Είναι, άραγε, αυτονόητο ότι πολλά στοιχειώδη θέματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα, κάπου καταλήγουν να θεωρούνται έως και ζητούμενα; Ο αντικατοπτρισμός της ανθρώπινης υπόστασης στο θέατρο θα πρέπει να εκφράζει αναλόγως και την πολυσχιδία στις εκφάνσεις της όπως είναι. Εκφάνσεις που εκφράζονται αντίστοιχα σε στοιχεία όπως π.χ. της εκάστοτε φυσιολογίας, μέσω της οποίας διαφαίνεται και η μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου. Μία «προϋπόθεση» για τις εισαγωγικές εξετάσεις υποψηφίων σε Δραματικές Σχολές αναφέρει ότι «πρέπει να έχουν και αρτιμέλεια, η οποία βεβαιώνεται από την εξεταστική επιτροπή». Και ακολουθεί αμέσως η «επισήμανση» ότι «η απόφαση της επιτροπής πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη». Μία περίπτωση λοιπόν όπου η αιτιολόγηση υπήρξε όντως επαρκής, ήταν ακριβώς όταν (παρα)κάμφθηκε η «παράμετρος» περί αρτιμέλειας για τον Βασίλη Οικονόμου, έναν άνθρωπο με βαθιά καλλιέργεια, παιδεία και ευαισθησία. Από την άλλη, θα έπρεπε να αναθεωρηθούν πολλά περισσότερα αν υπήρχε τρόπος να εξετασθεί η αρτιμέλεια καταλληλότητας, καθώς η λέξη «καταλληλότητα» ανταποκρίνεται στη θεμελιώδη επάρκεια, η οποία αντιθέτως αλλοιώνεται στην κατάχρηση ασάφειας της έννοιας του «ταλέντου».

Ο Βασίλης Οικονόμου εξελίχθηκε σε έναν σημαντικό σκηνοθέτη και θεατράνθρωπο εν γένει. Διακρίθηκε ως ηθοποιός και στο εξωτερικό, όπως επίσης και για τη διδασκαλία θεάτρου σε καλλιτέχνες με αναπηρία, έναν τομέα που καλλιέργησε στη συνέχεια δημιουργώντας και το ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία ? για ό,τι περαιτέρω, παραπέμπω στο www.distheater.gr). Με αφορμή το 2013 ως «Έτος Καβάφη», η δραματουργική επεξεργασία κειμένων του μέγιστου Αλεξανδρινού μαζί με δύο «καβαφικών» ποιημάτων του Γιάννη Ρίτσου (συν)τίθεται θεσπέσια επί σκηνής από τον Βασίλη Οικονόμου στην ποίηση ήθους της θεατρικής πράξης.

 

 

Ο λόγος (και πολύ περισσότερο μάλιστα στο ?και από το? πνεύμα) του Καβάφη, όπως αρθρώνεται στην παράσταση του ΘΕ.ΑΜ.Α., μετουσιώνεται σε ατόφιο θέατρο κορυφαίου επιπέδου και λεπταίσθητων αποχρώσεων με την καίρια έμπνευση του Βασίλη Οικονόμου και τη θαυμάσια ερμηνευτική σύμπνοια των εξαίρετων ηθοποιών. Ο μεστός Πάνος Ζουρνατζίδης, ένας εξαίσιος καλλιτέχνης της υποκριτικής με στιβαρότητα και εύρος γκάμας, καταδεικνύεται ως ένας ιδανικός Καβάφης. Από την ανεξάντλητη παλέτα των ανεπαίσθητων αποχρώσεών του, αναφέρω μόλις ενδεικτικά το συνταρακτικό του μέτρο κλάσεως στον υποβλητικό «Βυζαντινό Άρχοντα». Η Σοφία Σταυρακάκη ως μητέρα του ποιητή, κομίζει κύρος σε λεπτή κόψη αισθήσεων και συναισθημάτων. Ξεχωριστή μνεία στη Χριστίνα Τούμπα: η Ιθάκη της είναι μία κυριολεκτικά σπουδαία και ανεπανάληπτη εμπειρία υπόδυσης. Με εύφορη λιτότητα ερμηνευτικού πλουραλισμού στο σθένος της ματιέρας του, ο Βασίλης Οικονόμου είναι συγκλονιστικός ως Γιάννης Ρίτσος. Το «σύνταγμα της ηδονής», η καταπληκτική Μαρίνα Μπεσίρη, η έξοχη Γεωργία Βιδάκη και η παλλόμενη Μαρία Μουρελάτου, είναι ηλεκτριστικές ως ιερόδουλες, όπως και ο δωρικός Γιώργος Ηλιάκης ως ναύτης. Σε μία εποχή κρίσης όπως αυτή που διανύουμε, με τις καλλιτεχνικές εκφάνσεις των ποιοτήτων του, το ΘΕ.ΑΜ.Α. συμβάλλει με τον πιο ουσιαστικό τρόπο στην εξελικτική πορεία του ελληνικού θεάτρου. Και όχι μόνο. Του ίδιου του θεάτρου στις πλήρεις διαστάσεις της ιδιοσυγκρασίας του. Ευελπιστώ για τη γόνιμη συνέχεια του ΘΕ.ΑΜ.Α. Επί του παρόντος εστιάζω στην εκπληκτική σύνθεση και ενορχήστρωση συγχορδιών υψηλής πνευματικότητας από τον Βασίλη Οικονόμου στο έργο «Κ. Π. Καβάφης: Επάγγελμα Ποιητής», όπου συνίσταται μία υπέροχη παράσταση, άξια ιδιαίτερης προσοχής, μεγάλης ανταπόκρισης και περαιτέρω παρουσίασης, σαφώς και σε διεθνές επίπεδο.

 

*Ο Μιχάλης Ταμπούκας είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Η μικρού μήκους ταινία του «Γιγάντιοι Βηματισμοί» συμπεριλήφθηκε στα video του protagon στις 03/12/2011 με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

 

Στοιχεία παράστασης

Σκηνοθεσία: Βασίλης Οικονόμου, Μουσική σύνθεση: Σοφία Σεφεριάδη, Κοστούμια: Βάσω Καλεντέρογλου ? Σοφία Σταυρακάκη, Ειδική βοηθός ? Φροντιστής: Έφη Τούμπα, Φωτισμοί: Μιχαέλα Κωνσταντέλλου.

Διανομή: Κ. Π. Καβάφης: Πάνος Ζουρνατζίδης, Χαρίκλεια Φωτιάδη ? Καβάφη (μητέρα ποιητή): Σοφία Σταυρακάκη, Ιθάκη: Χριστίνα Τούμπα, Γιάννης Ρίτσος: Βασίλης Οικονόμου, «Το Σύνταγμα της Ηδονής» (Ιερόδουλες του 1900): Μαρίνα Μπεσίρη, Γεωργία Βιδάκη, Μαρία Μουρελάτου, Ναύτης: Γιώργος Ηλιάκης.

INFO: Η παράσταση θα παιχτεί το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013, στις 8:30 μ.μ., στο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Μεταμόρφωσης Αττικής, Λητούς και Κύμης (Κτήμα Δηλαβέρη). Είσοδος δωρεάν.

 

πηγή: protag.gr

Προβλήθηκε 705 φορές

Ζώδια: Προβλέψεις για σήμερα, Κυριακή 28 Απριλίου 2024

Κυριακή με μπερδεμένες και συγχυσμένες διαθέσεις μέχρι και το μεσημέρι, όπου η υπεκφυγή, το δίλημμα και η αναβλητικότητα δημιουργούν μπερδέματα. Καθώς η Σελήνη περνά στο ζώδιο του Αιγόκερω, το υπόλοιπο της ημέρας μας επιφυλάσσει ότι θα κυριαρχήσει η λογική!