Σε λειτουργία τέθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η ειδική πλατφόρμα ergasia.testing.gov.gr για την παροχή δύο δωρεάν τεστ για την ανίχνευση του κορονοϊού σε εργαζομένους επιχειρήσεων που απασχολούν πάνω από 20 άτομα.

Το σχετικό πρόγραμμα υλοποιείται από τα υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.


Oι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων άνω των 20 υπαλλήλων θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα διενέργειας τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του κορονοϊού (rapid test)μέχρι και δύο φορές το μήνα, μέσω της ειδικής πλατφόρμας, που δημιουργήθηκε και έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Το μέτρο έρχεται σε συνέχεια των άλλων πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού, όπως είναι η υποχρεωτική τηλε-εργασία, όπου αυτή μπορεί να παρασχεθεί, οι άδειες ειδικού σκοπού και η εντατικοποίηση των ελέγχων στις επιχειρήσεις για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ).

Για να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα ελέγχων, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να συμπληρώσουν οι εργαζόμενοι τη «Φόρμα Αίτησης Δωρεάν Ελέγχου για COVID-19», εισερχόμενοι στην Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου gov.gr και, συγκεκριμένα, στη διεύθυνση https://ergasia.testing.gov.gr/, συμπληρώνοντας τον ΑΦΜ τους.

Θα γίνει επαλήθευση ότι είναι εργαζόμενοι σε επιχείρηση άνω των 20 υπαλλήλων, μέσω της διασύνδεσης με το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».

Σε περίπτωση επιτυχούς επαλήθευσης του ΑΦΜ του εργαζομένου, θα εμφανιστεί αυτόματα και ο ΑΦΜ του εργοδότη.

Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι συμπληρώνουν τα απαιτούμενα πεδία (όνομα-επώνυμο-αριθμός κινητού τηλεφώνου) και μετά γίνεται επαλήθευση με αποστολή γραπτού μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο του αιτούντος.

Μετά την επαλήθευση, ο εργαζόμενος συμπληρώνει τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής σε σχέση με το κέντρο ελέγχου που τον εξυπηρετεί και την ηλικία του και προχωρά στην υποβολή του αιτήματος.


Σημειώνεται ότι η επιλογή των εργαζομένων θα γίνεται πάντοτε αναλόγως των διαθεσίμων τεστ.

Εφόσον o εργαζόμενος επιλεγεί για δωρεάν έλεγχο για COVID-19, θα λάβει στο κινητό τηλέφωνο, που έχει δηλώσει στη φόρμα, μήνυμα (SMS) με την ημέρα, την ώρα και τη διεύθυνση του κέντρου ελέγχου, στο οποίο θα πρέπει να μεταβεί.

Την ημέρα της εξέτασης θα πρέπει να παρουσιάσει το SMS στο υγειονομικό προσωπικό, για να εξεταστεί κατά προτεραιότητα.

Είναι απαραίτητο ο εργαζόμενος κατά την προσέλευσή του να γνωρίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς θα του ζητηθεί για τη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων.

Αν δεν διαθέτει ΑΜΚΑ, θα του ζητηθεί κάποιος άλλος ταυτοποιητικός αριθμός, όπως αριθμός διαβατηρίου κ.τ.λ.

Το SMS υπέχει θέση δικαιολογητικού μετακίνησης την ημέρα του ραντεβού. 


Η εξέταση συνιστά λόγο δικαιολογημένης απουσίας από την εργασία για τρεις ώρες

 www.newsit.gr 

Προβλήθηκε 212 φορές
21 υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ θα μπορούν να διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά, καθορίζονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και διοικητικές διαδικασίες του ΟΑΕΔ που θα μπορούν να διεκπεραιώνονται στο εξής και από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)

Αλλάζουν όλα τα για τα ΑμεΑ - Προσωπικός βοηθός, κάρτα αναπηρίας και αλλαγές στα ΚΕΠΑ

Προσωπικούς βοηθούς από το κράτος θα έχουν τα άτομα με αναπηρία, έρχεται η κάρτα αναπηρίας για περισσότερους ενώ αλλάζει και η λειτουργία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Ειδικότερα το πρόγραμμα του "προσωπικού βοηθού" θα ξεκινήσει πιλοτικά για 3.000 άτομα με αναπηρία και στην συνέχεια θα επεκταθεί.