Με αφορμή τα περιστατικά βανδαλισμών, που παρουσιάζονται όλο και συχνότερα το τελευταίο διάστημα σε σχολεία της πόλης μας, (στο 1ο, 2ο , 3ο λύκειο, στο 3ο Γυμνάσιο κ.α), δεν μπορούμε να μη δεχτούμε την ευθύνη, που έχουμε όλοι μας.

Η βία που εκδηλώνεται εντός ή εκτός σχολείου αντανακλά την βία που ενυπάρχει στην οικογένεια και στην κοινωνία.

Η οικονομική κρίση, συμπίεσε το εισόδημα της οικογένειας, λόγω αύξησης της ανεργίας «κράτησε» στο σπίτι γονιούς και αδέρφια, δημιούργησε ασφυκτικές καταστάσεις, που δοκιμάζουν σκληρά τις αντοχές, προσώπων και κοινωνικών ομάδων.

Η περικοπή κοινωνικών δαπανών αργά ή γρήγορα επιδρά στις ζωές όλων μας και φυσικά στην ψυχολογία των νέων παιδιών.

Σήμερα στα σχολεία εμφανίζονται έντονες μορφές νεανικής παραβατικότητας, μεταξύ άλλων εκφοβισμός, μικροβιαιότητες, βανδαλισμοί και κυρίως χρήση και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.

Ο αγώνας ενάντια σε όλα αυτά είναι η ανάληψη πολυεπίπεδων και στοχευμένων δράσεων με την εμπλοκή της οικογένειας, της πολιτείας και της τοπικής κοινωνίας.

Οι παρεμβάσεις αυτές είναι πιο αποτελεσματικές όταν εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο πρόληψης και όχι καταστολής, όταν πλέον είναι αργά.

Δυστυχώς ένα τέτοιο σχέδιο προληπτικής δράσης απουσιάζει παντελώς από την πόλη μας, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής.

Η εικόνα, που παρουσιάζει η πόλη μας, χαρακτηρίζεται γενικά από έλλειψη φροντίδας σε κτίρια και δημόσιους χώρους. Αυτό ασυναίσθητα καταγράφεται από κάποιους νέους σαν μια απεχθή αλλά «φυσιολογική» κατάσταση, έτσι ώστε η καταστροφή τους να φαντάζει σαν «διορθωτική» πράξη δικαιοσύνης.

Ο θεσμός, του Τοπικού Συμβούλιου Πρόληψης Παραβατικότητας , οι περιπολίες από το «αυτοκίνητο της ιδιωτικής φύλαξης» έγιναν με τόσο πρόχειρο και «λάθος» τρόπο, που δεν έφεραν, όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, όσα ευαγγελίζονταν ο κ. Δήμαρχος.

Επειδή θεωρούμε σαν κύριο μέλημα της Δημοτικής Αρχής, τα παιδιά μας να είναι αλλά και να αισθάνονται ασφαλή σε μια ασφαλή τοπική κοινωνία ενεργών πολιτών, προτείνουμε:

 Ανάληψη ουσιαστικής δράσης από το Τοπικό Συμβούλιο πρόληψης της παραβατικότητας.

 Διανομή εγχειριδίων σχετικά με τη λειτουργία του Τοπικού Συμβουλίου πρόληψης της παραβατικότητας, την παροχή συμβουλών στους πολίτες για το πώς να αποφεύγουν τη θυματοποίησή τους, την καταγραφή χρήσιμων διευθύνσεων και τηλεφώνων για έγκαιρη επίλυση προβλημάτων που μπορούν να οδηγήσουν στην παραβατικότητα.

 Συνεχής επικοινωνία του τοπικού Συμβουλίου πρόληψης της παραβατικότητας με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου ώστε να τίθενται υπόψη του Συμβουλίου τα κοινωνικά εκείνα προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, ώστε να μην οδηγήσουν σε παραβατικότητα.

 Διοργάνωση ημερίδων και συζητήσεων στα σχολεία σε συνεργασία με τις σχολικές επιτροπές του Δήμου με στόχο την αναζήτηση λύσεων σε προβλήματα των μαθητών, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε παραβατική συμπεριφορά.

 Διοργάνωση αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για νέους, σε συνεργασία με τοπικούς συλλόγους και πνευματικά ή αθλητικά κέντρα του Δήμου.

 Διοργάνωση ομιλιών εκ μέρους ειδικών επιστημόνων, θεατρικών παραστάσεων, προβολή ταινιών για τις αρνητικές επιπτώσεις της βίας αλλά και της χρήσης και της διακίνησης ναρκωτικών ουσιών στους χώρους των σχολικών μονάδων η οποία τείνει να αποτελέσει μεγάλο πρόβλημα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

 Σύσταση εθελοντικών ομάδων υπό τον συντονισμό του Δήμου και σε συνεργασία με το τοπικό Συμβούλιο πρόληψης της παραβατικότητας που θα επισκέπτονται παιδικές χαρές και σχολεία, βοηθώντας ουσιαστικά, αλλά και δίνοντας την αίσθηση της κοινωνικής επίβλεψης, ώστε να μη γίνονται στέκια παράνομων δράσεων.

 Φύλαξη και σωστός φωτισμός των σχολικών συγκροτημάτων, ιδίως τις νυκτερινές ώρες σε συνεργασία με την Σχολική Κοινότητα.

 Υιοθέτηση καλών πρακτικών τοπικής αυτοδιοίκησης, που έχουν εφαρμοστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με προγράμματα πρόληψης της νεανικής παραβατικότητας.

 Δημιουργία θεσμικών σχολών γονέων ή βιωματικών εργαστηρίων στους γονείς, σύσταση ομάδων Συμβουλευτικής παιδιών, ενεργοποίηση θεσμού σχολικού ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε συνεργασία με την σχολική κοινότητα και το Υπουργείο Παιδείας.

 Διαρκής προσπάθεια για βελτίωση του επιπέδου λειτουργίας των κοινωνικών δομών, που βοηθούν τις οικογένειες μέσα στην κρίση

 Και τέλος η προσπάθεια διαμόρφωσης υπεύθυνων νέων ενεργών πολιτών/ δημοτών, που θα πάρουν την ζωή στα χέρια τους, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης και διασκέδασης, καλύτερο κοινωνικό περιβάλλον, χωρίς ανεργία, με δουλειά δίκαια αμειβόμενη.

 www.alfavita.gr

Προβλήθηκε 616 φορές