Τι καταγγέλλει ο κ. Παναγιώτης Πατσαβός σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα «Σφυγμός»
 
 
Ο κ. Παναγιώτης Πατσαβός ειναι αρχιτέκτονας .Υπήρξε Επικεφαλής  Δημοτικών παρατάξεων στην Ηλιούπολη και Εντετ. Περιφερειακός σύμβουλος Χωρικού σχεδιασμού και  Πολεοδομικών Θεμάτων στην Περιφ.Αττικής . Ευθύνη που διατηρεί και σήμερα , απο την θέση της αντιπολίτευσης στην Παράταξη "Δύναμη Ζωής- Ρένα Δούρου ".

 


Ξεκίνησε την Αυτοδιοικητική του διαδρομή κοντά στον αείμνηστο Δήμαρχο Δημήτρη Κιντή και μέσα στους αγώνες για την ΔΗΜΌΣΙΑ Περιουσία. 

Στην συνέντευξη του στο «Σφυγμό» , αναφέρθηκε στο «γκριζάρισμα» του Υμηττού, τις εξελίξεις για την υπογειοποίηση της Κατεχάκη, στη συμβολή του στο έργο στην Περιφέρεια Αττικής κα.

                     Ο Υμηττός και τα μυστικά του.    

Όπως μας υπογράμμισε ο κ. Πατσαβός , τα μηνύματα είναι άσχημα: 

« Η νέα διοίκηση του Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ) με τον  κ. Γιάννη Κωνσταντάτο ως  Πρόεδρο, ως πρώτη της δουλειά,  μας παρουσιάσε  το «ενδιαφέρον»  όραμα της  για το βουνό, που περιλαμβάνει ,  αναμασημένες και θολές έννοιες, οπως την «Αναγέννηση» του Υμηττού , «πάρκα περιβαλλοντολογικής ευαισθητοποίησης»,  «ζώνες – πόλους δραστηριοτήτων». Η αλήθεια όμως βρίσκεται ατα ψιλά  : μιλάνε  για   "..  ένα βουνό σε «σύνδεση»  με το προωθούμενο πολεοδομικό συγκρότημα του  Ελληνικού».

 

»Ο κ. Κωσταντάτος παρουσίασε και σωστά , το Δάσος και την προστασία του ως αξίες σημαντικές για την ποιότητα ζωής των κατοίκων . Αλλά καμμία από της προτάσεις του , αυτές τις ΑΞΙΕΣ δεν τις υπηρετούν». 

»Επειδή -  λέει ο ΣΠΑΥ - ο κόσμος δεν πάει στο Βουνό, πρέπει να έλθει το βουνό στους πολίτες και να το αγκαλιάσουν»!!!

 Πρώτα, καλό είναι να θυμίσουμε ότι ο κόσμος έχει αγκαλιάσει πριν από πολλά χρόνια τον Υμηττό . Προστάτεψε το Δάσος με αγώνες  και δεν περίμενε τον  ΣΠΑΥ για να το κάνει. Διατήρησαν με ρυθμίσεις και Π.Δ, τον δασικό του χαρακτήρα . Αυτό που μένει είναι η περαιτέρω συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα και τους φορείς , για να προστατεύσουν το δάσος, να μην καίγεται και να ΜΗΝ κατεβαίνει με την πρώτη βροχή το βουνό στις Πόλεις.

 Δεύτερον,  το « .... να έρθει το βουνό στους πολίτες» μόνο όταν μείνει απροστάτευτο μπορεί να κατέβει . Υπό μίαν όμως έννοια , αυτό μπορεί να συμβεί αν ασχοληθούν οι δήμοι με τις πόλεις τους. Να περπατιούνται οι γειτονιές, να πρασινίσουν, να τις οργανώσουν , να φτιάξουν όμορφες διαδρομές προς την Θάλασσα και προς το Βουνό. 
Δηλαδή, μπορούν ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ τις ΠΟΛΕΙΣ ΔΑΣΟΣ (Δηλαδή Ανθρώπινες), αλλά ΟΧΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ , ΠΟΛΕΙΣ». 

 

»Ο Υμηττός, ως ΔΑΣΟΣ, θα έχει πάντα ανάγκη προστασίας.  Από τα φυσικά φαινόμενα, από μικρά και μεγάλα συμφέροντα. 
 
Δεν χρειάζεται άλλους δρόμους και άλλους ποδηλατοδρόμους, που οδηγούν σταδιακά σε τεμαχισμό, "παρκοποιηση" και εν τέλει στην ιδιωτικοποίηση και στην απώλεια του Δασικού χαρακτήρα που έχει. 
 
Οι ρυθμίσεις που απαιτούνται, ορίζονται από την ζωτική του σημασία για την Αττική και την ζωή των κατοίκων, από σύγχρονη  επιστημονική προσέγγιση  και από την διεθνή πρακτική». 

» Είναι ενιαίο Δασικό σύνολο και Δημόσιο Αγαθό. Η "σύνδεση" ενός δάσους με την «επένδυση» και μάλιστα του Ελληνικού , είναι επικίνδυνη  «νέα Ελληνική πατέντα διαχείρισης του Περιβάλλοντος" . Δεν μπορεί να γίνει μέρος του ίδιου στρεβλού «Νεοελληνικού μοντέλου Ανάπτυξης» που προωθείται τα τελευταία 20 χρόνια.

             «Ανάπτυξη με τους πολίτες στο περιθώριο»

 Ο κ. Παναγιώτης Πατσαβός σε ερώτηση της εφημερίδας «Σφυγμός» για το ποια είναι τα κύρια στοιχεία του σημερινού (Νεοελληνικής γραφής) Μοντέλου «Ανάπτυξης» που προωθείται,  υπογράμμισε τα εξής:

«Ό,τι, ξαφνικά και τμηματικά μας παρουσιάζουν , είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού που στόχο έχει την εξυπηρέτηση ενός μοντέλου ανάπτυξης με τους πολίτες στο περιθώριο ". Συνήθως οι Πολίτες το μαθαίνουν τελευταίοι.  Αποτέλεσμα αυτής της «ανάπτυξης» είναι παραδείγματος χάριν,  η παρατηρούμενη έλλειψη κατοικιών για τους πολίτες – κατοίκους  στα κέντρα των πόλεων . 
 
Προέρχεται από την αλλαγή των «χρήσεων γης», την "τουριστική" υπερεκμετάλλευση περιοχών με ξενοδοχεία τέρατα, αντίθετα με την μέχρι τώρα αντίληψη της Ελλάδας του Πολιτισμού, της Φύσης και της Φιλοξενίας. 
 
Αδιαφορούν για την υποβάθμιση του τοπίου και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, την κατεδάφιση διατηρητέας αξίας ακινήτων. Πρόσφατα «γκρεμίστηκε»  το παλαιότερο θερινό θέατρο της πρωτεύουσας, το «Αθήναιον», του 1895 και στην θέση του θα ξεφυτρώνουν 3- 4 Χίλτον.  Αλλάζουν την φυσιογνωμία των Πόλεων , στο όνομα μία άκρατης οικονομικής 'η τουριστικής «ανάπτυξης». 
 
Συντελείται η κατεδάφιση των ιδιαίτερων  χαρακτηριστικών των πόλεων μας, του πολιτισμού μας, της φύσης και του περιβάλλοντος, δηλαδή του Τόπου".

»Οι  παραπάνω,  καταστροφικοί , για τις Πόλεις και την ζωή των κατοίκων σχεδιασμοί, θα εφαρμοστούν και στον πολύπαθο Υμηττό. Τα μνημόνια «ανάπτυξης» του βουνού , τα σχετικά «οράματα» και τα άλλα ωραία λόγια, δεν μπορούν να κρύψουν τη  ζοφερή πραγματικότητα γιατί ήδη έφτασε στην πόρτα μας. 
   
 »Η «επένδυση» του Ελληνικού, η «Ανάπτυξη» του Υμηττού η αλλαγή π.χ. της Αθήνας, εντάσσονται σε ένα σχέδιο που θέλει και στην Ελλάδα του Πολιτισμού, πόλεις, χωρίς όρια , τύπου  "Λας Βέγκας " και  "Μπανγκόγκ ".  Με αυτόν τον τρόπο , μαθηματικά οδηγούμαστε αντί στη ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ  του πληθυσμού, ζητούμενο απο όλα τα Εθνικά ανά τον κόσμο Αναπτυξιακά μοντέλα (και της Χώρα μας) , στην σταδιακή εκδίωξη των κατοίκων, των επαγγελματιών , των εργαζομένων, από τις πατρογονικές εστίες , τις βιοτεχνίες , τα καταστήματα.  Έτσι η «ανάπτυξη... έρχεται» χωρίς αυτούς και βέβαια,  όχι για αυτούς».

