Ι.Ν. Αγίας Μαρίνης Ηλιουπόλεως - Η Απάντηση Του Πιτσιρικά: "Στο δημοτικό μαθαίνουμε να διαβάζουμε..."

Στην τοπική ιστοσελίδα ενημέρωσης και πληροφόρησης "Ηλιούπολη για όλους" και στην στήλη αρθρογραφία δημοσιεύτηκε και περιήλθε στην αντίληψη ενορίτου, μαθητού λυκείου, άρθρο για το οποίο ο ίδιος συνέταξε την παρακάτω απάντηση:    
 
Στο δημοτικό μαθαίνουμε να διαβάζουμε...
 
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κείμενο - λιβελογράφημα του Γεωργίου Τζεδάκι εναντίον των "παράνομων παπάδων", οι οποίοι όρκησαν τα νέα μέλη της κυβέρνησης στις 6 Αυγούστου. Ο μέχρι πρότινος άγνωστος σε εμένα κ. Τζεδάκις, κατηγορεί τους συγκεκριμένους ιερείς για παραβίαση των μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση, σχετικά με τη χρήση της μάσκας.

Ωστόσο, μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος εναντιώνεται προς στους ιερωμένους, χωρίς καν να... έχει διαβάσει την τελευταία σχετική κοινή υπουργική απόφαση!
 
Σύμφωνα με το εδάφιο της ΚΥΑ, «... επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνο-ϊού COVID-19, τόσο κατά την τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων, κηδειών (και των σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών όσο και κατά την προσέλευση προσώπων για ατομική ή κατ’ ιδίαν προσευχή.  
 
Από την υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται οι θρησκευτικοί λειτουργοί κατά την τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων, κηδειών (και σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, καθώς και και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό».
 
Είναι επομένως προφανές, ότι ο κ. Τζεδάκις από τον υπερβάλλοντα ζήλο του και υπό τις παρωπίδες της ιδεοληψίας εναντίον της Εκκλησίας, αγνοεί ότι οι ιερείς ήταν... καθ' όλα νόμιμοι, σύμφωνα με  την κοινή υπουργική απόφαση! 
 
Μπορεί λοιπόν, κατά Γεώργιο Τζεδάκι, οι παπάδες να έχουν γράψει στα παλαιότερα των ράσων τους τις οδηγίες για τον κορωναϊό, αλλά κι ο ίδιος έχει γράψει στα... παλαιότερα των υποδημάτων του τη στοιχειώδη έρευνα που απαιτείται να κάνει κάποιος, προτού γράψει ένα, τουλάχιστον αξιόπιστο, άρθρο. Κι εκτός αυτού, δεν είδα ο κ. Τζεδάκις να αναφέρεται πουθενά στα ξέφρενα πάρτι και στα πανηγύρια που αποτελούν βόμβες μετάδοσης του κορωναϊού. Αντ' αυτού, είδαμε μονάχα εικόνα μη μασκοφορούντων, αλλά ταυτόχρονα νομίμων, ρασοφόρων. Φωτογραφία από καμιά κοντινή παραλία, ούτε είδαμε, ούτε θα δούμε, έτσι όπως φαίνεται.  
 
Η συμπεριφορά αυτή, πέρα από ιδεοληπτική, είναι απλούστατα κι εκτός πραγματικότητας.  
 
Εκτός όμως αυτών, έγινε λόγος και για τη δημοκρατία.
 
Συγκεκριμένα ο αρθρογράφος κατηγορεί τον μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο, ότι προτείνει να εκκλησιάζονται οι πιστοί χωρίς μάσκα - πράγμα αληθινό. Η επακόλουθη αναφορά του όμως σε κινδύνους για τη δημοκρατία, σε συνάρτηση με την επιθυμία του να διωχθεί ο κ. Αμβρόσιος για τις δηλώσεις του, προκαλούν τουλάχιστον το γέλιο ενός νοήμονος ανθρώπου.
 
