Ο αλγόριθμος της εφορίας έγινε ο καλύτερος follower των influencers στην Ελλάδα

Από κόσκινο περνούν όσοι προωθούν πωλήσεις μέσω των σελίδων που διατηρούν στα social media. 

Στο στόχαστρο έχουν μπει celebrities, μοντέλα, influencers, αλλά και καλλιτέχνες, ηθοποιοί (κυρίως γυναίκες), τραγουδιστές και άνθρωποι της σόουμπιζ που κάνουν business στο Διαδίκτυο και... επάγγελμα την γκρίζα διαφήμιση. Η λίστα επεκτείνεται και σε νεαρές «περσόνες» που έχουν γίνει γνωστές σε πιο ειδικό κοινό (κυρίως νεανικό) μέσα από διαδικτυακά κανάλια. Κοινό χαρακτηριστικό τους, η συνεχόμενη ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προωθώντας προϊόντα, υπηρεσίες και εταιρείες.

Πρόσφατα, σε περίπτωση πολύ γνωστής influencer με εκατοντάδες χιλιάδες followers, οι ελεγκτές αναζήτησαν και εντόπισαν όλους τους λογαριασμούς που είχε ανοίξει στα social media. Παρατηρώντας τα προϊόντα που διαφήμιζε και προωθούσε, βρήκαν πως κατέχει και η ίδια σημαντικό ποσοστό σε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που εμπορεύεται ρούχα και αξεσουάρ. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ειδικό αλγόριθμο βρήκαν ότι τα τελευταία δύο χρόνια το eshop και η ίδια δήλωναν πολύ χαμηλά έσοδα.

Το επόμενο βήμα ήταν να ελεγχθούν οι εταιρείες διανομής των προϊόντων. Οι έλεγχοι έδειξαν ότι οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από τον τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα. Για τα δύο έτη που διενεργήθηκε ο έλεγχος διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση αποδείξεων και παραστατικών. Η επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στον ΦΠΑ, με το συνολικό ύψος φόρων για τις δύο ελεγχόμενες χρήσεις να φθάνει στα 270.000 ευρώ.

Σε άλλη περίπτωση, τηλεπαρουσιαστής είχε βάλει τη μητέρα του υπεύθυνη σε εταιρεία τηλεπωλήσεων. Η ειδική ομάδα παρακολούθησης ψηφιακών επιχειρηματικών συναλλαγών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναζήτησε στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών και εντόπισε φοροδιαφυγή 400.000 ευρώ καθώς δεν είχαν κοπεί 12.000 αποδείξεις!

Πόσα βγάζουν

Ακόμα και η απλή παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών, όμως, αποτελεί άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και απαιτεί είτε υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών στην Εφορία, είτε πληρωμή με τίτλο κτήσης.

Ερευνες έδειξαν ότι διεθνώς η μέση τιμή χορηγίας για μία φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε πάνω από 1.500 ευρώ. Τα ποσά στο Instagram είναι μεγαλύτερα απ’ ό,τι στο YouTube ή στο Facebook.

Ωστόσο, οι φορολογικές αρχές διαπιστώνουν ότι οι λεγόμενοι influencers δεν δηλώνουν αυτά τα εισοδήματά τους. Στη χώρα μας υπολογίζεται ότι οι αμοιβές -άδηλες ή μη- κυμαίνονται συνήθως από κάποιες εκατοντάδες μέχρι και 5.000 ευρώ για τους πλέον διάσημους.

Περισσότερα στο: www.protothema.gr

Προβλήθηκε 1269 φορές