 «Πέρασε» η πρόταση Πατσαβού για  την υπογειοποίηση Κατεχάκη.

Για το παραπάνω  σημαντικό για τα Νότια προάστεια  θέμα, ο κ. Πατσαβός φρεσκάρισε την μνήμη μας λέγοντας: 

«Πράγματι η Δημοτική παράταξη, της οποίας ήμουν Επικεφαλής  το '94, επεξεργάστηκε και κατέθεσα σε Διαδημοτικό Συμβούλιο  ολοκληρωμένη πρόταση για την υπογειοποίηση της Λ. Κατεχάκη («Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης»)
 
»Δυστυχώς, η τότε διοίκηση του Δήμου Ηλιούπολης και των όμορων Δήμων  , ήταν υπέρ της επιφανειακής χάραξης της επέκτασης της Αττικής οδού,  πάνω στο Δάσος του στενού βουνού (οπως αναφέρει και ο ΣΠΑΥ ) του Υμηττού.
 
»Παράλληλα την ίδια λανθασμένη γνώμη είχαν και οι άλλες δημοτικές παρατάξεις της Ηλιούπολης. Υπήρχε πλήρης (καταστροφική) ταύτιση με τον απαράδεκτες σχεδιασμό του Υπουργείου , μη αντιλαμβανόμενοι την ανεπανόρθωτη οικολογική βλάβη που θα επέφεραν στον Υμηττό μας». 

 

»Στο τέλος, με επιστημονική τεκμηρίωση και αγώνα, καταφέραμε ( μια μικρή  τότε παράταξη ) να αποτρέψουμε την κατασκευή του δρόμου στο δάσος. 
 
Τελικά και ευτυχώς, η πρότασή μας, υιοθετήθηκε από το Υπουργείο και πέρασε, με νόμο στο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας το 2012 ,ως « Σήραγγα Ηλιούπολης», πράγμα που κατέστησε  εφικτή τη σωτηρία του Δάσους και του Υμηττού.

Καθοριστική η συμβολή του κ. Πατσαβού σε έργα για την Ηλιούπολη. 

Σε σχετική  ερώτηση της εφημερίδος «Σφυγμός ο κ. Παναγιώτης Πατσαβός  τόνισε: 

«Η ευθύνη της θέσης του Περιφερειακού Συμβούλου, που μου εμπιστεύτηκαν οι Ηλιουπολίτες αλλά και οι Κάτοικοι των όμορων δήμων, ήταν πράγματι μεγάλη και δεν θα την αξιοποιούσα μόνο για την Ηλιούπολη. Σας προκαλώ να θέσετε την ερώτηση στους πολιτικούς μου "αντιπάλους "( μειδίαμα).
 
Ειλικρινά, από νέος τονίζω,  ότι δεν θεωρώ κανένα δημοκράτη πολίτη αντίπαλο. Για μένα, ο μεγάλος αντίπαλος είναι τα προβλήματα , τα μυαλά, το στενό και στρεβλό προσωπικό συμφέρον , η διαπλοκή. 
 
Θέλω να πιστεύω λοιπόν ότι συνέβαλα , στο να αλλάξουμε την παλαιοκομματική λογική της ιεράρχησης και χρηματοδότησης των έργων που αφορούσαν το Σύνολο της Περιφ.Αττικής . Δυστυχώς με "ευθύνη" των Περιφερειακών συμβούλων, αλλά και της κ. Ρένας Δούρου το τεράστιο έργο που φέραμε σε πέρας και δρομολογήσαμε, δεν το επικοινωνήσαμε.  

»Οι αντίπαλοι μας προσπαθούν με τα δικά τους Μ.Μ.Ε. να καλύψουν τις δικές τους – επί σειρά πολλών δεκαετιών - τραγικές ευθύνες και επιπτώσεις, στην οικονομική, κοινωνική και πολεοδομική «ανάπτυξη». Πρώτα διαμόρφωναν τις Πόλεις , αυθαίρετα, χωρίς σχεδιασμό και υποδομές , και μετά τις έβαζαν με χιλιάδες προβλήματα στο σχέδιο πόλης. 
 
