15/10/2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ερώτηση της Ραλλίας Χρηστίδου και των 4 άλλων Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ του Νότιου τομέα Αθηνών με θέμα τις αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων σε όλη τη χώρα.

Με πρωτοβουλία της Ρ. Χρηστίδου, και των Βουλευτών και των Βουλευτριών  του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ του Νότιου Τομέα Αθηνών (Ι. Μπαλάφας, Ι. Μουζάλας, Ν.Παππάς, Θ.Φωτίου) κατατέθηκε σήμερα ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου προς το Υπουργείο Παιδείας με την οποία στηλιτεύεται το γεγονός ότι, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντί να προχωρήσει στην πρόσληψη εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, εξαιτίας των ελλείψεων σε καθηγητές και δασκάλους, επιδίδεται σε μια προσπάθεια απόκρυψης των κενών, καταργώντας σχολικά τμήματα στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και σε όλη την Ελλάδα αδιαφορώντας για τις αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες των συγχωνεύσεων αυτών και για τους υγειονομικούς κινδύνους από αυτήν την απόφαση, καθώς η  ελαχιστοποίηση των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών, όπως έχουν προειδοποιήσει όλοι οι ειδικοί επιστήμονες,  αυξάνει ραγδαία τις πιθανότητες της διασποράς του covid-19.

Οι ερωτώσες και ερωτώντες ζητούν από την Υπουργό να σταματήσει τις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων και να δημοσιοποιήσει τα μεγάλα κενά εκπαιδευτικών στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμα Εκπαίδευση, κενά τα οποία επιμελώς αποκρύβει.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και ο κατάλογος των υπογραφών των 43 συνολικά Βουλευτριών και των Βουλευτών που συνυπέγραψαν

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2021


Ερώτηση


Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων


Θέμα: «Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων»

Με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας επιχειρούν να υποβαθμίσουν σχολεία, συγχωνεύοντας τμήματα!

Αντί η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, εξαιτίας των ελλείψεων σε καθηγητές και δασκάλους, επιδίδεται σε μια προσπάθεια απόκρυψης των κενών, καταργώντας σχολικά τμήματα αδιαφορώντας για τις αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες των συγχωνεύσεων αυτών.

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το 2ου  Γυμνάσιο Ηλιούπολης. Την Τρίτη 12/10/2021, εντελώς αιφνιδιαστικά, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου ενημερώθηκαν ότι τα τέσσερα τμήματα της Β’ Γυμνασίου, που λειτουργούσαν ήδη από πέρσι, θα συγχωνευτούν σε τρία με ανακατανομή των παιδιών, με αποτέλεσμα  σε κάθε σχολική αίθουσα να «στοιβαχτούν» 26 μαθητές. Η συγχώνευση αυτή επιχειρείται σε ένα σχολείο με επάρκεια αιθουσών και σε επικρατούσες υγειονομικές συνθήκες που επιβάλλουν, εξαιτίας της πανδημίας, την αραίωση των μαθητών και όχι την πύκνωση τους, καθώς η  ελαχιστοποίηση των μεταξύ τους αποστάσεων, όπως έχουν προειδοποιήσει όλοι οι ειδικοί επιστήμονες,  αυξάνει ραγδαία τις πιθανότητες της διασποράς του covid-19

Η σύμπτυξη αυτή των σχολικών τμημάτων στο  2ου  Γυμνάσιο Ηλιούπολης δεν είναι η μοναδική στην περιοχή. Ανάλογες αιφνιδιαστικές και αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων  δρομολογούνται από το Υπουργείο Παιδείας στο 1ο Λύκειο Ηλιούπολης, στα  2 Λύκεια του Βύρωνα αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, όπως μαρτυρούν, πανελλαδικά, οι ανακοινώσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών αλλά και των Συλλόγων Γονέων που εύλογα διαμαρτύρονται για αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις στον χώρο της Παιδείας, έναν χώρο, που τα δύο προηγούμενα χρόνια έχει υποφέρει πολλά εξαιτίας της αδιαφορίας και της αδράνειας του Υπουργείου Παιδείας, απέναντι στα συσσωρευόμενα σχολικά προβλήματα.

