Σε μεγάλο θέμα αναδείχτηκε στην Πόλη η αντικατάσταση ενός «σώματος καλοριφέρ» μιας σχολικής τάξης που δεν λειτούργησε για κάποιες σχολικές ώρες την πρώτη ημέρα μετά τις διακοπές!

Το πρόβλημα διαπιστώθηκε όταν το σχολείο άνοιξε τις πόρτες του να δεχθεί τους μαθητές!

Το καλοριφέρ που ήθελε «αντικατάσταση » είναι ένα από τα περίπου 1000 τέτοια στα Σχολεία στην Ηλιούπολη!

Για την αντικατάσταση του καλοριφέρ κλήθηκαν δύο Διευθυντές του Σχολικού συγκροτήματος, δύο Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων και οι Υπηρεσίες του Δήμου Ηλιούπολης.

Παράλληλα, η δικαιολογημένη αγωνία των γονιών οδήγησε σε σκέψεις «αρκετών γονέων να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο με… αερόθερμα προκειμένου να μην αρρωστήσουν»

Άλλοι , όσοι είχαν τζάκι, σκέφτηκαν να δώσουν ένα ξύλο στα παιδιά για να ανάψει –ενεργοποιηθεί η ξυλόσομπα της τάξης.

«Σαν την δεκαετία του 1960 όταν εγώ πήγαινα στο 8ο στην οδο Κρητης» γράφει κάποιος ευαίσθητος φίλος!

Άλλοι, επέλεξαν να καταφύγουν στην «τέταρτη εξουσία» για να βρουν λύση στο πρόβλημα και τούτο γιατί ο πολίτης για να λύσει το πρόβλημα του καταφεύγει μόνο στην «τέταρτη εξουσία».

Ούτε Διευθυντές εμπιστεύεται ούτε Δημάρχους ούτε Συλλόγους, ούτε Σχολικές επιτροπές, ούτε και υδραυλικούς!

Να λοιπόν τα πρωτοσέλιδα: «Χωρίς Θέρμανση Τα 8ο & 17ο Δημοτικά Σχολεία Στην Ηλιούπολη»

«Με την πίεση» και μόνο «με την πίεση» της τέταρτης εξουσίας το «σώμα καλοριφέρ» τέθηκε σε λειτουργία και το πρόβλημα της θέρμανσης λύθηκε.

Οι γονείς αποφύγανε την επιβάρυνση αγοράς αερόθερμων και το Σχολείο επέστρεψε στην κανονικότητα.

Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος όμως έκανε το μεγάλο λάθος να ενημερώσει την ανάστατη «κοινή γνώμη» των 120.000 Ηλιουπολιτών για τα αίτια της «μη» θέρμανσης των δύο Σχολείων την πρώτη ημέρα μετά τις διακοπές!

Το πρόβλημα όμως «πήρε άλλη διάσταση» ! Η απόδοση της βλάβης σε «ανθρώπινο παράγοντα» εκ μέρους του κ. Αντιδημάρχου, ερμηνεύτηκε, καθόλου άδολα, στην επιλήψιμη έννοια «δολιοφθορά» χωρίς ο κ. Αντιδήμαρχος να χρησιμοποιήσει αυτή τη λέξη!

Τούτη η λέξη «δολιοφθορά» που δεν χρησιμοποιήθηκε από τον κ. Σεφτελή αλλά έτσι εκλήφθηκε από «κύκλους» της εκπαιδευτικής κοινότητας , έγινε αφορμή «να θιγούν» κάποιοι εκπαιδευτικοί, χωρίς ποτέ οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να δηλώσουν κάτι τέτοιο.

Τι μπορεί να σημαίνει όμως η χρήση του όρου «ανθρώπινη παρέμβαση» στο μυαλό κάποιων;

Ανθρώπινη παρέμβαση δεν είναι ίσως και η συντήρηση που έγινε από τις υπηρεσίες του Δήμου τις ημέρες των διακοπών;

Ανθρώπινη παρέμβαση δεν είναι και η μη παράδοση και παραλαβή του συστήματος θέρμανσης «εν λειτουργία» στους κ.κ. Διευθυντές;

Ανθρώπινη παρέμβαση δεν είναι και η «μη δοκιμή» των συστημάτων λειτουργίας των Σχολείων από τους Διευθυντές μία δύο ημέρες πριν ανοίξουν οι πόρτες και υποδεχτούν τους μαθητές;

Μια παράλειψη ή και αμέλεια δεν είναι «ανθρώπινη παρέμβαση»;

Τέτοια ήταν η «αναστάτωση» της πόλης που κλήθηκαν σε κοινή συνεδρίαση οι Σύλλογοι Διδασκόντων των δύο Σχολείων, οι δύο Διευθυντές των συστεγαζόμενων Σχολείων και οι δύο σύλλογοι των Γονέων και Κηδεμόνων.

Συζητήσανε το θέμα και εκδώσανε κοινή ανακοίνωση για να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους!

Τα βάλανε όμως;

Τα βάλανε όσον αφορά τη λειτουργία του σώματος του καλοριφέρ και την λειτουργία της θέρμανσης!

Καλό θα ήταν να ενημερώσουν και για την ανάγκη, σε ένα συγκρότημα Σχολείων, αν θα έπρεπε να επιβεβαιώνεται η ετοιμότητά του να δεχθεί τους μαθητές μετά από 15νθήμερες διακοπές!

Έγινε αυτή η επιθεώρηση ετοιμότητας των εγκαταστάσεων, εκ μέρους των «κλειδοκρατόρων» του συγκροτήματος;

Αν έγινε, τα συστήματα δουλέψανε;

Αν δεν έγινε;

Τότε υπάρχει το πρόβλημα και «ο νοών νοείτω»!

Με αφορμή την περίπτωση ενός σώματος καλοριφέρ αναδείχτηκε ένα πρόβλημα που αφορά τον τρόπο δουλειάς και τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων και ευθυνών των υπηρεσιών του Δήμου, της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και γιατί όχι και Τοπικής Δημοσιογραφίας!

Αυτό το πρόβλημα είναι ευθύνη του Δήμου να το αναδείξει και να το επιλύσει, κατά το μέρος της ευθύνης όλων των εμπλεκομένων!

Ήταν καλή η αρχή που έκανε ο Δήμος με την πρώτη μεγάλη σύσκεψη με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων στην αρχή της θητείας της Νέας Διοίκησης.

Ας συνεχίσει αυτή την «διαδραστική» επικοινωνία χωρίς κραυγές, χωρίς «ύστερες σκέψεις»!
Άνθρωποι που θα «τρώγονται με τα ρούχα τους» όπως εγώ, πάντα θα υπάρχουν!

Και ας έχουν υπόψη τους οι εμπλεκόμενοι πως «διδάσκουν» και διάλογο και δημοκρατική συμπεριφορά και επικοινωνία, και πολιτισμό τους υπό εκπαίδευση μελλοντικούς ΠΟΛΙΤΕΣ!

Γιώργος Μπαλτάς
Ηλιούπολη 16. 01. 2020
 

Προβλήθηκε 472 φορές

Η τρομοκρατική νεκρώσιμη ακολουθία αριθμών κρουσμάτων και τεθνεώτων από τον Κορονοϊό (COVID 19), τι εξυπηρετεί; (Ελευθέριος Ανευλαβής)

Κάθε εσπέρα, έξι ακριβώς, την ώρα που βραδιάζει, ο καθηγητής, μέχρι πρότινος και ο Πρωθυπουργός, εμφανίζεται στο γυαλί και ψάλλει Άμωμοι εν οδώ...