Επέτρεψαν την πώληση , ορεινών όγκων , αιγιαλού, δασών και ρεμάτων ως οικόπεδα (Βλέπε Μάτι, Μάντρα κ.α) με μόνο κριτήριο τον εύκολο πλουτισμό . Δηλαδή πουλούσαν γή που δεν τους ανήκε. Και όχι μόνο αυτό αλλά τις – καταδικαστέες – ευθύνες, ως παραταξιακή συνέχεια,  θέλουν χωρίς ίχνος ηθικής, με ψέματα  να τις φορτώσουν σε πλάτες άλλων.
 
Εμείς (σ.σ η προηγούμενη διοίκηση της περιφέρειας Αττικής)  σε αντίθεση με το παλαιό καθεστώς,  αναλάβαμε τις ευθύνες μας , κατεβάσαμε τις κομματικές ταμπέλες και ανεβάσαμε την ιεράρχηση των έργων για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων των Κατοίκων των Πόλεων και του Περιβάλλοντος». 
 
»Με την ίδια ένταση υπερασπίστηκα αναγκαία έργα στην Καισαριανή, στην Ελευσίνα, στο Πέραμα, στον Βύρωνα, στην Ηλιούπολη. Αυτό αναγνωρίστηκε δημόσια και από την προηγούμενη Διοίκηση του Δήμου, παρά τις αντιπαραθέσεις που είχα με αυτή. 
 
Η συμβολή μου πχ. για την χρηματοδότηση έργων της Ηλιούπολης από την «Δύναμη Ζωής-Ρένα Δούρου», ήταν κυρίως σε έργα υποδομής , προτεραιότητες που είχαμε για όλη την Αττική, ( 2 συλεκτήριοι αγωγοί που κάλυψαν το 60% , συν τον νέο που ξεκίνησε στην Αναστάσεως και καλύπτει Βύρωνα και Ηλιούπολη . Κατασκευή Νηπιαγωγείων , Παιδικών χαρών , Αθλητικών εγκαταστάσεων (γήπεδο Ηλιούπολης – Χαραυγιακού  κ.α), οδοποιίας στο σύνολό της Πόλης,  που εκτελείται και σήμερα , αναπλάσεις Λεωφόρων , Πάρκων , οδών γύρω από σχολεία κ.α. συνολικού προϋπολογισμού 22εκ. -»
 
Ξεχωριστά,  θα μου επιτρέψετε  να τονίσω ότι συνέβαλα ουσιαστικά, ώστε να μπει μπροστά  η Περ.Αττικής και να δρομολογήσει το Έργο της «Σήραγγας Ηλιούπολης» , όπως αναφέρθηκα σε αυτό ποιο πάνω. 
 
Έργο , που εντάχθηκε σε έναν ευρύτερο Αναπτυξιακό και Περιβαλλοντικό σχεδιασμό , της ρύθμισης με μελέτες και έργα  της " μεγάλης" κυκλοφορίας και των οδικών αξόνων σε όλη την έκταση της  Περ. Αττικής .
 
Όλοι στην Περ. Αττικής δουλέψαμε με αυτές τις σκέψεις . Σε εμένα δώσανε την πρόσθετη δυνατότητα , ώστε από την θέση του εντεταλμένου  περιφερειακού συμβούλου του Χωρικού Σχεδιασμού και των  Πολεοδομικών Θεμάτων,  να υπηρετήσω το σύνολο των κατοίκων της Αττικής , μέσα από  την διαχείριση του χώρου , ολοκληρώνοντας Πολεοδομικές μελέτες και Πράξεις εφαρμογής . Χώρου,  μέσα στον οποίο πραγματοποιείται , το σύνολο των δραστηριοτήτων, με Σεβασμό στους άλλους και τη Φύση».

Ναι στον Προφήτη Ηλία, όχι στις αυθαίρετες πρόσφατες  κατασκευές του

 Στην τελευταία ερώτηση που του υπέβαλλε  η Εφημερίδα "Σφυγμός" ο κ.Πατσαβός   μας απάντησε:

«Είναι ένα θέμα που φαντάζει στενά δημοτικό , αλλά κατά την άποψή μου μπορεί να ειναι και Εθνικό. Αφορά στην αντίληψή που έχει ένα μεγάλο κομμάτι που ασκεί εξουσία , για την Διαχείριση του Δημόσιου χώρου. Αλλά δυστυχώς γι'αυτούς, ο Υμηττός δεν κρατάει τέτοια μυστικά».

»" Ένας "ιερέας " με την ανάλογη βοήθεια εργολάβων κτλ. επιχείρησαν την κατεδάφιση ενός ιστορικού για τον Υμηττό και τους Ηλιουπολίτες , ξωκλησιού,  δείγμα της Αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς και ιδιοκτησίας του Δήμου Ηλιούπολης. 
 
Ξεκίνησαν νύχτα, να κατασκευάζουν, στην κυριολεξία πάνω στο παραδοσιακό εκκλησάκι και γύρω από αυτό, ενα αυθαίρετο πενταπλάσιο σε τετραγωνικά τέρας.
 
Με σκοπό, αφού το αποπεράτωναν, να κατεδάφιζαν το Παραδοσιακό ξωκλήσι του Προφήτη Ηλία και, θα ονόμαζαν αυτό το τέρας, "ναό" . Από τον οποίο βέβαια  θα αύξαναν τα κέρδη τους , σε βάρος των πιστών και των άλλων παρακείμενων ενοριών .

ΔΥΣΤΥΧΩΣ είναι μια υπόθεση που ακούγεται "μικρή" , αλλά εμπεριέχει το Σύνολο τών "νεοελληνικών " κακοδαιμονιών.     

Απληστία, διαπλοκή,  καταπάτηση δημόσιου χώρου,  αυθαιρεσία, αλλαγή χρήσης γης .
 
Στρέβλωση εννοιών, υπόγειες "χρηματοδοτήσεις", λάσπη, ύβρεις (και μάλιστα από "ιερείς") και ψέματα.
 
Καταπάτηση Αξιών όπως, Δικαιωμάτων, Πολιτισμού,  Αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, Προστασίας του Περιβάλλοντος, της Θρησκευτικής λατρείας, σύμφωνα με τις παραδόσεις, και των εκκλησιαστικών κανόνων . Και όλα μαζί, με μέσο την γραφειοκρατία και την ολιγωρία παραγόντων.

 »Ευτυχώς, η αντίδραση του κόσμου , ήταν άμεση και καταλητική. Κινητοποίησαν Παρατάξεις και το Δημοτικό Συμβούλιο . Προ(σ)κάλεσαν το Δασαρχείο και τον ΣΠΑΥ (!) , την Πολεοδομία και την Αρχιεπισκοπή, οι οποίοι έστω και με καθυστέρηση,  καταδίκασαν απερίφραστα την αυθαίρετη κατασκευή , ζητησαν την άμεση κατεδάφισή και την αποκατάσταση του Περιβάλλοντος χώρου».  
 
Σήμερα έχουν καταλογιστεί πρόστιμα και έχει  εκδοθεί πρωτόκολλο κατεδάφισης. Ο δρόμος όμως, (στην Ελληνική πραγματικότητα), είναι μακρύς και απαιτεί την επαγρύπνηση όλων. 

»Με την ευκαιρία,  κλείνοντας την συνέντευξη,  θα ήθελα να επισημάνω  προς τους δύο υπέρμαχους ιερείς και ιδιαίτερα στον "λαλίστατο" Σεραφείμ Δημητρίου της ενορίας της Αγίας Μαρίνας Ηλιούπολης , ότι η  παρέμβαση μας δεν είναι κατά της Πίστης,  ούτε κατά των χώρων Θρησκευτικής λατρείας.
 
Αντίθετα, κατά της Πίστης ,είναι οι ενέργειές τους, οι ύβρεις και οι απειλές που εξαπολύει, όχι σε εμένα, -  (γιατί γνωρίζει τα Πιστεύω μου για τον ίδιο), - αλλά σε απλούς Πολίτες, στο Δημοτικό Συμβούλιο.
 
Κατά της Πίστης είναι το Μίσος που σπέρνει στην Τοπική μας Κοινωνία, από τότε που χωρίς να μας ρωτήσουν , τον τοποθέτησαν ανάμεσά μας. 

http://sfygmosthsilioypolis.blogspot.com/ 

Προβλήθηκε 296 φορές

Η τρομοκρατική νεκρώσιμη ακολουθία αριθμών κρουσμάτων και τεθνεώτων από τον Κορονοϊό (COVID 19), τι εξυπηρετεί; (Ελευθέριος Ανευλαβής)

Κάθε εσπέρα, έξι ακριβώς, την ώρα που βραδιάζει, ο καθηγητής, μέχρι πρότινος και ο Πρωθυπουργός, εμφανίζεται στο γυαλί και ψάλλει Άμωμοι εν οδώ...