηλιούπολης (εμείς πάντως δεν έχουμε αίθουσα για το τμήμα ένταξης), αλλά όχι σε βάρος της βασικής εκπαίδευσης των παιδιών. Όταν υπάρχουν άστεγα τμήματα ο οποιοσδήποτε θα έκανε ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Δηλαδή πρώτα στεγάζουμε τα άστεγα τμήματα και μετά φτιάχνουμε όλων των ειδών τις αίθουσες εργαστηρίων. Εμένα μου θυμίζει τη γνωστή παροιμία «Τι του λείπει του ψωριάρη; φούντα με μαργαριτάρι». Και το καταλαβαίνω ότι οι άστεγοι μαθητές δεν είναι του γυμνασίου αλλά του λυκείου. Τι να κάνουμε όμως τώρα που και τα δύο σχολεία στεγάζονται στο ίδιο κτίριο; Δεν νομίζω ότι ο Ηρώδης είναι λύση. Άλλωστε πριν από κάποια χρόνια το λύκειο παραχώρησε στο γυμνάσιο τις δυο αίθουσες που έχουν είσοδο/έξοδο στο προαύλιο του λυκείου ακριβώς γιατί το γυμνάσιο είχε περισσότερα τμήματα. Οι αίθουσες δεν ανήκουν στους διευθυντές αλλά στους μαθητές και είναι εκεί για να εξυπηρετούν τις ανάγκες πρώτα και πάνω απ’ όλα των μαθητών. Αιρετική άποψη ε; Λιθοβολείστε με!

ΥΓ2. Η αντιδήμαρχος παιδείας κυρία Μαρή (επιτέλους έμαθα και τ’ όνομά της εγώ η ανεπίδεκτη) και ο δήμαρχος Ηλιούπολης προσπάθησαν να βοηθήσουν αλλά χρειάζεται περισσότερη τόλμη. Κάτι σαν «το μαχαίρι στο κόκαλο». Γνώμη μου…μπορεί να κάνω και λάθος.
Τέλος να προσθέσω πως όταν επί χρόνια θρέφεις το τέρας κάποια στιγμή θα καταβροχθίσει κι εσένα. Δεν σας θυμίζει το τραγουδάκι με τον μπάρμπα Μπρίλο και τον γάλο του;”

Κατερίνα Μπούνου
Διευθύντρια 4ου ΓΕΛ Ηλιούπολης

https://hlioupolitimes.gr

Προβλήθηκε 114 φορές

Ακούει κανείς; ''Ειδικό Σχολείο Ηλιούπολης - τα λεωφορεία του Σχολείου είναι ακινητοποιημένα -  τα παιδιά παραμένουν έκτος σχολικού πλαισίου''

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Γυμνασίου και Λυκείου Αθηνών εκφράζει την ανησυχία και τον προβληματισμό του για την κατάσταση που επικρατεί με τα σχολικά μας λεωφορεία , των οποίων την ευθύνη, την διαχείριση και την συντήρηση έχει αποκλειστικά ο δήμος Ηλιούπολης.