Κι αυτό γιατί η ελευθερία λόγου, βασική προϋπόθεση της δημοκρατίας, για την οποία τόσο κόπτεται ο κ. Τζεδάκις, δεν ισχύει μονομερώς, αλλά για όλες τις πλευρές κι όλες τις απόψεις. Αγνοεί πως αν μπορούμε και γράφουμε ελεύθερα αυτή τη στιγμή, το οφείλουμε στην, έστω και προβληματική, δημοκρατία.
 
Γιατί, κύριε Τζεδάκι, η ελευθερία λόγου δεν έχει μόνο ένα χρώμα, όπως νομίζουν αυτοί που βαυκαλίζονται χρησιμοποιώντας την ως έννοια για να κάνουν πολιτική. Και στο κάτω κάτω είναι θέμα του λαού αν θα υιοθετήσει τη θέση του παραπάνω επισκόπου ή όχι. 
 
Αξίζει ακόμα να τονίσουμε, ότι μιας κι έγινε αναφορά στις διώξεις όσων διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις για τον κορονοϊό από τον υπουργό Μιχαήλ Χρυσοχοΐδη, θα μπορούσε κάλλιστα να διωχθεί κι ο κ. Τζεδάκις, ο οποίος, αδιάβαστος ον, δημοσιεύει ανακρίβειες. 
 
Όσο για τα περί θεοκρατίας και περί αδυναμίας της Πολιτείας έναντι της Εκκλησίας, αρκεί να θυμηθούμε τις άνανδρες, μεροληπτικές και φασιστικές ενέργειες της κυβέρνησης εναντίον εκκλησιαστικών προσώπων, κατά την περασμένη άνοιξη (βλ. διώξεις λιτανειών επί αγροτικών οχημάτων, σε αντίθεση με "νόμιμες" εποχούμενες συναυλίες κ.α). Είναι, βλέπετε, τόσο κυρίαρχοι "οι παπάδες", γι' αυτό άλλωστε κι απαγορεύονταν μέχρι κι οι κωδωνοκρουσίες. Γι' αυτό ο ελληνικός λαός δεν έζησε Πάσχα, λόγω του θεοκρατικού μας πολιτεύματος. 
 
Η εμπάθεια μπορεί να γίνει κατανοητή ως μια ανθρώπινη συμπεριφορά, αλλά όταν συναντάται στο πλεόνασμά της, όπως στην περίπτωση του κ. Τζεδάκι, εκτός από αστεία, είναι κι επικίνδυνη, καθώς αλλοιώνεται η αλήθεια των πραγμάτων.
 

Αναστάσιος Πολυχρονόπουλος 
μαθητής λυκείου.

Εκ του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας, του Ενοριακού Συμβουλίου Ποιμαντικού Έργου, του Ιερού Ναού Αγίας Μαρίνης Ηλιουπόλεως.  

Το άρθρο  "Πολίτευμά μας η θεοκρατία..." (του Γιώργου Τζεδάκι) εδώ

 

Το δικό μας σχόλιο στην παραπάνω επιστολή μιάς και αναφέρεται η ιστοσελίδα μας (Ηλιούπολη για Όλους):

Αλήθεια αγαπητέ Αναστάσιε γιατί δεν έστελνες την απάντηση σου κατευθείαν σε μας (να είσαι σίγουρος ότι θα την δημοσιεύαμε) και την έστειλες μέσω του Ιερού Ναού Αγίας Μαρίνας για να την κοινοποιήσει και μάλιστα σε πολλά e-mail όπως ο Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου μας ενημέρωσε ρωτώντας μας αν το λάβαμε ''γιατί είχαμε πρόβλημα στην αποστολή της, τα στείλαμε και μας την γύρισαν πίσω γιατί στείλαμε λέει σε πολλούς''.

Επίσης σου δίνουμε συγχαρητήρια για την άρτια γραφή του κειμένου σου, σαν μαθητής σχολείου της πόλης μας και ευχόμαστε να προοδεύσεις γιατί σίγουρα το μέλλον σου θα είναι λαμπρό, και αλήθεια χρειαζόμαστε μορφωμένους ανθρώπους στην πόλη μας.