Επειδή οι μαζικές συγχωνεύσεις και η δημιουργία σχολικών τμημάτων με 26 και 27 μαθητές στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και σε όλη τη χώρα, αποτελεί μια προφανή αντιπαιδαγωγική επιλογή, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και τη μάθηση των παιδιών και των εφήβων στο δημόσιο σχολείο

Επειδή πίσω από τους αριθμούς που εμφανίζονται στο Myschool, υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται για να επιβιώσουν με πενιχρούς μισθούς και εν μέσω ενός τεράστιου κύματος ακρίβειας και μαθητές που επί δύο χρόνια, εκτός σχολικής τάξης, χωρίς βοήθεια από την Πολιτεία, προσπάθησαν, μέσω της οθόνης του υπολογιστή ή του κινητού τους να μορφωθούν και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου και αντί έστω και τώρα, να λάβουν βοήθεια από το ΥΠΑΙΘ, καλούνται να στοιβαχτούν σε ακόμα μεγαλύτερους αριθμούς στις σχολικές  αίθουσες, ενώ θα έπρεπε να επιχειρείται το αντίθετο

Επειδή η επιλογή των μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων δεν αποτελεί μόνο αντιπαιδαγωγική αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνη υγειονομική επιλογή, εξαιτίας της πανδημίας του  covid-19, κάτι που όλοι οι ειδικοί λοιμωξιολόγοι, μηδενός εξαιρουμένου, παραδέχονται

Επειδή τα τεράστια ποσοστά απεργιακής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην τελευταία απεργία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, στις 11/10 καταδεικνύουν με τον πιο προφανή τρόπο την αγωνία των λειτουργών του δημόσιου σχολείου για τη συστηματική συρρίκνωση του που επιχειρείται με πολλαπλό τρόπο, με συνεχείς αυταρχικές και αλαζονικές επιλογές της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, με αποκορύφωμα (μέχρι στιγμής) την τελευταία απόφαση για μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων

Ερωτάται η κυρία Υπουργός:

Προτίθεται να μην προχωρήσει στις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων που έχει δρομολογήσει, στην Ηλιούπολη, στο Βύρωνα αλλά και πανελλαδικά, αναλογιζόμενη τις παιδαγωγικές και υγειονομικές συνέπειες της απόφασης αυτής;

Πόσα είναι αυτή τη στιγμή τα εκπαιδευτικά κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Σε πόσες συγχωνεύσεις τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει προβεί το ΥΠΑΙΘ, από 1/8/2019 μέχρι και σήμερα;

Οι Ερωτώσες/ ώντες Βουλεύτριες/ές

Χρηστίδου Ραλλία

Μουζάλας Ιωάννης

Μπαλάφας Ιωάννης

Παππάς Νικόλαος

Φωτίου Θεανώ

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βαρεμένος Γεώργιος

Βασιλικός Βασίλειος

Βέττα Καλλιόπη

Δρίτσας Θεόδωρος

Γιαννούλης Χρήστος

Ζαχαριάδης Κωσταντίνος

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Μανόλης

Καλαματιανός Διονύσιος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κατρούγκαλος Γεώργιος

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπυρίδων

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κωσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης ιωάννης

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Τσίπρας Γεώργιος

Φάμελλος Σωκράτης

Χαρίτου Δημήτριος

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης (Μίλτος)

Προβλήθηκε 769 φορές
Πέθανε ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης: Ποιο ήταν το ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ γνωστό ως ''Ιταλός''

Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, μέλος της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΑΚ που ίδρυσε το ΠΑΣΟΚ κατά της στρατιωτικής Χούντας, είχε γεννηθεί στην Αλεξανδρούπολη το 1951. Σπούδασε Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες με μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία.