Συνέντευξη στην Εφημερίδα Ορθόδοξη ΑΛΗΘΕΙΑ

Φτάνοντας λίγο πριν από την άρση των περιοριστικών μέτρων και κάνοντας έναν απολογισμό στη φετινή πορεία μας προς το Πάσχα, μόνο λύπη μπορεί να μας προκαλέσει η προκλητική πολεμική που έγινε και συνεχίζει να γίνεται κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εκπληκτοι παρακολουθήσαμε τη δίωξη των κληρικών, οι οποίοι επιχείρησαν να μεταδώσουν το «φάρμακο της αθανασίας, το αντίδοτο κατά του θανάτου», τη Θεία Κοινωνία, σε όσους πιστούς το επιθυμούσαν.

Ποιος, αλήθεια, το περίμενε στη χώρα μας να καταστρατηγείται το δημοκρατικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας στο όνομα πάντα της προφύλαξής μας από τον ιό. Ποινικοποιήθηκε η μετάδοση της Θείας Κοινωνίας; Περιφρονημένοι και καταδιωκόμενοι ένιωσαν οι πιστοί, στους οποίους βιαίως απαγορεύτηκε να συμμετέχουν στην πορεία προς τον Γολγοθά, στον Επιτάφιο θρήνο, στη χαρά της Ανάστασης και όχι μόνο.

Ευτυχώς, όμως, μέσα σε όλον αυτόν τον παραλογισμό ανδρείοι ιερείς βγήκαν μπροστά για να μας δώσουν ελπίδα. Ορθωσαν ανάστημα και δεν ανέχτηκαν τον εμπαιγμό της Εκκλησίας, δεν δείλιασαν.

Ενας από αυτούς είναι και ο προϊστάμενος του Ι. Ναού Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως, αρχιμ. Σεραφείμ Δημητρίου, ο οποίος αψήφησε την τρομοκρατία και στάθηκε ως καλός ποιμένας πλάι στις ανάγκες του ποιμνίου του.

Τον συναντήσαμε κάτω από τα μέτρα της απαγόρευσης σε «ιδιαίτερες» συνθήκες, προκειμένου να μοιραστεί μαζί μας τη δική του εμπειρία κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού των ορθόδοξων χριστιανών από τις εκκλησιές, αλλά και πώς επέλεξε να πράξει το καθήκον του ως ιερέας τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα. «Χριστός Ανέστη και με τον χαιρετισμό του Κυρίου προς τις μυροφόρες, απευθύνομαι προς τους αναγνώστες, λέγοντας, όπως Εκείνος, “χαίρετε”. Αυτό το “χαίρετε” του Αναστημένου Χριστού είναι εκείνο το οποίο έλειψε το φετινό Πάσχα» τονίζει ο π. Σεραφείμ απευθυνόμενος στους αναγνώστες της «Ο.Α.» και συνεχίζει: «Κανείς δεν χάρηκε. Κανείς δεν άκουσε αυτόν τον χαιρετισμό σε φυσική εκφορά εντός των ναών. Δεν μπορείς να κάνεις κάποιο σχόλιο για το φετινό Πάσχα. Ηταν μία περίοδος κατά την οποία ο πιστός λαός απαξιώθηκε, λοιδορήθηκε, εμπαίχτηκε και τελικά εφαρμόστηκε το “Αρχοντες λαών συνήχθησαν κατά του Κυρίου και κατά του Χριστού αυτού…”.

Δεν ήταν Πάσχα! Αλλωστε, οι άνθρωποι της κυβέρνησης προσπάθησαν να μας κάνουν να το εμπεδώσουμε αυτό επαναλαμβάνοντας την κλισέ φράση “το φετινό Πάσχα θα είναι διαφορετικό”».

Σχετικά με τη σκληρότητα με την οποία έδρασαν η κυβέρνηση και οι εκπρόσωποί της απέναντι στην Εκκλησία και τους πιστούς υπογραμμίζει:

«Υπάρχει το θέμα της συνάθροισης και της μετάδοσης ιών μέσα σε αυτήν. Ολοι μπορούμε να το κατανοήσουμε και να το αποδεχθούμε. Ομως η συμπεριφορά της κυβέρνησης απέναντι στην Εκκλησία και στους πιστούς ήταν πραγματικά απαράδεκτη μέσα σε αυτήν την ιστορία. Γιατί για μένα δεν είναι έκπληξη που έχουμε λίγους θανάτους και ο ιός δεν αναπτύχθηκε στην ελληνική επικράτεια.

Αυτό ήταν δεδομένο από την ώρα που οι Ελληνες μπήκαν σε κατάσταση προσευχής. Υπάρχουν οι πέντε εκείνοι για τους οποίους το Ευαγγέλιο μιλά. Δεν είναι η Ελλάδα μας μία άθεη χώρα της Ευρώπης.

Η Ελλάδα μας έχει τον Θεό βοηθό  της και οι προσευχές τόσων ανθρώπων κατέρριψαν τα προγνωστικά των επιδημιολόγων, λοιμωξιολόγων και αδαών κυβερνητικών μωρολόγων. Αυτό ήταν τελικά και εκείνο που δεν υπολόγισε κυβέρνηση. Οπου ο άνθρωπος σχεδιάζει, ο Θεός γελάει.

Ηταν σκληροί, γιατί θεωρούν τους Ελληνες απείθαρχους, ατίθασους, ελεύθερο λαό. Δεν περίμεναν ότι οι Ελληνες θα υπακούσουν στο lockdown και αυτό σημαίνει πως δεν ξέρουν τους Ελληνες.

Του Ελληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υποφέρει, αλλά το μυαλό του είναι από τα δυνατότερα μυαλά του κόσμου. Δεν μπορεί να θεωρούν τους Ελληνες ηλίθιους, γιατί αυτοί οι ηλίθιοι είναι που τους έδωσαν την εξουσία. Η κυβέρνηση σύντομα θα μεταφράσει σε πολιτικό κόστος την απαξίωσή της στον λαό. Αν οι ίδιοι δεν έχουν σχέση με την Ελλάδα και τον Θεό της, οι Ελληνες ακούν συχνά την παραβολή του καλού ποιμένα και ξέρουν ότι, όταν ο ποιμένας τούς καλέσει με το όνομά τους, θα τον ακολουθήσουν, και όχι μόνο δήμαρχο, αλλά και κυβέρνηση θα ρίξουν».

«Η ΜΑΧΟΜΕΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ»

ΖΗΤΗΣΑΜΕ από τον π. Σεραφείμ να σχολιάσει τη για πολλούς «χλιαρή» αντίδραση της Εκκλησίας: «2510223141 είναι ο αριθμός κλήσης του Μητροπολίτη Καβάλας. Ηλικία έχει, αυτόν να ρωτήσετε. Είναι ο εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Τώρα, αν θέλετε συγκεκριμένα πράγματα επί του φαινομένου, θα πρέπει να απευθυνθείτε στον Μητροπολίτη του Λεπάντο (Ναυπάκτου), ο οποίος αποδέχτηκε το διακόνημα αυτό και βρέθηκε εκτεθειμένος στην ανθρωποφαγία μερίδας του Τύπου. Η προσωπική μου άποψη για την αντίδραση της Συνόδου σίγουρα θα έχει ερείσματα στη λογική και τη διαύγεια, και δεν χρειάζεται να τη διαβάσουν κάποιοι. Οι αιτιάσεις του Μητροπολίτη Κερκύρας δεν θα πρέπει να μας αφήσουν αδιάφορους. Στις μέρες της Μ. Εβδομάδας τα ιερά κείμενα μιλάνε για τους Αρχιερείς. Η ιστορία μας απέδειξε ότι η μαχόμενη Εκκλησία δεν είναι η διοίκηση, αλλά ο πιστός κλήρος και ο λαός».

''Κοινωνούσα όσους μου το ζήτησαν''

Ο αποτυχημένος δάσκαλος που είναι «για σφαλιάρες», ο πιστός Τσιόδρας, ο υποβιβασμός του Ελληνα και η ατομική προσευχή.

ΑΝ ΟΜΩΣ ΖΟΥΣΕ ο μακαριστός Χριστόδουλος, θα είχαμε την ίδια εξέλιξη; Ο μαχητικός αρχιμανδρίτης απαντά: «Δεν γνωρίζω αν θα είχαμε αυτή την εξέλιξη. Πάντως είμαι σίγουρος πως δεν είναι εδώ για να έχουμε τέτοιες εξελίξεις.

Η φωνή του, από ψηφιακούς δίσκους, ήταν αυτή που γλύκανε την πίκρα του άδειου μας ναού τη Μεγάλη Εβδομάδα και ακόμα το κάνει. Την Παρασκευή του Λαζάρου τον επισκέφτηκα στον τόπο της ανάπαυσής του και τα είπαμε ένα χεράκι. Ηταν η μέρα μνήμης του προκατόχου του, Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, εκείνου που ήξερε να βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το καλό της Εκκλησίας.

Πέρασαν στην Ιστορία για τον αγώνα τους κόντρα σε κάθε εξουσία, όταν αυτή γινόταν επικίνδυνη. Οι εποχές έχουν αλλάξει. Εξωτερικές πιέσεις μεγαλύτερες και διαφορετικές υπάρχουν. Βέβαια, όταν τις αρχές σου τις έχεις κορόνα στο κεφάλι σου, τότε δεν φοβάσαι για το κεφάλι σου».

Κληθείς να σχολιάσει τη μέχρι τώρα στάση του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτης αναφέρει: «Ο γείτονάς μας. Δεν τον γνωρίσαμε εχθές όπως οι περισσότεροι Ελληνες. Οταν σουέχουνε κάψει το αυτοκίνητο, δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: ή είσαι τόσο καλός και δεν υποχωρείς μπροστά στην ανομία ή είσαι μπλεγμένος. Δεν θα ασχοληθούμε για το χθες του ή την προσωπικότητά του.

Θα ασχοληθούμε με την εικόνα που έδωσε από την ώρα που εμφανίστηκε στα πράγματα, ως υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη. Αμετροεπής, έδινε την εντύπωση ενός αποτυχημένου πατέρα ή δασκάλου, ο οποίος προσπαθεί διά της βοής και της βίας να επιβληθεί στα παιδιά.

Θα μπορούσε εδώ ένας ψυχολόγος να σας απαντήσει στο ερώτημά σας. Εγώ θα σας μεταφέρω μία κουβέντα του προαυλίου του ναού μας, από έναν γέροντα στην ηλικία: “είναι για πολλές σφαλιάρες ο τύπος”».

Οσον αφορά τώρα την επιλογή του κ. Τσιόδρα από την πλευρά της κυβέρνησης, ενός αξιόλογου επιστήμονα και πιστού ορθόδοξου χριστιανού, όπως τον χαρακτηρίζουν όσοι τον γνωρίζουν, υπογραμμίζει: «Δεν θέλω να μπω στα επιστημονικά δεδομένα και στην επάρκειά του. Βλέπω ότι υπάρχουν αντιρρήσεις από αρκετούς στις θέσεις και τις υποθέσεις του. Για το ποια είναι η λογική της επιλογής του από την κυβέρνηση. μπορεί να σας απαντήσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, που έγινε και φορέας του ιού. Τον είδα πρώτη φορά στο διαδίκτυο, με αφορμή τον κορονοϊό, και φυσικά δεν υπάρχουν μετρητές πίστης για να σας πω αν είναι καλός ορθόδοξος χριστιανός. Με βεβαιότητα μπορώ να σας πω ότι έχει την κοψιά ενός ανθρώπου παρεκκλησιαστικής οργανώσεως».

Πολλούς έχει προβληματίσει η φράση του κ. Μητσοτάκη στα διαγγέλματά για την έναρξη μιας νέας εποχής, όταν η περιπέτεια τελειώσει.

Ζητήσαμε από τον π. Σεραφείμ να μας ερμηνεύσει τα λεγόμενα του πρωθυπουργού: «Δεν έχω κληρονομικό χάρισμα ούτε παρακολούθησα τις “Μάγισσες της Σμύρνης” για να έχω αποκτήσει μία εμπειρία μελλοντολογίας.

Μου ακούγεται τρομακτικό να χρησιμοποιεί ένας πρωθυπουργός αυτή την ορολογία, όταν για αυτήν έχουμε ακούσει, διαβάσει και καταγράψει πάρα πολλά. Αυτά τα οποία εργάζονται εκείνοι που θέλουν να φτάσουμε στη νέα εποχή που ο πρωθυπουργός, όπως όλα δείχνουν, είναι θιασώτης της είναι τα σχέδια των ανθρώπων για την εξαφάνιση του Θεού. Είμαι πιστός μαθητής του Χριστού και ο δάσκαλός μου μας έμαθε να ασχολούμαστε με το σήμερα. “Δος ημιν σήμερον”, αυτή ήταν η απάντησή μου σε όσους είχαν τη διάθεση να ρωτούν: “Θα πάρουμε Αγιο Φως; Θα κάνουμε Πάσχα; Θα ζήσουμε το 2021 να γιορτάσουμε τα 200 χρόνια της Ελληνικής επανάστασης;”» τονίζει και προσθέτει:

«Οταν καταπάτησαν τη συνταγματική αρχή αναλογικότητας, θεωρώντας πως ο Ελληνας μπορεί να μπει στη σειρά με μέτρα αποστασιοποίησης, για να αγοράσει φέτα και τσίπουρο, αλλά δεν μπορεί με τα ίδια να λάβει δωρεάν την ευλογία του Σταυρού και του Επιταφίου στους ναούς, χωρίς συνάθροιση, αλλά με ατομική προσευχή, τότε ναι, μας απαξίωσαν. Το έκαναν για τί, όπως φαίνεται. οι άνθρωποι με τους οποίους συναναστρέφονται ή και οι ίδιοι δεν έχουν τη φρόνηση που έχουμε οι υπόλοιποι Ελληνες.

Δεν έχουν τη λογική και την παιδεία που έχουμε εμείς. Την παιδεία που έχει η αγράμματη γιαγιά δεν την έχουν, όπως δεν έχουν τελικά και το θάρρος να ομολογήσουν ότι στην Ελλάδα τα πράγματα πήγαν καλά από την προσευχή την ατομική, αλλά και τη συστηματική, που συνεχίζουμε να κάνουμε κάθε 10 το βράδυ. Είναι ντροπή τους και θα το βρουν μπροστά τους».

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε πως ο π. Σεραφείμ επιχείρησε να επικοινωνήσει μέσω facebook με τον κ. Χαρδαλιά:

«Προσπάθησα να επικοινωνήσω, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία μου με προσωπικά μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αφού διάβασε το 1ο και το 2ο, τα 3ο, 4ο και 5ο δεν τα είδε, αφού με απέκλεισε. Ομως ο ευλογημένος δεν ήξερε ότι υπάρχουν και αριθμοί τηλεφώνων στη διάθεσή μας και έτσι τα διαβάζει τώρα από τις εφαρμογές δωρεάν ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Και απάντησε...»

Πώς αντέδρασε όμως όταν οι πιστοί τού ζητούσαν να κοινωνήσουν; «θέλετε να σας απαντήσω σε αυτή την ερώτηση; Με προσβάλλετε. Η ερώτησή σας με απαξιώνει ως πρόσωπο και κληρικό. Με ευτελίζει ως μέλος της Εκκλησίας και για αυτό να δεχτείτε τη διαμαρτυρία μου. Δεν άφησα κανέναν να με παρακαλέσει.

Μετέδωσα τον Χριστό σε όποιον προσήλθε και Τον ζήτησε. Πήγαμε σε κατ' οίκον εκκλησιές, λειτουργήσαμε σε αυλές και σαλόνια. Κάναμε πραγματικά κατ' οίκον εκκλησίες όπου χρειαζόταν και όχι υπό τη λανθασμένη έννοια, με την οποία παρουσιάστηκε, ως τόπου προσευχής στο σπίτι.

Τον μετέφερα στις οδούς, σε σπίτια και σε υπόγεια, σκάβοντας μήλα και ψωμιά και βάζοντάς τον εκεί μέσα, ώστε να μη δουν ψυχικά διαταραγμένοι ή ιδεολογικά συμπλεγματικοί γείτονες το Αγιο Ποτήριο και σαν δαιμονισμένοι καλέσουν την Αστυνομία.

Αυτό από πρόνοια, γιατί στον ναό είχαμε πέντε ψευδείς καταγγελίες. Αν εκείνοι είναι πονηροί εργάτες του διαβόλου, εμείς είμαστε έξυπνοι υπηρέτες του Θεού και του λαού Του».

ΟΙ ΕΠΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΩΡΕΣ ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ αξίζει να σημειώσουμε πως ο π. Σεραφείμ Δημητρίου ως ένα υπόδειγμα αγωνιστή κληρικού, μετά τη λήξη του όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου, τον όποιο τέλεσε ο Μητροπολίτης Βρεσθένης, ειδικά προετοιμασμένος, εξήλθε στις οδούς της ενορίας προς λιτάνευση του Επιταφίου.

«Επί τέσσερις και πλέον ώρες περιέφερα τα ιερά σεβάσματα. Προπορευόμενου του Τιμίου Σταυρού, τον οποίο έφεραν εναλλάξ οι νέοι Μιχαήλ Κιαφής και Μιχαήλ Φουστέρης, και ουδενός ακολουθούντος. Οι τρεις είχαμε την άδεια του κράτους για αυτή τη λιτανεία υπό την κατηγορία μετακίνησης 6, για σωματική άσκηση που επιτρέπεται εκτός οικίας, στην εποχή των περιορισμών λόγω της πανδημίας.

Ψάλλοντας μόνος τους ύμνους των ιερών εγκωμίων, διαπιστώσαμε τη συγκίνηση, αλλά και τις επευφημίες των ενοριτών που εκδηλώθηκαν με χειροκροτήματα και ιαχές επιδοκιμασίας.

Εκτός της ευλογίας, ήταν μια ιδιαίτερη ενίσχυση στους ψυχικά καταπονημένους έγκλειστους αδελφούς.

Μάλιστα, ο τοπικός Τύπος, από δημοσιογράφους οι οποίοι αντιλήφθηκαν την περιφορά στις κατοικίες τους, αφού αυτή δεν είχε ανακοινωθεί, κατέγραψαν με ιδιαίτερα επαινετικά σχόλια και εικόνες το ιερό αυτό έργο».

Επίσης το ίδιο έπραξε και την Κυριακή του Πάσχα, όταν μετά την Αγάπη για δύο ώρες, ψέλνοντας το «Χριστός Ανέστη» και με την εικόνα της Ανάστασης, γύρισε σε όλες τις γειτονιές της ενορίας του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Προβλήθηκε 838 φορές