Να είσαι σίγουρος ότι μπορούμε να φιλοξενήσουμε και άλλες απόψεις σου αν μας στείλεις (το mail μας είναι: info@ilioupoligiaolous.gr). Δεν είναι ανάγκη να το στέλνεις αλλού και εκείνοι να μας το στέλνουν...

Καλή πορεία στην ζωή σου.

Παναγιώτης Παπαδόπουλος

Διαχειριστής της ιστοσελίδας Ηλιούπολη για όλους

 

Η απάντηση στο σχόλιό σας στο "Στο δημοτικό μαθαίνουμε να διαβάζουμε"..

Αποστολέας Αναστάσιος Πολυχρονόπουλος

Κύριε Παναγιώτη Παπαδόπουλε,

Καταρχάς, θέλω να σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια και την ενθάρρυνσή σας προς το πρόσωπό μου.

Ωστόσο, με προβληματίζει η περιττή, κατά τη γνώμη μου, αναφορά σας στη συνομιλία που είχατε με τον αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Δημητρίου, η οποία δεν αφορά καθόλου τους αναγνώστες σας, αλλά τεχνικές υποδομές.

Απ' ότι μου έχουν διηγηθεί, κατά τη δεκαετία του 1990, η Εκκλησία της Ελλάδος παραχώρησε χώρο για οικοδόμηση σχολείων στο τέλος της οδού Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε'. Αυτό δεν πραγματοποιήθηκε, εφόσον ορισμένα οικολογικά κινήματα της πόλης μας το απέτρεψαν. Έτσι, κι εγώ πήγα σε σχολείο του Δήμου Βύρωνα.

Ως ενεργό μέλος της τοπικής εκκλησιαστικής κοινότητας Αγίας Μαρίνας Ηλιούπολης, η οποία τυγχάνει να είναι κι η ενορία μου, μετά χαράς δέχτηκα να συντάξω απάντηση στο κείμενο του κ. Τζεδάκι, κατόπιν παρότρυνσης της εκκλησιαστικής κοινότητας, όταν της γνωστοποίησα το κείμενό του.

Το κείμενο του κ. Τζεδάκι, το διάβασα στην ιστοσελίδα σας και αυτό ατεκμηρίωτα προσέβαλε την Εκκλησία στην οποία ανήκω, και ως εκ τούτου δια της εκκλησίας προήλθε η απάντηση μου.

Όσο για την πρότασή σας να αποστείλω στο μέλλον κάποιες από τις σκέψεις μου στην ιστοσελίδα σας, είναι ενδιαφέρουσα και θα τη λάβω σοβαρά υπόψη μου, όταν αισθανθώ ότι θα ωφεληθούν οι αναγνώστες σας.

Καλή Παναγιά και χρόνια σας πολλά για την αυριανή,

Αναστάσιος Πολυχρονόπουλος


Παρακαλώ το παραπάνω να δημοσιευθεί με τη μορφή σχολίου κάτω από το άρθρο μου, εδώ: https://www.ilioupoligiaolous.gr/article.php?id=32786

 

Προβλήθηκε 218 φορές

Κρουνοχυτροληραίοι, κεφαλόβρυσα της κοτσάνας (Ελευθέριος Ανευλαβής)

«Να ξεφτιλίζεις του κακούς δεν είναι καθόλου άπρεπο, αλλά τιμάς τους χρηστούς, έτσι λένε οι μυαλωμένοι: Λοιδορήσαι τους πονηρούς ουδέν έστ’ επίφθονον, αλλά τιμή τοισιχρηστοίς, όστις ευ λογίζεται.: (Αριστοφάνους «Ιππής» 1274-1275)

Αντιφασιστικός Σεπτέμβρης - Μόνη δικαίωση η συνολική καταδίκη

Φέτος, όπως και κάθε χρόνο, η οικογένεια του Παύλου και οι άνθρωποι που τη στηρίζουν οργανώνουν μία σειρά εκδηλώσεων ενόψει της 7ης επετείου από τη δολοφονία του αλλά και ενόψει της έκδοσης της απόφασης στις 7 Οκτώβρη στην Αίθουσα τελετών του Εφετείου.