Μια φορά τον χρόνο ανήμερα την Πρωτομαγιά, το μικρό παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας, στο Κοιμητήριο του Δάσους, έξω από το Μόναχο, ανοίγει την πόρτα του στους πιστούς για να θυμίζει με ένα ιδιαίτερο και επίκαιρο, λόγω ημερών, τρόπο τα δεινά που προκάλεσε ο ναζισμός.

Στο εσωτερικό του, μια μοναδική στον κόσμο εικονογραφική παράσταση των Παθών του Κυρίου απεικονίζει τον ίδιο τον Χίτλερ να βασανίζει τον Ιησού.


Αφιερωμένη στα εκατομμύρια των ανθρώπων που βίωσαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης βασανιστήρια, πόνο, εξευτελισμό, ταπείνωση και θάνατο.

Την εικονογραφική παράσταση φιλοτέχνησε ένα από τα θύματα του ναζιστικού καθεστώτος, ο πολυβραβευμένος Γερμανός ζωγράφος Μαξ Λάχερ.

Επί τριάντα χρόνια, χιλιάδες πιστοί συνέρρεαν στο εκκλησάκι, όπου παρακολοθούσαν τη θεία λειτουργία βλέποντας στην  ιδιαίτερη αυτή απεικόνιση στη σχέση Χριστού και Αντιχρίστου.

Ο δήμος Μονάχου έχτισε το 1932 το παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας και ανέθεσε την αγιογράφησή του στον διάσημο τότε Λάχερ, που όμως είχε προβλήματα με τους ναζί, καθώς αρνήθηκε να αποδεχθεί τον διορισμό του στη θέση του καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών.

Και όχι μόνο αυτό. Ως μέλος αντιστασιακής οργάνωσης, καταδικάστηκε ερήμην από δικαστήριο σε θάνατο, αλλά κατάφερε να διαφύγει τη σύλληψη.

Το καφέ και το μαύρο

Μετά το τέλος του πολέμου, ανέλαβε την αγιογράφηση και επηρεασμένος από τις θηριωδίες των ναζί και το Ολοκαύτωμα, ενσωμάτωσε στις τοιχογραφίες για τα Πάθη του Κυρίου σκηνές όπου οι βασανιστές του Χριστού είναι ο ίδιος ο Χίτλερ και οι ναζί.

Χρησιμοποίησε μάλιστα, το καφέ και το μαύρο, αγαπημένο συνδυασμό χρωμάτων των ναζί, για να απεικονίσει τους βασανιστές του Χριστού.


Ο πρωτοπρεσβύτερος της ορθόδοξης Ιεράς Μητρόπολης Γερμανίας, π. Απόστολος Μαλαμούσης επισκέφτηκε το εκκλησάκι και περιέγραψε τα αισθήματά του στην Καθημερινή.

«Μου προξένησε σοκ και αμηχανία, για τον λόγο ότι στο παρεκκλήσι αυτό υπάρχουν εικονογραφικές παραστάσεις των Παθών του Κυρίου τη Μεγάλη Παρασκευή, που αντίκεινται στο πνεύμα της Αγίας Αναστασίας.

Οι τοιχογραφίες δείχνουν με ποια βαρβαρότητα ο Χριστός βασανίζεται από τον Χίτλερ και τους ναζί. Με την παράσταση του Χριστού και του Πάθους Του από τον Χίτλερ και τους ναζί δίνει ο καλλιτέχνης το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι όλοι οι «δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης» ακολουθούν τον δρόμο μαρτυρίου του Χριστού και της Ανάστασής Του, ότι θα δικαιωθούν και θα γίνουν πολίτες του Παραδείσου.

Βεβαίως, ο καλλιτέχνης έλαβε υπόψη του ότι το όνομα Αναστασία προέρχεται από την Ανάσταση του Χριστού και ότι στο παρεκκλήσι αυτό, μέσα στο κοιμητήριο, διαιωνίζονται η ελπίδα και η προσμονή των κεκοιμημένων ότι θα αναστηθούν στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου», τόνισε.

«Μνημείο κατά του πολέμου» χαρακτήρισε η εφημερίδα Suddeutsche Zeitung την εικονογραφημένη παράσταση.

«Επειδή είμαι υπεύθυνος, ως αρχιερατικός επιτετραμμένος της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας, για τα βαυαρικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, θα ζητήσω από τις αρμόδιες ρωμαιοκαθολικές αρχές του Μονάχου να τελώ τακτικά στο παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας, στο Κοιμητήριο του Δάσους στο Μόναχο, ιερές ακολουθίες για τους κρατουμένους, μεταξύ αυτών και Έλληνες, που βασανίστηκαν και πέθαναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Χίτλερ» προσέθεσε ο Έλληνας ιερωμένος.

Του Σταύρου Τζίμα, από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής...

Διαβάστε όλο το άρθρο: (εδώ)

Προβλήθηκε 751 φορές

''Μέλλοντος Αναδρομή 2074'' - Βιβλίο του Ιωάννη Γ. Καρρά

Το βιβλίο αυτό είναι μια ανθρωποκεντρική μυθοπλασία επιστημονικής φαντασίας, εξιστορεί ένα ταξίδι που ξεκίνησε στο μέλλον, που μας μεταφέρει μέσα από δύσκολες χρονικές διαδρομές, τεχνολογικές εξελίξεις και όχι μόνο, στη σημερινή εποχή.

''Έφυγε'' ο Γιάννης Φέρτης

Σε ηλικία 86 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Γιάννης Φέρτης μετά από μια μακρά καριέρα στο θεατρικό σανίδι εξήντα χρόνων και πολλές κινηματογραφικές εμφανίσεις.