«ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ - 2»
Του ΓΙΩΡΓΟΥ. Ν. ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Τελευταία, βλέποντας στην Ηλιούπολη αεροπανό για τη διαβόητη «Κατεχάκη-Αλίμου», που απαιτούν «ΑΣΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ», αναπολώ και μελαγχολώ…
Επειδή, εικοσιπέντε [25] χρόνια πριν είχα διατυπώσει σχετικές απόψεις, που πολύ δυστυχώς μεν δικαιώθηκαν, αλλά και σχεδόν ευτυχώς είναι ακόμα επίκαιρες.
Σύντομη υπενθύμιση:
Η μεγάλη ευκαιρία χάθηκε το 1979, όταν η δημοτική αρχή «συνάλλαξε» με την κυβέρνηση δίνοντας τη διχοτόμηση της πόλης και παίρνοντας έργα αποχέτευσης.
Έκτοτε, δεν αντιμετωπίστηκε σοβαρά από τις κυβερνήσεις, παρά τις κινητοποιήσεις, υπό την πίεση των οποίων έγιναν κάποιες υποτυπώδεις βελτιώσεις.
Κάθε φορά που αρμόδιος υπουργός ήταν βουλευτής της Β΄ Αθηνών, ανακοίνωνε «πίστωση και προμελέτη», εν γνώσει του ότι ουδέποτε υπήρξε πρόθεση να γίνει παράκαμψη, ούτε κάποιο άλλο έργο, που θα έλυνε οριστικά το πρόβλημα.
Το καλοκαίρι του 2000, στο άρθρο μου «Τόλμη και πρωτοτυπία» [περιοδικό «Ευώνυμος»] είχα προτείνει ένταση δράσεων Δήμων και κατοίκων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης, ώστε να μην περάσει ανεκμετάλλευτη και η ευκαιρία του 2004. Έγραφα:
«Αν η επιμονή μας οδήγησε στην ‘‘προμελέτη’’, που μάλιστα δεν θα χρησιμοποιηθεί, μεγαλύτερη κινητοποίηση και εντονότερη επιμονή θα οδηγήσει στις σωστές λύσεις και σε μεγαλύτερα οφέλη.
Η κινητοποίηση, η πίεση και η εναντίωση σε μη ορθές λύσεις, η απαίτηση όσων δικαιούται η Ηλιούπολη και ο λαός της, σε καμία περίπτωση δεν συνιστά αντικυβερνητική στάση. Αλλά και εάν ακόμη ως τέτοια την εκλάμβαναν οι αρμόδιοι, ίσως τότε να υπάρξουν αποτελέσματα.»
ΝΑΙ στην ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τότε, το ΔΣ Ηλιούπολης έχει ταχθεί υπέρ δρόμου στο βουνό.
Αντιπρότεινα «υπογειοποίηση εντός πόλεως», δεδομένου ότι ήθελε και θέλει λιγότερες δαπάνες και έργα μικρότερης κλίμακας. Έγραψα:
«Πέραν της παράκαμψης, εξακολουθώ να πιστεύω ότι σταθερός στόχος πρέπει να είναι και η υπογειοποίηση, μερική τουλάχιστον. Και ορθότερη είναι και εφικτή καθίσταται και οικονομικότερη θα αποδειχθεί. Τεχνογνωσία, εμπειρία και μετροπόντικας υπάρχει. Έχει επιλεγεί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά και για τμήματα της Αττικής Οδού.
Συγκεκριμένα πρότεινα:
«Από φανάρια Βύρωνα-Περιφερειακής μέχρι διασταύρωση Ελ. Βενιζέλου-Αναπαύσεως, να γίνει σήραγγα […].. Από την έξοδο σήραγγας, βύθιση δρόμου με ολική ή μερική στέγαση και έργα αξιοποίησης της επιφάνειας (παιδικές χαρές, χώροι περιπάτου κ. α. ). μέχρι τέλος της Ηλιούπολης στην πορεία Ελ. Βενιζέλου - Πλ. Αντίστασης - Η. Πολυτεχνείου. Στη συνέχεια εκτός κατοικημένης περιοχής μέχρι τη νέα λεωφόρο Παραλία-Κορωπί-Σπάτα, που έχει αποδεχτεί η Αργυρούπολη. Η σημερινή διαδρομή μέσα στην Αργυρούπολη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπική κυκλοφορία. Έτσι λύνεται και η διάσταση για δημιουργία ή μη κόμβου στα όρια Ηλιούπολης - Αργυρούπολης.»
«Απαιτούμε και κερδίζουμε»
«Σοβαρός και προσεκτικός σχεδιασμός παρεμβάσεων, κινητοποιήσεων και προτάσεών μας, ώστε και το μεγάλο έργο παράκαμψης να εξασφαλιστεί και βελτιώσεις και έργα εντός πόλεως να γίνουν.
Η διεκδίκησή μας πρέπει να είναι:
-Εδώ και τώρα ολοκληρωμένη μελέτη άμβλυνσης επιπτώσεων του δρόμου στην πόλη.
-Εδώ και τώρα λήψη μέτρων και εκτέλεση έργων διαχείρισης κυκλοφορίας και προστασίας των κατοίκων μέχρι το «οριστικό» έργο.
-Εδώ και τώρα ανάθεση μελέτης σκοπιμότητας και εφικτότητας για σύγκριση κόστους και επιπτώσεων της υπογειοποίησης, με τον δρόμο στο βουνό.
Γιατί, η μείωση της κυκλοφορίας με τη διέλευση από το βουνό δε θα είναι αυτή που περιμένει και χρειάζεται η Ηλιούπολη.
Ενώ δημοσιευόταν το άρθρο μου, οι αρμόδιοι που λίγο πριν είχαν μεταθέσει οριστικά την παρακαμπτήρια στο απώτερο και αόρατο μέλλον, στις 2-10-2000 «βγήκε στον αέρα» προκήρυξη που περιλάμβανε και το έργο: «…(β) Νότια επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι Λ. Βουλιαγμένης, …» με σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή διόδια...
Στις 9-10-2000 έστειλα στον Δήμαρχο επιστολή όπου σημείωνα ότι:
«… δεν γίνεται ουσιαστικά κάτι συγκεκριμένο…». Και προσέθετα « ... και αυτή η ίδια η προκήρυξη δίνει αρχική χρονολογία περάτωσης, αν όλα γίνουν χωρίς καθυστέρηση, το έτος 2008...».
Και: « Επειδή πια έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια […] έφθασε πιστεύω η στιγμή να διεξαχθεί οργανωμένος διάλογος […] χωρίς όρους και στόχους αποκλεισμού προτάσεων ή συμπερασμού προκαθορισμένων αποφάσεων. Όλες οι προτάσεις να συζητηθούν και να αξιολογηθούν. Με μοναδικό σκοπό τον προσδιορισμό της πιο κατάλληλης λύση, που κατά τη γνώμη μου είναι η υπογειοποίηση εντός πόλεως.»
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Πέρασαν πέντε δήμαρχοι και δέκα κυβερνήσεις…
Η Ηλιούπολη παραμένει διχοτομημένη και περιμένει!
Μισός αιώνας αναμονή και αειφόρος … αδιαφορία!...
Πώς να μη μελαγχολείς…
ΓΙΩΡΓΟΣ. Ν. ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ [απόστρατος, μη απόμαχος…]

































![''Οι αμαθείς θρασείς'' [ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΙΚΑΚΟΣ)]](/thpic.php?w=280&h=360&image=/uplds/-swing-in-the-0.jpg)


























































