''Επιτροπή Πολιτών για την Προστασία του Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος στον Υμηττό.''

Στις 20 Μαΐου 2020, ο Δήμαρχος Ηλιούπολης κ. Χατζηδάκης, ύστερα από την αποκάλυψη επιστολής του Δημάρχου Αλίμου προς τον ΑΔΜΗΕ, ανακοίνωσε με «στόμφο», υπερασπίζοντας την επιλογή του, ότι προωθεί την κατασκευή ενός Διαδημοτικού Νεκροταφείου στην Ηλιούπολη και συγκεκριμένα, στον χώρο του Κέντρου Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ).

Με άλματα που θα ζήλευε οποισδήποτε επικοντιστής καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μόνη (sic) επιλογή είναι η «χωροθέτηση Δημοτικού Κοιμητηρίου μέσα στον χώρο του ΑΔΜΗΕ», ήτοι στην περιοχή που προοριζόταν για το νέο ΚΥΤ 400/150 KV.

Και αυτό, συνεχίζοντας ο κ. Δήμαρχος ανερυθρίαστα, χωρίς καμία επίγνωση του νομοθετικού πλαισίου, γιατί ο Υμηττός στην πραγματικότητα είναι «αστικό βουνό και όχι Εθνικός Δρυμός».

Όλα αυτά, πράγματι, θα μας εξέπλητταν, καθώς πέραν του γεγονότος ότι είναι παντελώς ψευδή και ανιστόρητα, έρχονται και σε ευθεία αντίθεση με το δίχτυ προστασίας του Υμηττού, αφού ο χώρος του ΑΔΜΗΕ βρίσκεται εντός της Ζώνης Προστασίας Β.

Εντούτοις, η σημερινή Δημοτική Αρχή έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά της, επιδεικνύοντας την «περιβαλλοντική ευαισθησία» της με τα παραδείγματα του παρεκκλησιού του Προφήτη Ηλία και των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων.

Ο αντιπεριβαντολλογικός νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα, η υποτιθέμενη τουριστική αξιοποίηση (ΣΠΑΥ) και οι άμεσες ανάγκες που θα προκύψουν από την επένδυση της Lamda Development του ελληνικού σε ενέργεια (ΚΥΤ), μεταφορές (νέοι αυτοκiνητο δρόμοι), και άλλες χρήσεις σε συνδυασμό με την ενδοτική στάση του δημάρχου βάζουν το Υμηττό σε κίνδυνο.

Το όρος του Υμηττού, εδώ και πάνω από 40 χρόνια, αποτελεί προστατευόμενο ορεινό δασικό σχηματισμό, μέσω ενός αυστηρού πλαισίου προστασίας.

Το ακόμη ισχύον από 31-8-1978 προεδρικό διάταγμα προβλέπει ότι το άρθρο 3 παρ. 1 του ακόμη ισχύοντος εν λόγω πδ 20/1978 (ΦΕΚ Δ 544/20.10.1978) προβλέπει συγκεκριμένες χρήσεις γης που επιτρέπονται στη Ζώνη Προστασίας Β επιτρέπεται, στις οποίες, προφανώς, δεν εντάσσονται νεκροταφεία ή ενεργειακές εγκαταστάσεις που αποτελούν αυτοτελή χρήση, κάτι που προφανώς παραγνωρίζει ο κ. Δήμαρχος και οι λοιποί υποστηρικτές του…

Άραγε, με βάση ποια μελέτη και ανάλυση δεδομένων κατέληξε σε αυτή την απόφαση;

Προβλέπεται αυτός ο σχεδιασμός στο εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Ηλιούπολης;

Οι ερωτήσεις αυτές είναι, προφανώς, ρητορικές. Απάντηση, άλλωστε, έχει ήδη δοθεί από το ΣτΕ με το υπ’ αριθμ. 67/1998 Πρακτικό Επεξεργασίας για την αναθεώρηση του πδ 20/1978, κατά το οποίο:

«ε. Διαγραπτέαι επίσης, ως μη νόμιμαι είναι αι διατάξεις […] διά των οποίων επιτρέπεται η εγκατάστασις νεκροταφείων εις περιοχάς εντός της Ζώνης Α προστασίας[…], ως και […] διά των οποίων επιτρέπεται η εγκατάστασις νεκροταφείων και σταθμών μεταμορφώσεως απορριμάτων των γειτνιαζόντων και τον ορεινόν όγκον Δήμων εντός της Ζώνης Β, διότι αι χρήσεις αύται συνεπάγονται σοβαράν διατάρραξιν του ορεινού οικοσυστήματος και είναι ως εκ τούτου ασυμβίβαστοι προς την επιβαλλομένην προστασίαν του.»

