Εφυγε από τη ζωή ο Βρετανός σκηνοθέτης Αλαν Πάρκερ, ο καλλιτέχνης που υπέγραψε, μεταξύ άλλων, την εξαιρετική ταινία «Εξπρές του μεσονυχτίου». 
 
Ο Βρετανός κινηματογραφιστής Αλαν Πάρκερ, που σκηνοθέτησε τις ταινίες «Το Εξπρές του Μεσονυχτίου», «Ανήλικοι ριφιφίδες» (Μπάγκσι Μαλόουν), «Ο Μισισιπής καίγεται», «Εβίτα», πέθανε σε ηλικία 76 ετών, μεταδίδουν βρετανικά μέσα ενημέρωσης. 
 
Συνολικά τα έργα του απέσπασαν 19 βραβεία BAFTA, 10 Χρυσές Σφαίρες και 10 Όσκαρ. Η Ακαδημία των Όσκαρ απέτισε φόρο τιμής σε έναν «χαμαιλέοντα», ένα «εξαιρετικό ταλέντο» που «θα μας λείψει πολύ». 
 
Ο Πάρκερ είχε αρχίσει την καριέρα του στη διαφήμιση. Το 1975 γύρισε την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, «Ανήλικοι ριφιφίδες» (Μπάγκσι Μαλόουν) ένα μιούζικαλ για τις ταινίες με γκάνγκστερ της δεκαετίας του 1930, τους ρόλους της οποίας ερμήνευσαν παιδιά. 
 
Το ζενίθ της καριέρας του Αλαν Πάρκερ η ταινία «Το Εξπρές του Μεσονυχτίου» 
 
 
Η αυτοβιογραφία του Μπίλι Χέιζ, Αμερικανού φοιτητή που κλείστηκε στις τουρκικές φυλακές με την κατηγορία της διακίνησης ναρκωτικών, έγινε σενάριο για μια από τις πιο σημαντικές ταινίες της δεκαετίας του '70. Σε σενάριο του Ολιβερ Στόουν, η δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Πάρκερ «Το Εξπρές του Μεσονυχτίου» κέρδισε 2 Όσκαρ, ενώ απαγορεύτηκε στην Τουρκία, όπου και προβλήθηκε μόλις το 1992 από ιδιωτικό κανάλι της γείτονος χώρας. 
 
Ο Μπίλι Χέιζ, ο άνδρας που έγραψε για την εμπειρία του στις φυλακές της Τουρκίας, δήλωσε αργότερα ότι οι Τούρκοι είχαν δίκιο.
 
Η ταινία ήταν πιο βίαιη απ’ ό,τι η ζωή στις φυλακές της Τουρκίας, σημείωσε, ενώ πρόσθεσε πως, για παράδειγμα, ποτέ δεν έπεσε θύμα βιασμού. 
 
Συγκεκριμένα, δήλωσε πως συμμετείχε σε σεξουαλικές πράξεις με τη συναίνεσή του. Ποτέ δεν έκοψε τη γλώσσα συγκρατούμενού του, όπως φαίνεται στην ταινία «Το Εξπρές του Μεσονυχτίου» και ποτέ δεν σκότωσε τον φύλακα για να καταφέρει να αποδράσει. 
 
Οταν ο Αλαν Πάρκερ σκηνοθετούσε τη Μαντόνα, για το «Εβίτα» 
 
Ο εκλιπών σκηνοθέτης, όμως, υπογράφει μια ακόμη ταινία η οποία έσπασε ταμεία και προκάλεσε αίσθηση όταν κυκλοφόρησε, τα Χριστούγεννα του 1996. Η μεταφορά της ζωής της εμβληματικής προσωπικότητας της Αργεντινής, Εβίτα Περόν, σε ένα ιδιαίτερο μιούζικαλ με πρωταγωνιστές τη Μαντόνα και τον Αντόνιο Μπαντέρας προτάθηκε για πέντε Οσκαρ και τελικά απέσπασε εκείνο του πρωτότυπου τραγουδιού για το «You Must Love Me». 
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Μαντόνα έλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο αφότου έγραψε ένα μεγάλο γράμμα στον σκηνοθέτη Αλαν Πάρκερ. Με το γράμμα, του έστελνε μια κόπια του βιντεοκλίπ της για το τραγούδι «Take A Bow», που σκηνοθετικά τοποθετείται στις δεκαετίες του ’40 και του ’50. 
 
Αντίο στον Άλαν Πάρκερ από τον Ζιλ Ζακόμπ
 
 
Ο πρώην πρόεδρος του φεστιβάλ των Καννών Ζιλ Ζακόμπ αποχαιρέτησε έναν «ζωηρό, λαμπρό, παραγωγικό» κινηματογραφιστή και ένα «σαρκαστικό πνεύμα». 
 
Ο Ντέιβιντ Πούτμαν, που υπέγραψε την παραγωγή αρκετών ταινιών του Άλαν Πάρκερ αποχαιρέτησε αυτόν που ήταν ο «παλιότερος και στενότερος φίλος του» και ο οποίος «πάντα τον εντυπωσίαζε με το ταλέντο του». «Η ζωή μου όπως η ζωή πολλών ακόμη ανθρώπων που τον αγάπησαν και τον σεβάστηκαν δεν θα είναι πλέον ποτέ ίδια», πρόσθεσε. 
 
Ο Άλαν Πάρκερ αφήνει πίσω του, τη σύζυγό του Λίζα Μοράν-Πάρκερ, πέντε παιδιά και επτά δισεγγόνα.
 
 
Πηγή: iefimerida.gr 

Προβλήθηκε 699 φορές