Όσοι ασχολούνται συστηματικά με το Διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια διαπιστώνουν ότι μεγάλο μέρος των ιστοσελίδων που φτάνουν στις οθόνες τους αφορούν καταστήματα που διαθέτουν τα προϊόντα τους σε ψηφιακή μορφή στους πελάτες τους. Το ψηφιακό εμπόριο είναι πράγματι μια τάση που αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, με την αντίστοιχη πελατεία να διευρύνεται σε όλο και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού.

Μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτές τις ιστοσελίδες μάς οδηγεί σε αναλυτικότερα συμπεράσματα σχετικά με την παρουσία τους. Διαπιστώνει κανείς πως πίσω από αυτές υπάρχουν εταιρείες, είτε νεοφυείς και άγνωστες ακόμη στο ευρύ κοινό είτε πασίγνωστες, που αποφάσισαν όμως να μπουν κι αυτές στο ψηφιακό εμπόριο για να αυξήσουν τον τζίρο και τα κέρδη τους. Ωστόσο, και οι πρώτες και οι δεύτερες δείχνουν ιδιαίτερο ζήλο και προσοχή στην καλή εικόνα της ιστοσελίδας τους, αφού αυτή αποτελεί τη «βιτρίνα» του e-shop και το σημείο συνάντησης και επαφής με τον πελάτη.

Για την κατασκευή σελίδας eshop οι επιχειρηματίες απευθύνονται συνήθως σε κάποιον ειδικό της Πληροφορικής ή σε γραφείο με την αντίστοιχη εξειδίκευση, που θα φροντίσει ώστε η ιστοσελίδα να είναι χρηστική και φιλική προς τον χρήστη/καταναλωτή, να ανανεώνεται τακτικά, να παρακολουθεί τον ανταγωνισμό, να φρεσκάρει την εικόνα της και την αισθητική της, αλλά και να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική στον σκοπό της, που δεν είναι άλλος από τις υψηλές πωλήσεις.              

Για να γίνει αποδοτική μια ιστοσελίδα, πρέπει πρώτα απ’ όλα να γίνει γνωστή στην «πιάτσα», όπως λέμε, δεδομένου ότι το ψηφιακό εμπόριο, όπως και κάθε άλλο είδος εμπορίου, βασίζεται κατά μεγάλο μέρος στη διαφήμιση, για να υπάρξει στον χώρο και να αντέξει στον αμείλικτο ανταγωνισμό. Ειδικά η διαδικτυακή διαφήμιση, που έχει και το επιπλέον προσόν ότι είναι εξατομικευμένη, εναρμονιζόμενη με τις καταναλωτικές συνήθειες και προτιμήσεις του κάθε χρήστη, είναι σήμερα ένας από τους πιο κινητικούς και αναπτυσσόμενους τομείς του Διαδικτύου. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά κανόνα έχουν στις τάξεις τους κάποιον εργαζόμενο που να διαθέτει γνώσεις σχετικά με την ηλεκτρονική διαφήμιση και το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Εκείνο που έχει αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο και αποδοτικό για τις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η συνεργασία του με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που προσφέρουν ένα περιβάλλον ανταγωνιστικό, πολύ δημοφιλές στους καταναλωτές, ειδικά στους νεότερους, και εξαιρετικά σύγχρονο, με πολύ συμφέροντες οικονομικούς όρους. Ειδικά μερικά social media που ασχολούνται περισσότερο με την επιχειρηματικότητα, όπως το Instagram, αποτελούν τη βέλτιστη πλατφόρμα για να παρουσιάσει κάποιος παντού τα προϊόντα του. Δεν είναι τυχαίο ότι στις περισσότερες σχετικές αγγελίες ζητείται από τον υποψήφιο εργαζόμενο να έχει τριβή και άνεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ένας άλλος πολύ σημαντικός σύμμαχος των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι και το SEO (search engine optimization), η βελτιστοποίηση δηλαδή των ιστοσελίδων σε ό,τι αφορά την ταχεία και άμεση ανταπόκρισή τους στις αναζητήσεις των χρηστών/καταναλωτών. Χρησιμοποιώντας λεκτικά τρικ, αλγόριθμους και λαμβάνοντας υπ’ όψιν το καταναλωτικό προφίλ του κάθε χρήστη, οι εταιρείες που καταφεύγουν στις υπηρεσίες SEO βλέπουν τις πωλήσεις τους να εκτινάσσονται, αφού οι πελάτες προτιμούν τις επιχειρήσεις εκείνες που προσφέρουν πρώτες τις υπηρεσίες τους όταν τους ζητούνται.

Με τον ανταγωνισμό να είναι έντονος και αδιάκοπος, τα ηλεκτρονικά καταστήματα βρίσκουν πάντοτε τρόπους να φτάνουν κοντά στον πελάτη και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του.      

Πηγή πληροφοριών:  Κατασκευή Ιστοσελίδων Aboutnet.gr

Προβλήθηκε 391 φορές