Δεκάδες σωματεία εμποροϋπαλλήλων και ιδιωτικών υπαλλήλων σε όλη τη χώρα προετοιμάζουν την 15 Απρίλη ως μέρα δράσης για τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ.

Με κάθε πρόσφορο μέσο σχεδιάζουν πολύμορφες πρωτοβουλίες, για να ακουστεί δυνατά η φωνή των εργαζομένων, να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα πίσω από την κάλπικη εικόνα των διαφημιστικών σποτ της εργοδοσίας και τα χιλιοφορεμένα ψέματα, ότι είμαστε τάχα «όλοι μια ομάδα», που «μαζί θα βγούμε νικητές»…

Στην προμετωπίδα της αγωνιστικής πρωτοβουλίας βρίσκονται οι αναρίθμητες καταγγελίες για το ξεσάλωμα της εργοδοσίας, με τη στήριξη του αντεργατικού οπλοστασίου που έχουν διαμορφώσει η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Στόχος είναι να ακουστούν δυνατά τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις των εργαζομένων στα σούπερ μάρκετ, αυτών που δεν έχουν ανάγκη από… «ηρωικά» σποτ και υποκριτικά «ευχαριστώ», αλλά από μέτρα προστασίας, ανθρώπινα ωράρια, σταθερή δουλειά με δικαιώματα.

Άλλωστε η προπαγάνδα εργοδοσίας και κυβέρνησης για τους «ήρωες της πρώτης γραμμής» ένα πράγμα επιβεβαιώνει: Ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που με τη δύναμή τους κινούν τα πάντα.

Ότι χωρίς αυτούς, η γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο θα είχε «νεκρώσει», η εφοδιαστική αλυσίδα θα είχε «παγώσει», τα ράφια στα καταστήματα θα ήταν άδεια.

Η δουλειά χιλιάδων εργαζομένων της «πρώτης γραμμής», ειδικά αυτήν την περίοδο, αποτελεί πραγματικό χρυσωρυχείο για την εργοδοσία στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, όπου ο τζίρος έχει αυξηθεί κατά 30,4% σε σχέση με πέρσι, και μόνο για το διάστημα 24/2 – 29/3 έφτασε τα 740 εκατ. Ευρώ!

Η «ανταμοιβή» τους»

Ελλιπέστατα και ανεπαρκή μέτρα προστασίας, που κι αυτά παίρνονται συνήθως μόνο μετά από παρεμβάσεις εργαζομένων και μέσα από τη συλλογική διεκδίκηση.

Προσπάθειες να συγκαλυφθούν κρούσματα του νέου κορονοϊού.

Άρνηση για διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων σε εργαζόμενους που εμφανίζουν συμπτώματα.

Απειλές ενάντια σε εργαζόμενους που δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού.

Eντατικοποίηση που «χτυπάει κόκκινο», κακοπληρωμένες συμβάσεις με 4ωρα, 6ωρα, ολιγοήμερες συμβάσεις εργαζομένων που σήμερα βρίσκονται εκτεθειμένοι στον ιό και αύριο στον κίνδυνο της ανεργίας.

Η ευελιξία που προϋπήρχε στον κλάδο, κάνει τώρα αφόρητη τη δουλειά για το σύνολο των εργαζομένων, σε συνθήκες απογείωσης της εκμετάλλευσης.

Τίποτα από όλα αυτά δεν «ισοφαρίζεται» με τα ψίχουλα των περιβόητων «μπόνους» που διαφημίζει η εργοδοσία, των «μπόνους θανάτου» όπως εύστοχα τα ονομάζουν οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπου ήδη μετρούν απώλειες μεταξύ των συναδέλφων τους.

Πίσω από τις προκλητικές διαφημιστικές καμπάνιες της εργοδοσίας, με τα ξεκούραστα και χαμογελαστά πρόσωπα, βρίσκεται η ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι και στα σούπερ μάρκετ.

Το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους, που μετατρέπει τα καταστήματα σε «υγειονομικές βόμβες» και αποθεώνει την «ατομική ευθύνη» για την προστασία της υγείας.


πηγή 

Προβλήθηκε 478 φορές