Πέραν αυτών, έχει υπόψη του ο κ. Δήμαρχος ότι στο ισχύον Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπεται η δυνατότητα δημιουργίας Διαδημοτικού Νεκροταφείου στον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού;

Υπήρξε συζήτηση με τους θεσμικούς φορείς για το ενδεχόμενο αυτό, και εάν ναι για ποιο λόγο απερρίφθη; Μήπως, κατά τον κ. Δήμαρχο οι επενδύσεις προηγούνται της προστασίας του φυσικού μας πλούτου;

Για ποιο λόγο και με ποια εμπεριστατωμένη μελέτη προκρίνεται η λύση ενός συνολικού Διαδημοτικού Νεκροταφείου, με όλα τα συνοδά έργα και επιβαρύνσεις που αυτό επιφέρει;

Έχει διερευνηθεί η λύση της επέκτασης του υφιστάμενου νεκροταφείου Ηλιούπολης, και εάν ναι για ποιο λόγο έχει απορριφθεί;

Γιατί ακόμη δεν έχει υπάρξει η παραμικρή πρόβλεψη για δημιουργία Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ), το οποίο και θα έδινε οριστική λύση στο πρόβλημα;

Στην ανακοίνωσή του, ακόμη, κατά τη γνωστή τακτική του, θέτει για ακόμα μια φορά ψευτοδιλήμματα, ισχυριζόμενος πως σε περίπτωση μη δημιουργίας του Νεκροταφείου θα επανέλθει η συζήτηση γύρω από το νέο ΚΥΤ 400/150KV.

Αγνοεί, άραγε, ότι αυτό έχει κριθεί μη νόμιμο με σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας διότι μια τέτοια χωροθέτηση δε συνάδει με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος περί προστασίας του περιβάλλοντος;

Αγνοεί, επίσης, ότι το υφιστάμενο ΚΥΤ 150/20KV δεν έγινε το 1970, αλλά το 2003;

Γνωρίζει ότι μέχρι τότε υπήρχε στη περιοχή αυτή μια απλή ζεύξη μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος από τον Σταθμό της Παλλήνης, χωρίς μετασχηματισμό;

Γνωρίζει ότι η χωροθέτηση του υφιστάμενου ΚΥΤ είχε κριθεί παράνομη λόγω διατάραξης της οικολογικής ισορροπίας του Υμηττού και ότι η δημιουργία του έγινε υπό συγκρούσεις των κατοίκων με τα ΜΑΤ την περίοδο 2002-2003;

Για ποια δήθεν αναγκαιότητα δημιουργίας Νεκροταφείου μιλά ώστε να απομακρυνθεί το ΚΥΤ, όταν αυτό είναι εξαρχής παράνομο;

Εάν αγνοεί τα ανωτέρω, είμαστε εδώ να του τα εξηγήσουμε. Εάν τα γνωρίζει και αποσιωπά είναι επικίνδυνος…

Ο κ. Δήμαρχος μας εμπαίζει!

  • ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
  • ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΚΥΤ 150/20 Κν ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
  • ΟΧΙ ΝΕΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
  • ΟΧΙ ΣΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑΤΑ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΦΡΩΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
  • ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΚΥΤ 400/150 ΚΥΤ.

Σας καλούμε την Πέμπτη 28 Μάη στις 4:30μ.μ στην πλατεία Πλαστήρα να πάμε με πορεία στο Δημαρχείο όπου θα συζητηθεί το επίμαχο θέμα.

Καθ’ όλη την διάρκεια της συζήτησης να δηλώνουμε παρόντες και να αποτρέψουμε οποιαδήποτε απόφαση επιχειρηθεί να παρθεί από το δημοτικό συμβούλιο.

Καλούμε, τους πολίτες, τα εργατικά σωματεία, τις κινήσεις πόλεις, τις συλλογικότητες και τους συλλόγους της πόλης να δηλώσουμε ένα μεγάλο ΠΑΡΩΝ. 

Προβλήθηκε 1033 φορές

Μέλος του ιστορικού Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός ο αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε στην κεντρική αίθουσα εκδηλώσεων του μεγάρου του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», η τελετή υποδοχής Επιτίμων, Τακτικών και Αντεπιστελλόντων μελών.