Από το Δήμο Ηλιούπολης Αττικής προσκληθήκαμε για συμμετοχή στη Δημόσια Διαβούλευση για το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης Κινητικότητας) του Δήμου Ηλιούπολης με θέμα:

''Ενημέρωση για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και την προώθηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών στο Δήμο με στόχο την βελτίωση της προσβασιμότητας και της ποιότητας ζωής. Καταγραφή των απόψεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα υφιστάμενα τοπικά προβλήματα κινητικότητας''.

Δεδομένου οτι το ΣΒΑΚ είναι μια ολιστική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση των προβλημάτων κινησιμότητας και προσβασιμότητας μιας πόλης, που από το 2013 μας απασχολούν και καταγγέλουμε (με πενιχρά αποτελέσματα!), συμμετείχαμε, εν πρώτοις με μία τοποθέτηση-πρόταση, επιφυλασσόμενοι για μεγαλύτερη συμμετοχή μας στο μέλλον με πιο συγκεκριμένες προτάσεις, εφόσον το Σχέδιο δεν παραμείνει απλά ένα ακόμη σχέδιο και μια Μελέτη στο συρτάρι....

 

Γνωρίζουμε ότι τα ΣΒΑΚ δεν είναι μία συνήθης μελέτη συγκοινωνιακού σχεδιασμού ή διαχείρισης της κυκλοφορίας, αλλά ο σχεδιασμός του μέλλοντος της πόλης με επίκεντρο τον άνθρωπο γι αυτό μας χαροποιεί η έναρξη αυτής της συζήτησης, έστω και τώρα!

Το ΣΒΑΚ σχεδιάζεται για να ικανοποιήσει τις ανάγκες για την κινητικότητα των ανθρώπων και των επιχειρήσεων στις πόλεις και στα περίχωρά τους, με βασικό στόχο την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής στην πόλη.

Επιπλέον, προσβασιμότητα είναι το χαρακτηριστικό της πόλης που επιτρέπει σε όλα τα άτομα, αδιακρίτως φύλου, ηλικίας, σωματικής διάπλασης, εθνικότητας κλπ, να έχουν πρόσβαση σ’ αυτή και να μπορούν να προσεγγίσουν και να χρησιμοποιήσουν όλες τις υποδομές και υπηρεσίες της αυτόνομα, εύκολα, με ασφάλεια και οποιαδήποτε ώρα τις χρειαστούν. Για να μπορούν να ζουν και να κυκλοφορούν όλοι οι πολίτες μιας πόλης ανεμπόδιστα, με όποιο μέσο διαθέτουν, επιθυμούν και μπορούν.

Επομένως μιλάμε για ισορροπημένη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη όλων των μέσων μεταφοράς, δηλαδή, δημόσιες συγκοινωνίες, πεζή μετακίνηση, ποδηλασία, αστική οδική ασφάλεια, οδική μεταφορά, διαχείριση της κινητικότητας όλο το 24ωρο.....

Αυτό σημαίνει, εν πρώτοις, εκτός από τη δημιουργία ραμπών και διαδρόμων για την όδευση τυφλών, απελευθέρωση των πεζοδρομίων από ογκώδη αντικείμενα, αυτοκίνητα, περίπτερα, τραπεζοκαθίσματα και κάθε είδους εμπορεύματα, τηρώντας αυστηρά αυτό που ο Ν. 4067/2012 ορίζει, δηλαδή σε όλα τα πεζοδρόμια δημιουργία ζωνών διέλευσης πεζών και εμποδιζόμενων ατόμων πλάτους κατ’ ελάχιστο 1,5μ.

Η διάταξη αυτή του νόμου στην Ηλιούπολη έχει πολύ περισσότερες παραβάσεις, από εφαρμογές!

Τα περίπτερα και τα τραπεζοκαθίσματα είναι στις πρώτες προτεραιότητες του δήμου σε σχέση με τους πεζούς και τα εμποδιζόμενα άτομα.

Μαζί με αυτά, τα ογκώδη αντικείμενα, τα κλαδέματα και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα δημιουργούν παντού εμπόδια, με αποτέλεσμα οι πεζοί και τα εμποδιζόμενα άτομα να αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο δρόμο για να κινηθούν μέσα στην πόλη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Είναι κάτι που από το 2013 έχουμε καταγγείλει...

Επιπλέον, τα πεζοδρόμια στην πλειοψηφία τους είναι κατεστραμμένα, με σπασμένες πλάκες, λακκούβες ή εξογκώματα από τις ρίζες των δέντρων, οι ράμπες είναι ελάχιστες και οι διάδρομοι διέλευσης τυφλών όταν υπάρχουν, στις πλείστες των περιπτώσεων, οδηγούν σε εμπόδιο! Οι πεζοί και ακόμη περισσότερο τα εμποδιζόμενα άτομα πραγματικά κινδυνεύουν!

Επομένως, η βελτίωση της Δημοτικής συγκοινωνίας και των ΜΜΜ γενικότερα, η τοποθέτηση κάδων ογκωδών αντικειμένων και κάδων συλλογής κλαδεμάτων, η αποκατάσταση των πεζοδρομίων, η άμεση και αυστηρή εφαρμογή του νόμου όταν δίνονται από τον Δήμο άδειες σε περίπτερα και επαγγελματίες για χρήση κοινόχρηστων χώρων και η ενδυνάμωση και λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, με πολύ περισσότερες αρμοδιότητες για να ελέγχει συνεχώς την τήρηση των παραπάνω, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την υλοποίησή τους.

Όμως διαχείριση της κινητικότητας σημαίνει και δημιουργία ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων. Απελευθέρωση των κεντρικών οδικών αρτηριών από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και δημιουργία χώρων στάθμευσης.

Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να προτείνουμε τη δημιουργία υπόγειων δημοτικών χώρων στάθμευσης, εφόσον η μορφολογία και η σύσταση του εδάφους το επιτρέπουν και πληρούνται όλες οι προδιαγραφές για την ασφάλειά τους. Παράδειγμα κάτω από την πλατεία Φλέμινγκ, από το γήπεδο του Χαραυγιακού, από το οικόπεδο απέναντι από το ΙΚΑ, το Χαλικάκι κλπ.

Η παράνομη στάθμευση είναι μια πληγή για τις πόλεις και η μη τιμωρούμενη παράνομη στάθμευση τείνει να γίνει κανόνας για τη δική μας!

Τέλος, επειδή η κινητικότητα και προσβασιμότητα πρέπει να είναι εξασφαλισμένες όλο το 24ωρο, ο καλός φωτισμός όλης της πόλης και στις πιο απομακρυσμένες γωνιές, είναι απολύτως απαραίτητος. Κάτι που η πόλη μας έχει ξεχάσει πολλά χρόνια τώρα, με πολλούς δρόμους και γειτονιές, μετά την δύση του ήλιου να βυθίζονται στο απόλυτο σκοτάδι, καθιστώντας την κίνηση σ’ αυτές επικίνδυνη….

 

Για να δείτε περισσότερα και να πάρετε μέρος στη δημόσια διαβούλευση κλικάρετε ΕΔΩ.

 

Ευαγγελία Δημητρίου

 

 

--
Κι.Π.Η.- Κίνηση Πολιτών Ηλιούπολης
Σκρα 10, 163 46 Ηλιούπολη
Τ.:2109730215-K.:6944683652
F.: 2118005508, 2109718162
[email protected]
http://www.kipi.gr
Facebook: Κίνηση Πολιτών Ηλιούπολης(Κι.Π.Η.) 

Προβλήθηκε 593 φορές