Με έκπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση της Π.Α.Ο.Δ.ΗΛ σχετικά με την αποπεράτωση επικόλλησης εικόνων στο ναό του Κοιμητηριού.

Η αναφορά σε "τελετή αποπεράτωσης της αγιογράφησης του Ιερού Ναού Αναστάσεως του Κοιμητηρίου Ηλιούπολης" πέραν του πρωτάκουστου σε ότι σχετικό, δεν μπορεί να προκαλέσει τίποτα άλλο από κλαυσίγελο.

Αποπεράτωση σημαίνει ότι τελείωσε η αγιογράφηση στο σύνολο του Ναού. Αλλά ο ναός στην οροφή, τα άνω μέρη των, βορείου και νοτίου, τοίχων όπως και εξ ολοκλήρου η δυτική πλευρά παραμένουν κενοί αγιογραφίας.

Δηλαδή η εμφάνιση του ναού θα θυμίζει πλέον κάτι σε «τόπλες», επειδή η δημοτική υπάλληλος; κυρία δασκάλα αγιογραφίας, που δεν έχει αγιογραφήσει, κατά το βιογραφικό της, κανέναν ναό και οι μαθητές της, δεν έφταναν τα ύψη.

Οι άνθρωποι της Δημοτικής αρχής, πέραν του ότι παραβίασαν κάθε νομιμότητα για το συγκεκριμένο έργο, απέδειξαν ότι γνωρίζουν καλά από σταλινικού τύπου ωμή κρατική επέμβαση σε εκκλησιαστικά πράγματα.

Εκτός του ότι δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα, έγραψαν ψέματα στην εκκλησιαστική αρχή όταν ετέθη το θέμα, αλλά και με περισσή ασέβεια στα ιερώς παραδεδομένα κόλλησαν της εικόνες χωρίς καμία αγιοκατάταξη. Μάλιστα όντας αρνητές της Εκκλησίας, δεν τους ενόχλησε ότι ζωγράφισαν διπλούς αγίους, αφού οι Ιεράρχες Βασίλειος, Νικόλαος και Σπυρίδων υπήρχαν ήδη.

Εκτός των παραπάνω είναι και απολύτως αστοιχείωτοι αφού και το μικρό παιδί μπορεί να καταλάβει αυτό που διαβάζουμε από τη Βικιπαίδεια. «Τοιχογραφία είναι η ζωγραφική που γίνεται πάνω σε τοίχο ή οροφή». Σε ποιο τοίχο λοιπόν ζωγράφησαν και μιλούν για τοιχογραφίες;

Τα ότι γελούν μαζί τους, καταδεικνύεται από την φράση «Στην τοιχογραφία απεικονίζονται οι πολιούχοι άγιοι, όλων των εκκλησιών της Ηλιούπολης».

Μα πριν γράψουν τις ανοησίες τους, δεν μπορούν να κάνουν μια ερώτηση τι σημαίνει αυτό που γράφουν;

Στο Βικιλεξικό διαβάζουμε «Πολιούχος, αρσενικό ή θηλυκό για θεούς ή αγίους, προστάτης μιας πόλης». Τελικά πόσους πολιούχους έχει η Ηλιούπολη; Τι άλλο να πεις εκτός του γνωμικού της λαϊκής σοφίας «ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια».

Τώρα πως είναι σίγουροι ότι 8:30 π.μ. θα έχει ολοκληρωθεί η Θεία Λειτουργία ώστε να ορίζουν χρόνο της προεκλογικής φιέστας αποπεράτωσης των ανοσιουργημάτων, αφού όπως καταδείχθηκε και θα επαναλάβουμε, ανάμεσα σε πολλά παράδοξα, μέχρι και αγίους με διαφορετικά χέρια ζωγράφησαν.

Τὰ εἴπαμε, τὰ γράψαμε, προειδοποίησαμε. Ὅμως οἱ ἀπολυταρχικὰ διοικοῦντες, ἁπλὰ παρανόμησαν καὶ ἔκαναν τὸ δικό τους. Άντε να θαυμάστε ἅγιο μὲ διαφορετικὰ χέρια.

Ὅταν θὰ δεῖτε τὰ ὑπόλοιπα. Ἀναζητῆστε τὴν καταγωγὴ τοῦ Μ. Κωνσταντίνου στὴν Ἄπω Ἀνατολὴ καὶ ρωτῆστε ἂν εἶχε καὶ στραβισμό. Ρωτῆστε ἂν ἡ Ἁγία Ἑλένη ἦταν τόσο ἄσχημη, καὶ τόσα ἄλλα. Ἄντρες γυναῖκες ἀνάκατα, Ἱεράρχες καὶ Μάρτυρες ἀχταρμάς, ἅγιοι σὲ ἄσχετες πλευρὲς τοῦ ναοῦ. Ἃς ὄψονται...

ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΑΝΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ; Ἀναρωτιώμαστε ἂν ὑπάρχει κάποιος ἰδιώτης ἡ ἐπαγγελματίας ποῦ βάφει τὸ σπίτι του ἀπὸ κάτω πρὸς τὰ πάνω; Ε, στὸ ναὸ τοῦ Κοιμητηρίου αὐτὸ ἐκάναν οἱ ὑπεύθυνοι. Κόλησαν τοὺς μουσαμάδες μὲ τὶς εἰκόνες στὸ κάτω μέρος τοῦ ναοῦ καὶ ἂν βρεθεῖ κάποιος νὰ συμπληρώσει τὴν ἁγιογραφία ἀπὸ πάνω, θὰ καταστρέφει τὰ ἀποκάτω μὲ τὶς κόλες καὶ τὶς μπογίες ποὺ θὰ τρέχουν. Ποιὸς θὰ ἔκανε στὸ σπίτι του αὐτὲς τὶς ἀπερισκεψίες; Ἃς ὄψονται...

ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ... δὲν μπορεῖς νὰ καταλάβεις τὰ τραγικὰ λάθη σου. Ἄρχισαν νὰ κολᾶνε τὶς εἰκόνες ἀπὸ κάτω. Τελείωσε ἡ εἰκόνα, βάλανε καὶ διάκοσμο ἀπὸ πάνω καὶ τοὺς περίσαψαν 20 πόντοι κενὸ ἕως τὸ τέλος τοῦ τοίχου καὶ σὲ ὅλο το μῆκος του. Πῶς θὰ τὸ συμπληρώσουν οἱ ἄσχετοι ἁγιογραφίας «δημιουργοί»; Μᾶλλον ἐκεῖ θὰ περιγράψουν μὲ κείμενο τὸ χρονικό της ἀνομίας τους. Ἃς ὄψονται...

Καὶ ἀνιστόριτοι ... ἀφοῦ ἐκτός του ὅτι ἡ θέση τῶν προφητῶν εἶναι ἀλλοῦ καὶ ὄχι τελευταῖοι στὴν σείρα, μὲ τὸ ἀντίγραφο ποὺ κόλλησαν στὸ κοιμητήριο, γελᾶ κάθε σοβαρὸς ἄνθρωπος. Ὁ προφήτης Ἠλίας φεύγει πρὸς τὰ ἔξω καὶ εὐλογεῖ. Ἡ εὐλογία εἶναι τῶν Ἱεραρχῶν καὶ ἀνήκει στὴν μ.Χ. ἐποχή, ἀφοῦ εἶναι σύπλεγμα τῶν δακτύλων ὡς ΙC. XC. Τώρα πὼς ὁ ἅγιος ἀπὸ π.Χ. εὐλογεῖ ἐν Χριστῷ, μόνο οἱ ἀνιστόριτοι μποροῦν νὰ μᾶς ποῦν. Ἃς ὄψονται...

Οὔτε πρωτάρηδες... δὲν κάνουν τέτοια λάθη στὴν ἁγιογράφιση. Οἱ σεβίζοντες Ἱεράρχες εἰκονογραφοῦνται ἐντός τοῦ ἁγίου Βήματος. Ποτὲ δὲν μπαίνουν σεβίζοντες ἅγιοι ἐντός τοῦ κυρίως Ναοῦ, ἂν δὲν εἶναι μέρος συνθέσεως. Μάλιστα ὁ ἅγιος Νικόλαος ποῦ ἀντέγραψαν σεβίζοντα στὸν ἀριστερὸ τοῖχο, ὑπάρχει ἤδη στὸ Ἱερό, καθὼς καὶ ὁ ἅγιος Σπυρίδων ποῦ τὸν ξαναζωγράφισαν καὶ ἔξω, ἀλλὰ καὶ ὁ ἅγιος Βασίλειος ποῦ ἔχουν ἐξαγγείλει. Ἃς ὄψονται...

Δὲν ἔχει χέρι... ἕνα βράδυ ἄκουσα ἀπὸ ἐνορίτη, τρία μηνύματα στὸ τηλεφωνητὴ ὅτι ὃ ἅγιος Νικόλαος ἔχει ἕνα χέρι. Ἔχει καὶ τὰ δύο καὶ μέ τὸ ἕνα καλυμένο, κρατᾶ τὸ Εὐαγγέλιο. Ἀλλὰ τὸ νὰ ἔχει ἀντὶ Ὠμοφόριο, ριχτάρι στὸν ἀριστερὸ ὦμο σὰν νὰ εἶναι «καναπές», εἶναι τουλάχιστον ἀσέβεια. Δέν τὸ ἔκαναν ἐπίτηδες, γιατί ἡ μόνη σχέση τους μὲ τὴν Ἐκκλησία εἶναι μᾶλλον συμφεροντολογική. Ἃς ὄψονται...

Ἀχρονολόγητοι ...Τί σχέση μπορεῖ νὰ ἔχει ἡ Ἀλεξανδρινὴ Ἁγία Αἰκατερίνη μὲ τὴν Ἀνατολικὴ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία, ὥστε νὰ φορᾶ μανδύα μὲ δικέφαλο ἀετό; Ἐκείνη ἔζησε μεταξὺ 282 - 305 μ.χ.

Ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος μετέφερε τὴν πρωτεύουσα στὸ Βυζάντιο τὸ 330. Ὁ δικέφαλος ἀετὸς υἱοθετήθηκε γιὰ πρώτη φορὰ ὡς αὐτοκρατορικὸ ἔμβλημα ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Ἰσαάκιο Κομνηνό 1057-1059. Ἡ Αἰκατερίνη ἦταν εὐγενής, ὅμως ἡ ἁγιογράφος της, ἐκτὸς ἀπὸ ἀνιστόρητη κακὴ ἀντιγραφέας, δὲν κέντραρε καὶ τὸ στέμμα. Ἃς ὄψονται...

Χάσαμε τὸ κέντρο ... καὶ τὸ μέτρο χάσαμε, ἀφοῦ μᾶς περίσεψε τοῖχος ἀπὸ πάνω καὶ τὸ στέμμα τῆς Ἁγίας Ἑλένης στραβοκάθησε. Διαφορὲς καὶ στὰ γράμματα, ἀσκήμια στὴν Ἁγία καὶ σχεδὸν ἀπὸ τὴν ἀπω Ἀνατολὴ ὁ υἱός της. Ἃς ὄψονται...

Στὴν Ἰστοσελίδα τοῦ Δήμου, ἔγραψαν γιὰ «σχετικὴ ἔγκριση τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν». Ναὶ πῆραν, ἀλλὰ αὐτὴ ἀφοροῦσε τὴν χρηματοδότηση. Τίποτα ἄλλο δὲν μπορεῖ νὰ ἐγκρίνει ἡ Ἀρχιεπισκοπή.

Οἱ ἐγκρίσεις πρέπει νὰ εἶναι ἀπὸ τὴν διάδοχο τῆς Ναοδομίας ὑπηρεσία. Ἄρα ἔργο παράνομο. «Τὸ Ἐργαστήρι Βυζαντινῆς Ἁγιογραφίας τοῦ «Π.Α.Ο.Δ.ΗΛ. – ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ» ἀνέλαβε τὴν ἁγιογράφηση». Ποιὸς εἰσηγήθηκε τὴν ἀνάθεση; Κοσμητεία δὲν ἔχουν διορίσει. Ἄρα ἔργο παράνομο.

«Συγκεκριμένα, τὰ μέλη ποὺ ἔχουν ἀποφοιτήσει ἀπὸ τὸ Ἐργαστήριό μας θὰ προσφέρουν τὴν ἐργασία τους, ἀγιογραφώντας τὸ Ναὸ τοῦ Κοιμητηρίου μὲ τὴν τεχνοτροπία τῆς Μακεδονικῆς Σχολῆς καὶ μὲ τὴν καθοδήγηση τῆς δασκάλας τους, τῆς κᾶς Ἀδαμαντίας Μπίλλια- Γιαννοπούλου». Δηλαδὴ μὴ μέλη τοῦ ἐπιμελητηρίου. Ἄρα ἔργο παράνομο.

«Ἡ ἁγιοκατάταξη τῆς τοιχογραφίας θὰ ἀπεικονίζει τοὺς πολιούχους ἁγίους ὅλων των ἐνοριῶν τῆς Ἡλιούπολης, συμπεριλαμβανομένων ἐκκλησιῶν καὶ παρεκκλησίων». Ἀρλοῦμπες στὸ νόημα καὶ τὴν οὐσία. Πολιοῦχο ἅγιο ἕναν ἔχει κάθε πόλη. Ἡ Ἡλιούπολης κατὰ τὸν Δῆμο μας, μᾶλλον ἔχει καμιὰ εἰκοσαριά.

Ὁ ὁλοκληρωτισμός τους, δὲν τοὺς ἐπιτρέπει νὰ ρωτήσουν καὶ ἁπλὰ γελοῦν μαζί τους καὶ οἱ πέτρες. «Ἡ ἁγιογράφηση θὰ περατωθεῖ μέχρι τὸ τέλος τοῦ 2017». Εἶναι Καλοκαίρι τοῦ 2018 καὶ ἁπλὰ κόλλησαν μερικὲς εἰκόνες καὶ ὁ ναὸς εἶναι ἡμίγυμνος.

Δὲν θὰ κάνουμε μήνυση, ἁπλὰ εὐχόμαστε γιὰ αὐτοὺς μετὰ τοῦ προφήτου Ἠσαΐου.


αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου 

Προβλήθηκε 381 φορές

Κώστας Γ. Σεφτελής Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Ηλιούπολης: ''Εργασίες και τοποθέτηση τραπεζόπαγκων στο Χαλικάκη''

Θέλω να πιστεύω πως θα τύχει σεβασμού από όλους και δεν θα βανδαλιστεί (γιατί έχουμε και αυτά...!). Σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια μας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων μας, δεν σταματάει!

Κυπελλούχος Ελλάδας ο Π.Α.Ο.Κ. για πρώτη φορά στην ιστορία του

Τον πρώτο τίτλο στην ιστορία του στο γυναικείο βόλεϊ πανηγυρίζει ο Π.Α.Ο.Κ., καθώς στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας Γυναικών που διεξήχθη στο κλειστό δημοτικό γυμναστήριο Α' Ηλιούπολης επικράτησε με 3-0 σετ του Α.Ο. Θήρας.