Η προσθήκη ενός νέου σταθμού Μετρό στην μελλοντική επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό από τον Ευαγγελισμό προς την Ηλιούπολη, ο οποίος θα εξυπηρετεί το Κυβερνητικό Πάρκο «Ανδρέας Λεντάκης» στον Υμηττό βρίσκεται υπό σχεδιασμό, σύμφωνα με όσα ανέφερε στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Ηλιούπολης κ. Γιώργος Χατζηδάκης.

Το Κυβερνητικό Πάρκο, το οποίο θα κατασκευαστεί στις πρώην εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ, με τον μέχρι σήμερα σχεδιασμό, πρόκειται να κατασκευαστεί μέσα στην επόμενη πενταετία, έτσι ώστε ως το 2026 να έχουν μετεγκατασταθεί εκεί οι υπηρεσίες 9 υπουργείων που σήμερα φιλοξενούνται σε δεκάδες κτήρια στο κέντρο της Αθήνας.

Η έκταση της ΠΥΡΚΑΛ βρίσκεται σε απόσταση 300-800 μέτρων (ανάλογα το σημείο) από τον κοντινότερο σταθμό του Μετρό, που είναι σήμερα ο σταθμός της Δάφνης.

Η εγκύτητα με το σταθμό, που θα εξασφαλίζει την άμεση πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, είχε αναφερθεί ως ένα από τα πλεονεκτήματα της μεταστέγασης των υπουργείων στο συγκεκριμένο σημείο.

Στην πρόφατη όμως συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Ηλιούπολης, απαντώντας σε ερώτηση δημοτικού συμβούλου, ο δήμαρχος κ. Γιώργος Χατζηδάκης επιβεβαίωσε το σχεδιασμό για την προσθήκη ενός επιπλέον σταθμού στην μελλοντική επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό από τον Ευαγγελισμό προς την πλατεία Ανεξαρτησίας στην Άνω Ηλιούπολη, για την εξυπηρέτηση του Κυβερνητικού Πάρκου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης την επόμενη 15ετία.

Όπως τόνισε, «όσα γράφτηκαν περί τερματικού στον Υμηττό δεν σημαίνουν πως η πλατεία Ανεξαρτησίας δεν θα είναι στον προγραμματισμό.

Απλά προστέθηκε ένας επιπλέον σταθμός προκειμένου να εξυπηρετηθεί και το κυβερνητικό πάρκο που σχεδιάζεται στην ΠΥΡΚΑΛ».


Με πράσινο η επέκταση της γραμμής 4 προς Άνω Ηλιούπολη και με κόκκινο η θέση του μελλοντικού Κυβερνητικού Πάρκου

Κοιτώντας πάντως το χάρτη της συγκεκριμένης επέκτασης (που μέχρι σήμερα περιλάμβανε 3 σταθμούς, σε Παγκράτι, Βύρωνα και Άνω Ηλιούπολη) παρατηρούμε ότι αν όντως ο τερματικός σταθμός κατασκευαστεί στην Άνω Ηλιούπολη και ο προηγούμενος σταθμός παραμείνει στον Βύρωνα, θα απαιτηθεί σίγουρα αλλαγή της όδευσης της γραμμής, ώστε να φτάσει στην περιοχή του Υμηττού.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, το έργο έχει «μέλλον μπροστά του» αφού το μόνο που έχει γίνει σε τεχνικό επίπεδο μέχρι στιγμής είναι κάποιες εδαφολογικές μετρήσεις πριν 2 χρόνια στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Μαρίνας.

Όπως τόνισε, μάλιστα «εάν κρίνουμε από την ταχύτητα υλοποίησης των έργων στην χώρα, το μετρό είναι ακόμα μακριά».

Οι επεκτάσεις της γραμμής 4 Αττικό Μετρό Α.Ε.

Με το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) να βρίσκεται πλέον και επισήμως υπό κατασκευή, σειρά παίρνει η σταδιακή υλοποίηση των επεκτάσεων της γραμμή, οι οποίες θα αναπτυχθούν σε 4 φάσεις:

  • Η πρώτη επέκταση, αφορά το τμήμα Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς) που θα φέρει τη γραμμή στην λεωφόρο Κηφισιάς, και θα περιλαμβάνει 2 σταθμούς μετεπιβίβασης (Κατεχάκη και Μαρούσι).
  • Η δεύτερη επέκταση, είναι αυτή στην οποία αναφερθήκαμε ήδη (Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη), που με τον προηγούμενο σχεδιασμό της Αττικό Μετρό θα είχε μήκος 4,1 χλμ και 3 σταθμούς. Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της μελλοντικής γραμμής 5, το οποίο θα μοιράζεται με τη γραμμή 4 το κεντρικό τμήμα Ευαγγελισμός – Ακαδημία. 
  • Η τρίτη επέκταση (Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη) με μήκος 7,5 χλμ. και 6 σταθμούς θα φέρει τη γραμμή 4 στη δυτική Αθήνα και θα διαθέτει 2 σταθμούς μετεπιβίβασης σε Περισσό και Ίλιον (μελλοντικός σταθμός γραμμής 2).
  • Τέλος, η τέταρτη επέκταση Μαρούσι-Εθνική Οδός θα έχει μήκους 4,4 χλμ και θα διαθέτει 3 σταθμούς.

www.athenstransport.com

Προβλήθηκε 760 φορές

Δήμος Παλαιού Φαλήρου - Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2021.

Ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Γιάννης Φωστηρόπουλος με αφορμή την συμμετοχή του Δήμου Παλαιού Φαλήρου στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2021 και τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν στην πόλη, τονίζει: