Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σήμερα ένας πολύ αξιόπιστος και εύχρηστος τρόπος για να προμηθευθεί κανείς τα προϊόντα που επιθυμεί. Έχοντας ξεπεράσει αγκυλώσεις και αμφιβολίες του παρελθόντος, ο σύγχρονος καταναλωτής δείχνει να προτιμά όλο και πιο ένθερμα τα ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές του, με αποτέλεσμα τώρα πια τα e-shops να στέκονται επί ίσοις όροις απέναντι στον ανταγωνισμό των πατροπαράδοτων φυσικών καταστημάτων.

Η άνοδος στην κατασκευή eshop καταστημάτων υπήρξε εντυπωσιακή, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, καθώς από τη μία έγιναν πολυπληθή κερδίζοντας όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από τη συνολική πίτα των εμπορικών καταστημάτων, ενώ από την άλλη άρχισαν να επεκτείνουν το εύρος των αγαθών που εμπορεύονται και, ως επακόλουθο, να κερδίζουν όλο και περισσότερη πελατεία.

Εντυπωσιακή υπήρξε η διείσδυση του e-shopping στον τομέα του ρούχου, παρ’ ότι παραδοσιακά πιστεύεται ότι απαιτεί την άμεση επαφή του πελάτη με το προϊόν. Ειδικά το νεανικό και το αθλητικό ρούχο διακινούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό διαδικτυακά, δεδομένης της έντονης ενασχόλησης της νεολαίας με το Διαδίκτυο και τις κάθε λογής εφαρμογές του. Πολύ καλές επιδόσεις σημειώνουν επίσης οι διαδικτυακές πωλήσεις υπολογιστών και αναλώσιμων, άλλος ένας τομέας στον οποίο οι νεανικές ηλικίες πρωτοστατούν ως καταναλωτές.

Μη διαθέτοντας φυσικούς χώρους για τις πωλήσεις τους, τα ηλεκτρονικά καταστήματα ανέπτυξαν εξειδικευμένες ιστοσελίδες στις οποίες παρουσιάζουν τα προϊόντα τους, τα ειδικά και τεχνικά χαρακτηριστικά τους και τις τιμές τους. Οι ιστοσελίδες αυτές αποτελούν κατά κάποιον τρόπο τις βιτρίνες των διαδικτυακών επιχειρήσεων, ενώ τις διευκολύνουν και στο κομμάτι των οικονομικών συναλλαγών, αφού τώρα πια μπορεί κανείς να ολοκληρώσει την αγορά του χρησιμοποιώντας πλαστικό χρήμα (πιστωτική ή χρεωστική κάρτα) και απλά να περιμένει την άφιξη της παραγγελίας του στην πόρτα του σπιτιού του.

Η πλήρης και ενδελεχής παρουσίαση των διατιθέμενων προϊόντων, η συνεχής ανανέωση και η επικαιροποίηση του στοκ ώστε ο πελάτης να ξέρει ανά πάσα στιγμή τι μπορεί να βρει στο κατάστημα, η συγκράτηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα, ειδικά σε περιόδους δύσκολες για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, αλλά και η εικόνα που δείχνει προς τα έξω η εταιρεία μέσω της ιστοσελίδας της, είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για να γίνει μια ιστοσελίδα αποδοτική και επιτυχημένη.

Βασική προϋπόθεση, όμως, για να αναπτυχθεί μια τέτοια σελίδα είναι να φτάσει στην οθόνη του χρήστη. Κι εδώ έρχεται η διαφήμιση να δώσει ώθηση στην αναγνωρισιμότητα και στη δημοφιλία μιας επιχείρησης. Ειδικά η διαδικτυακή διαφήμιση αποτελεί το μεγάλο «όπλο» για την προβολή και την καθιέρωση μιας ιστοσελίδας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ακόμη πιο αποτελεσματικά «όπλα» στον πόλεμο του ανταγωνισμού είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ, η εξατομικευμένη («κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του χρήστη/καταναλωτή) διαφήμιση και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία πλέον έχουν μπει πολύ δυναμικά στον χώρο της επιχειρηματικότητας, ειδικά τα νεότερα από αυτά (Tik Tok, Instagram).

Όσοι, μάλιστα, είναι πιο πεπειραμένοι στα μονοπάτια του Διαδικτύου χρησιμοποιούν και μεθόδους όπως το SEO (search engine optimization) για να έχει η ιστοσελίδα τους πιο γρήγορη και άμεση εμφάνιση όταν κάποιος χρήστης αναζητεί να αγοράσει κάτι σχετικό με τα προσφερόμενα από την επιχείρηση προϊόντα.

Δεδομένου ότι το μέλλον είναι ψηφιακό και ο υπολογιστής ή το κινητό μας τηλέφωνο είναι ο αχώριστος σύντροφός μας, οι επιχειρήσεις διαδικτυακού εμπορίου μπορούν να περιμένουν ακόμη πιο λαμπρές ημέρες μπροστά τους.      

Δείτε περισσότερες πληροφορίες: https://www.netplanet.gr

Προβλήθηκε 289 φορές