Τον προϋπολογισμό παρουσίασε η Διοίκηση του Δημάρχου κ. Βαλασόπουλου στο Δημοτικό Συμβούλιο της 25ης Νοεμβρίου μαζί με το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου.
Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου ψηφίστηκε χάρις στη λευκή ψήφο της παράταξης του κ. Χρήστου Κοκοτίνη.

Ο προϋπολογισμός, για τον οποίο ακολούθησε συζήτηση αμέσως μετά, καταψηφίστηκε αφού η παράταξη του κ. Κοκοτίνη συντάχτηκε με την υπόλοιπη αντιπολίτευση!

Η κατάσταση «πήγε να διορθωθεί» με σύγκλιση νέας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου.

Προηγήθηκε συνέντευξη του κ. Κοκοτίνη στην οποία εξέφρασε την ανάγκη να εγκριθεί ο προϋπολογισμός με κάποιες «παραχωρήσεις» του κ. Βαλασόπουλου.

Οι παραχωρήσεις, κατά τον κ. Δήμαρχο, έγιναν αλλά δεν επείσθη η υπόλοιπη αντιπολίτευση η οποία φαίνεται δεν «συμμετείχε» στην «μεσολαβήσασα» έκτακτη «διαβούλευση – προσυνεννόηση»!

Όλα δείχνανε μια προσυνεννοημένη σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου που έμελε να χαλάσει η «απροσδόκητη» παρουσία του Κώστα Σεφτελή που δεν επέτρεψε περισσότερες από μια «ελεγχόμενες» απουσίες!

Σανίδα σωτηρίας αναζητήθηκε από το κ. Χρήστο Κοκοτίνη, που εναγωνίως ζητούσε αναβολή της ψηφοφορίας και μόνο, για μια επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σε δυο- τρεις ημέρες!

Το αίτημα-διευκόλυνση δεν έγινε δεκτό από τον κ. Βαλασόπουλο φέρνοντας σε δύσκολη θέση τον κ. Κοκοτίνη σπρώχνοντάς τον στην αγκαλιά του ΟΧΙ!

Η ψηφοφορία προχώρησε κανονικά και ο προϋπολογισμός απορρίφτηκε για δεύτερη φορά!

Για να δούμε και λίγο τα της συζήτησης!

Για τον προϋπολογισμό διατέθηκαν οκτώ ώρες συζήτησης.

Μέσα από την παρακολούθηση των σχετικών τοποθετήσεων προκύπτουν τα ακόλουθα:

Το σκέλος των δαπανών, η διαχείριση-κατανομή των δαπανών απασχόλησε τους 41+1 Συμβούλους κατά 98% του χρόνου τους!

Οι «ζητούμενες» αλλαγές, χωρίς καμιά ουσία στον «δήθεν» προϋπολογισμό, προβάλλονταν ως «αναγκαία συνθήκη» ύπαρξης διαφορών .

«Δήθεν προϋπολογισμό του Δήμου» γιατί κατά το μεγαλύτερο μέρος του αφορά ανελαστικές δαπάνες και τα περιθώρια «ίδιας» διαχείρισης ανύπαρκτα!

Στην ουσία οι Δημοτικοί προϋπολογισμοί δεν είναι τίποτα άλλο από κατανομή κρατικών χρημάτων στους Δήμους οι οποίοι με τη σειρά τους καλούνται να αναγνωρίσουν ως «ιδιοκτησία» τους, τον τρόπο διαχείρισης που αποφάσισε το κράτος για τα χρήματα αυτά!

Θυμάστε την υποχρέωση αναγνώρισης της «ιδιοκτησίας» των μνημονίων εκ μέρους της χώρας μας;

Για το άλλο σκέλος του προϋπολογισμού, αυτό των εσόδων, ο χρόνος που διατέθηκε δεν ξεπερνά το 2% της διάρκειας των οκτώ ωρών συνεδριάσεων, προσμετρημένου σ αυτό της τοποθέτησης της Κας Τσατσούλη για την ανάγκη μεγαλύτερης χρηματοδότησης των Δήμων από τον Κρατικό κορβανά!

Καμιά συζήτηση για τις δυνατότητες αύξησης των «ιδίων εσόδων» του Δήμου από την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του Δήμου όπως!

Πόσα εισπράττει ο Δήμος από τα τραπεζοκαθίσματα που γέμισε ο τόπος και τι δυνατότητες υπάρχουν ;

Πόσα εισπράττει ο Δήμος από την παραχώρηση περιουσιακών του στοιχείων για εκμετάλλευση και τι δυνατότητες υπάρχουν;

Πόσα εισπράττει ο Δήμος από κάθε είδους παραχωρήσεις, ενοικιάσεις η δράσεις επ αμοιβή και τι δυνατότητες υπάρχουν;

Πόσα εισπράττει ο Δήμος από κάθε είδους δράσεις επ αμοιβή, άμεσα ή έμμεσα μέσα από τα νομικά του πρόσωπα και τι δυνατότητες υπάρχουν;

Ακόμα, καμιά συζήτηση πέραν της Κας Τσατσούλη της Λαϊκής Συσπείρωσης για ενέργειες άσκησης μεγαλύτερης «πίεσης» προς την Κεντρική εξουσία για περισσότερα χρήματα!

Κατά τη συζήτηση, ο κ. Κοκοτίνης ζήτησε την καθιέρωση «κέντρων κόστους» στο λογιστικό σύστημα του Δήμου.

Ο Δήμαρχος ομολόγησε την αναγκαιότητα καθιέρωσης αναλυτικής λογιστικής με «κέντρα κόστους», θέση, την οποία εξέφρασε και ο κ. Γιάννης Νικηφόρος από πολλά χρόνια πριν, αλλά δεν έγινε τίποτα, παρά το γεγονός ότι το κόστος αυτής της επιλογής έχει υπολογιστεί σε 24.000 Ευρώ!

Η αναλυτική λογιστική με τα «κέντρα κόστους» θα είχε εφαρμογή και στην καθιέρωση «κέντρων εσόδων» προφανώς!

Αποκαλυπτική όμως ήταν και η απουσία του Διευθυντικών στελεχών του Δήμου από την κορυφαία διαδικασία συζήτησης του προϋπολογισμού του Δήμου, γεγονός που όχι μόνο επισημάνθηκε από τον κ. Ασβεστά αλλά και καυτηριάστηκε με δριμύτητα από τον ίδιο!

Είναι εμφανής η προσπάθεια της παράταξης «Ηλίου Πόλις ανθρώπινη πόλη» να περιβληθεί «αντιπολιτευτική» αχλή στη πορεία προς τις εκλογές!

Από τη τοποθέτηση του κ. Χατζηδάκη είναι προφανής η διαπίστωση για το ποιός «κρατούσε το Δήμο» όλα αυτά τα χρόνια!

Μετά από 8 χρόνια Διοίκησης του Δήμου από τον κ. Βαλασόπουλο αρκούσε ένα «τσίμπημα» να σκάσει «η φούσκα της επιτυχημένης και δυναμικής διακυβέρνησης»!

Ο κ. Βαλασόπουλος δεν έχει επιμερίσει-αποδώσει ποτέ το οποιοδήποτε έργο, την οποιαδήποτε επιτυχία σε συνεργάτες του, αιρετούς αλλά και υπηρεσιακούς, όχι γενικά και αφηρημένα αλλά στα πρόσωπα, με όνομα και αρμοδιότητα.

Είναι μεγάλη υπόθεση για ένα «ηγέτη» να μπορεί να διαχειριστεί τους συνεργάτες του και ο κ. Βαλασόπουλος απέτυχε παταγωδώς να διαχειριστεί του συνεργάτες του, τόσο τους αιρετούς όσο και τους υπηρεσιακούς!

Από ένα ηγέτη, από ένα Δήμαρχο, αυτό που ζητιέται είναι να μπορεί να βάζει ένα μηχανισμό, κάποιους ανθρώπους που στελεχώνουν ένα μηχανισμό, να δουλεύουν για το έργο που καλούνται και δεν καλούνται να χτίζουν την εικόνα του Δημάρχου αλλά την εικόνα του Δήμου!

Και εδώ ο κ. Βαλασόπουλος απέτυχε, όπως αποτυγχάνουν όλοι οι Δήμαρχοι που περιορίζονται στην εξυπηρέτηση της κεντρικής εξουσίας στην οποία και προσβλέπουν !

Γιώργος Μπαλτάς
Ηλιούπολη 5.12.2018

 

Προβλήθηκε 574 φορές

25 λόγοι για να ψηφιστεί ξανά ο Γ. Χατζηδάκης την Κυριακή 15 Οκτ 2023 (Άρθρο γνώμης του Θάνου Κατσώνη - Ειδικού Συνεργάτη του Δημάρχου, 2019-2022)

Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας, παραθέτω τους 25 σοβαρότερους από τους λόγους, για τους οποίους, κατά την άποψή μου, πρέπει να επανεκλεγεί στην αναμέτρηση της Κυριακής 15 Οκτωβρίου 2023, ο Γιώργος Χατζηδάκης, ως Δήμαρχος Ηλιούπολης...

''ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΘΕΣΜΙΚΑ ΙΣΧΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ'' - Ιωαννέτα (Ιωάννα) Δημουλή (Υποψήφια Περιφ. Σύμβουλος Κεντρικού Τομέα  Με τον Υποψήφιο Περιφερειάρχη Αττικής  Γιώργο Ιωακειμίδη)

Είναι πλέον πασιφανές ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που αφορά την Περιφέρεια, είναι ένα άκρως ασφυκτικό πλαίσιο και πλήρως στοχευμένο στην άμεση υποστήριξη και εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της κεντρικής κυβέρνησης, που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση.